Mijn lijst met blogs

zaterdag 7 december 2013

Een gevoelige snaar.....

Dag allemaal,
Na een gezellige sinterklaas op donderdag en race dag op vrijdag, nu de dag rustig begonnen met een kop koffie en het plaatsen van een kaartje.
Allereerst wil ik beginnen om mijn nieuwe volgers welkom te heten. Leuk dat jullie mij volgen.
Het blog van Marja kan ik niet vinden, Marja, wil je dat kenbaar maken hoe ik er kan komen?

Mijn vorige 2 kaarten waren superleuk om te maken, zeker ook om er gitaarsnaren op te doen. Wat was dat een gepruts zeg. Gitaarsnaren heb je in verschillende diktes, en het oogje heb je nodig om een snaar vast te zetten op de klankkast, de uiteinde van de snaar span je met een soort vleugelmoer.  Gitaarsnaren zijn heel gevoelig vooral de dunne snaren. En op zijn tijd moet je alle snaren vervangen.
Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd. GerJanne heeft het al eerste geraden, en het kaartje met prijsje ligt al bij haar in de bus. Ik heb nog nooit zo vroeg een kerstkaart verstuurd. :)
Iedereen bedankt voor alle leuke reacties! Het andere kaartje ploft ook nog bij iemand in de bus.

Nu deze kaart. Bij Nadia is weer een nieuwe challenge begonnen bedacht door Nadia: maak een kerstkaart in blauwe tinten.
In een oud boek vond ik het leuke 3D plaatje van MD, daar de rest bij gezocht. Het papier is van een blokje van de Wibra, het kant met glimmende lovers (heet dat zo?) is van een haarband. De bloem is van restjes papier. Ik vond het lastig om de kleuren blauw bij elkaar te zoeken, ik heb daar niet zoveel van. De haarband proberen te vervangen door ander lint, maar dan werd de kaart saai, dus het zomaar gelaten. Ook vind ik dat de kleuren niet echt goed zijn weer zijn gegeven op de foto.
Challenge:
EHI: kerst
Creaine: winters kaartje
An Macreatief: alles mag
CHNC: alles mag december
MD: alles in 1 kleur
Een fijn weekeind allemaal! groet, Nelleke



 

36 opmerkingen:

Diny zei

Hallo Nelleke,

Ik heb je kaart eens goed bekeken en wat grappig het ''lint''van de haarband....jij kan alles altijd zo mooi verwerken....dat is scrappen!
Ook je prachtige bloem springt eruit....en het plaatje is ook zo schattig.....kortom.....een prachtige kaart!

Groetjes en een fijn weekend,
Diny

Diny zei

Vergeet ik nog nog te zeggen dat ik het wel grappig vind....de gitaarsnaar....en ik maar denken dat het bij de eerste kaart om ''het oogje'' ging! Gefeliciteerd GerJanne!

Creaine zei

Leuke kaart zeg ! Dankjewel voor het meedoen met de challenge op mijn blog.
groet Ine

Anoniem zei

Een hele mooie kaart.Fijn weekend en groetjes Joke

Bea zei

Prachtige kaart Nelleke, mooi freubelwerk.....

groetjes Bea.

Jeannette zei

haha, Nelleke, dat was dus echt een zoekplaatje, had er zelf nooit opgekomen, niet eens in die richting gedacht. Ook dit kaartje heb je weer zo leuk gemaakt met die lovertjes, een waar vlechtwerkje. Het "oude" plaatje van MD is ook erg leuk, al met al een geslaagd kaartje weer, groetjes Jeannette

Ingrid Reyners zei

Wat een mooi kaartje weer Nelleke, het plaatje vind ik wel erg mooi, en ook de bling bling kan goed met de tijd van het jaar. Ook je vorige kaartje met het behangpapier vindt ik super, en past helemaal in mijn straatje. Wat leuk dat GerJanne het goed geraden heeft, ik zou er echt niet op zijn gekomen. Fijn weekend, groetjes, Ingrid.

Dora zei

gitaar snaren.....tjee daar heb ik nooit aangedacht. heb ook nooit gezien hoe ze eruit zagen. knap van Gerjanne dat ze het kon raden.
mooie kaart! en wat leuk om een haarband te gebruiken, ziet er hartstikke leuk uit.
groetjes

Marfien zei

Hoi hoi, volgens mij kun je met dit kaartje ook meedoen bij M.D., je hebt een plaatje en minstens 2 stansen gebruikt en de opdracht is bijna dezelfde als bij Nadia. Mooi lint, die dingen heten inderdaad lovertjes.

Henriët zei

Ik vind het kant met de lovertjes wel heel erg mooi op deze kaart. Super hoe je van alle losse onderdelen weer zo'n mooie kaart weet te maken. Ook je voorgaande kaarten zijn mooi. Wat een idee om oude gitaarsnaren te gebruiken!
Groetjes van Henriët

Anita Meijer zei

Je kaart is weer heel mooi Nelleke, prachtige kleuren heb je ook gebruikt, top weer.
Superleuk dat je meedoet aan de challenge van Creaine Challengeblog, dank je wel en veel succes.
Liefs van Anita

Yvonne zei

Mooie kaart hoor Nelleke. Leuk gebruikt gemaakt van allerlei spulletjes

Groetjes Yvonne.

