Mijn lijst met blogs

donderdag 24 mei 2012

Ot en Sien

                                                                              

Ot en Sien vind ik prachtig. En dat heeft een verhaal. Wij aten thuis elke zondag soep. Een gewoonte die ik over heb genomen. Ook wij eten bijna elke zondag soep, man en kinderen zijn er gek op, en als we eens overslaan wordt dat zeker gemist. In de jaren zeventig kon men bij een bepaald merk soep, sparen voor spulletjes van Ot en Sien. En dat hebben we gedaan! Keuken handdoeken en theedoeken, soepkommen en onderzetters met Ot en Sien erop. Na al die jaren heeft 1 soepkom het overleefd, de onderzetter staat nog ergens in de kast. (toch zonde om weg te doen?) De handdoeken en theedoeken zijn voor een deel versleten, die nog goed zijn liggen in de caravan. Dat is nou zo leuk, elk jaar gebruik ik ze weer, en nog steeds kan ik er van genieten. Doe ik er lekker lang mee, hihi. Mijn schoonmoeder heeft er ook een aantal, die is er nog zuiniger mee geweest, met de verhuizing een poosje geleden kwamen nog zo goed al nieuwe theedoeken  met Ot en Sien erop tevoorschijn.
Ot en Sien, ik vind het nog steeds leuk. Boekjes, het leesplankje staan bij ons in de kast. Ooit heb ik een wandkleed van C Jetses gemaakt naar aanleiding van een schoolplaat. En ook eens een jurk met schort met ruitjes en streepjes en kant eraan, helemaal "in" de mode in de jaren zeventig. Nu is dat een verkleedjurk geworden. Ook al zijn de kinderen nu te groot, weg doen? Nee, nostalgie he?

Nostalgie, nu dus weer met kaarten maken. Als ik iets van Ot en Sien zie liggen dan kan ik het niet laten....
En daar is dit kaartje van gemaakt. Ik hoop dat mijn collega een meisje krijgt volgende maand, dan is dit kaartje voor haar.
Het rode papier komt van de markt, lang geleden. Het roze papier en Ot en Sien van Action, en de knoopjes gewoon uit de knopendoos.Zelf vind ik het rode en roze vrij hard, het lijkt ook wel of dat door het scannen komt, die geeft de kleuren  heel helder weer. Het kaartje lag al even klaar, nu dan maar plaatsen.
Tot de volgende keer.
Groetjes,
Nelleke







10 opmerkingen:

Dora zei

een hele mooie kaart,
prachtig verhaal, echt leuk om te lezen.
nostalgie....heerlijk!
groetjes

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hoi Nelleke,leuk om het verhaal achter deze plaatjes te lezen,gek he hoe er dan een deurtje opengaat naar je herinneringen?Lieve nostalgische kaart,groetjes Miranda

Corrie zei

Het is zeker een leuk verhaal om te lezen en je hebt het prachtig verwoord Nelleke, deze dingen spreken mij ook wel aan en Teun met zijn aapje op zijn schouder dat is voor ons die goede ouwe tijd[nou goed] je kaart is prachtig groetjes Corrie

Ellen zei

Superleuk Nelleke...mooi verhaal erachter.

Groetjes, Ellen

Ans S. zei

Wat een super leuk verhaal, heel herkenbaar.
Je hebt een mooie nostalgische kaart gemaakt.

Groetjes Ans

GerJanne zei

Hee Nelleke,
wat leuk te lezen! Ik knoop het in mijn oren...En je kaart is ook superlief. Ik zie rood, roze, geel en bruin.....waarom doe je niet mee??

Groetjes,

GerJanne

Plony zei

Een heel mooi kaartje Nelleke en ik heb weer genoten van je verhaaltje. Zo gezellig en ook zo herkenbaar. Superleuk.
Liefs Plony.

Wil zei

Leuke kaart is het geworden Nelleke. Het verhaal past er zeker helemaal bij. Leuk om te lezen.

groetjes, Wil

Danoesja zei

Hoi Nelleke

Wat een mooi kaartje met een mooi verhaal, leuk dat de herrinnering zo naar boven komt, volgens mij spaarde mijn moeder ook punten van een bepaald merk soep, ik denk dat ze alles wel spaarde wat er te sparen was :))

Lieve groetjes
Danoesja

Nelleke zei

Was de bedoeling: te laat, ik dacht dat het tot zondag kon....