Hermien zei

Prachtig kaartje zo in het blauw

Groetjes Hermien

Gerrina zei

Leuke kaart en die haarband is een vondst! Ben benieuwd waar je voor LIM mee komt; je maakt me wel nieuwsgierig! Geniet van je weekend, Gerrina

Ans Gilbert zei

Hoi Nelleke,
Leuk om een stukje haarband te gebruiken met lovertjes of pailletten, toch heb je een mooie combi van blauwe kleuren en lief plaatje, super dat GerJanne het geraden heeft..die is van alle martkten thuis, liefs Ans

GerJanne zei

Ha die Nelleke,
ontzettend bedankt voor de kaart en de rest. Ik schrijf het in en volgend blog bericht erbij.
Dit kaartje is echt weer een toppertje! Zo mooi dat band met lovertjes! hoe kom je erop.
En je had helemaal gelijk: de kaart voor Sophie met de witte vlinders heeft gewonnen! Ben benieuwd naar de prijs, maar die komt eerdaags!
Misschien gaat Marja ( je nieuwe volger) ook mee naar Dora! Gezellig!
GerJanne

GerJanne zei

p.s. leuk dat je weer meedoet aan de challenge van ons, bij EHI! Vergeet ik dat bijna te melden;-)

Riannerizanti.blogspot.nl zei

Nou ik geef Gerjanne gelijk een heel mooi kaartje en zeker wat een idee .
Heel mooi van kleur .
Liefs Rianne

Corrie zei

Kom ik weer bij je langs Nelleke, nu om hier te zeggen dat je winterse kaart prachtig is, dank je wel voor het meedoen aan Creaine challenges.
Lieve groetjes,corrie

marja kenter zei

Leuke kaart weer, en mijn blog is www.zolderuurtjes.blogspot.nl
fijne zondag en groetjes van Marja

Annemie zei

Heel leuke kaart Nelleke, super met dat stukje haarband...

Lieve groeten, Annemie.

Jacqueline (Sjakkie) zei

Prachtig kerstkaartje! Leuk dat je meedoet aan de challenge van EHI.
Groetjes van Jacuqeline

Rosina zei

Heel lief kerstkaartje Nelleke ....prachtig in die blauwtinten.....
en waarachtig waren dat gitaarsnaren.....Ik had er geen flauwe notie van wat het wel mocht wezen....leuke actie was het.... en GerJanne knap hoor dat jij het geraden hebt....

groetjes Rosina

Anita van Merode zei

Mooie kaart. Goed van Ger janne, gitaar snaren,
Groetjes Anita

Hanny zei

Hallo Nelleke, ik zie hier weer wat mooie kaarten staan zeg, had de andere nog niet gezien, althans geen berichtje achtergelaten maar wat grappig dat er gitaarsnaren zijn gebruikt, een heel gefriemel om dat goed te bevestigen lijkt mij maar wel leuk gedaan zo.
Fijne maandag, liefs Hanny♥
http://tierelantijntjes.blogspot.nl

Unknown zei

wat een ontzettend leuke winterkaart is dit geworden Nelleke

Bedankt voor je deelname aan de challenge op Creaine Challenges, en veel succes!

Groetjes karin xx

Misseke zei

Supermooie winterkaart Nelleke - mooi in die kleurtjes en heel mooi gedaan - toppie!
Groetjes,
Misseke

Erica ♥ zei

Wat leuk die achtergrond, mooie kaart hoor, en ook leuk dat je meedoet
met de challenge bij EHI !
Een fijne en gezellige (knutsel) week gewenst ☺
Grtjsss en liefsss van Erica ☼

Anita zei

Mooie kaart Nelleke
Gezellig dat je meedoet aan onze challenge

Gr. Anita
MDblog

Boukje zei

Mooi kaartje! Leuk dat je meedoet met deze challenge van MD!
Groetjes Boukje.

mieke zei

mooie kaart, leuk dat je meedoet.

Mieke, MD Challenge blog

Thea Wildeman zei

Hele mooie kaart Nelleke en leuk dat je meedoet met de challenge bij MD.

Gr.Thea
DT Challengeblog MD.

Adriana zei

Prachtige kaart! Heel mooi met dat speciale band! Ja het is altijd lastig om de kleuren goed te vangen op de camera als je verschillende materialen gebruikt. Het kleurt soms zo anders.
Dank-je-wel voor het meedoen met de ALLES-MAGChallenge bij AnMa Creatief!
Groetjes van Adriana

jolanda creatief bijtje zei

super leuke kaart
bedankt voor het meedoen
groetjes jolanda bongers
md challengeblog

Sigrid zei

Leuke kaart heb je gemaakt. Bedankt voor het meedoen bij het challegesblog van Creaine.
Groetjes Sigrid

Engelchen zei

wat een apart kaartje.
Bedankt voor je deelname aan Creaines Challenges Blog.

Groetjes Geesje