Mijn lijst met blogs

woensdag 4 december 2013

Nog eentje

Nou vooruit, nog eentje dan. Omdat het kraft op het bureua lag met het roze behangstaaltje, en het zachtroze strikje er bovenop. Alsof het zeggen wilde: maak mij. En ik kon het niet laten. Ik kon het ook niet laten om weer het voorwerp van de vorige kaart te gebruiken. Nu een wat dunnere uitvoering. Want ik heb er meer. Het is ook wel moeilijk geloof ik en het is niet geraden. Het is geen veertje uit een pen. Dat zou je denken. Het oogje zit er aan vast, en ik heb het rondgedraaid om een schroevendraaier zodat het ging draaien. In het echt is dat draad recht. De kerstboom is een behangstaaltje, het was de 2e keus behang voor de kamer van Lieke. Het kraft van de lenzendoos en het strikje zat met een heleboel strikjes aan een elastiek, welke ik er allemaal afgehaald heb. Wat opruimen al niet doet en opleverd.
Challenge:
Crazy for Cas: iets gebruikt
Casology: ribbon

Deze foto laat ik even zien wat voor een effect het heeft hoe je fotos maakt. Ik ben er zelf verbaasd over. De eerste is staande gemaakt buiten, en de 2e op dezelfde plek liggend. Wat een verschil he? Mijn vorige kaart is ook zo licht als op de eerste foto.
Ik hoop dat jullie nog een poging gaan doen om het voorwerp te raden en dat ik bij jullie geen gevoelige snaar heb geraakt omdat het een beetje moeilijk was. Wordt het niet geraden dan krijgt iemand uit deze reacties (van dit bericht) een klein prijsje toegestuurd. Gewoon omdat ik het zo leuk vind om te doen, en ik geniet van al jullie reacties.
Groetjes, Nelleke

33 opmerkingen:

carla zei

Weer een leuk kaartje erbij Nelleke.
Prachtig gemaakt.
Groetjes,
Carla

Beverley zei

So pretty. Hugs Bev x

Jeannette zei

het blijft leuk Nelleke, en die strik is ook heel mooi met die sterren eraan. Ik heb de foto's allebei vergroot om er toch nog achter proberen te komen wat het nu eigenlijk voor voorwerp is, op de eerste foto lijkt het wel op het schroefdraad om een ventielslangetje van de fiets vast te draaien en de 2e foto lijkt het meer opeen eye-let, tsjonge, wat valt dat tegen hihi, groetjes Jeannette

GerJanne zei

Hahahaha, nu weet ik het hoor!
Het is een gitaarsnaar! En die heb je opgerold.
Je kaart is weer super! Ik ben nu druk met de Sintvoorbereiding.
Groetjes,
GerJanne

De hobbydroom zei

Ook dit kaartje is weer super geworden :)
Wij denken dat het gewoon een dun ijzerdraadje is,,,??

Lieve groetjes

lenywim35 zei

Leuke creatieve kaartjes weer. En dat dingetje??? Ik denk dat het een oogje van een schoentje is en de nylondraad, waar het mee vast zat. De veter heeft er doorgezeten. En verder geef ik het op. Succes. gr leny w

Rosina zei

Je laat ons wel nadenken hoor Nelleke.....ik heb er geen flauwe notie van. Wat het mag wezen.maar wat ik wel weet is dat ook dit weer een prachtig kaartje is....heel gedaan met dat behangstaaltje....

Groetjes Rosina

martina's kaartjes zei

lekker eenvoudig, helemaal leuk !
grtjs,martina
x

Anita van Merode zei

Prachtige kaart weer.leuk behang.
Gevoelige snaar???? Een snaar van een instrument? Is het dat? Van een viool of gitaar?
Ja wat een verschil steeds dat licht met foto's maken.
Ik vind het wel leuk hoe je ons weer verrast zo, met dit raadsel!
Groetjes Anita

Anita van Merode zei

Nee ik weet het ineens!!!! de snaar van een badminton of tennis racket!!!!! Ja ik herinner me die oogjes ineens weer. Ik heb zelf op badminton gezeten!!! Dus van badminton. Is het dat? En dan wil ik de viool en gitaarsnaar laten vallen !
Groetjes Anita

Ans Gilbert zei

Hoi Nelleke,
Deze kerstkaart met rose boom, strikje en dingetje er op vind ik ook weer mooi, ik dacht aan een nesteloogje, dat uit het stof is los gekomen, maar dat draadje, misschien heeft Anita het wel geraden..liefs Ans

Riannerizanti.blogspot.nl zei

Nou ik ben het met Ans eens een nestel oogje met een draadje .
Je kaartje is prachtig en heel apart . Het kan ook een revetje zijn .
Volgens mijn man ha ha .
Liefs Rianne

Marfien zei

wat leuk dat iedereen zo lekker aan het raden is. Van mij mag je er nog een kerstballetje aanhangen.
Een roze boom is ook leuk, waarom niet. misschien is het "dingetje" wel iets van een vishengel, vishaakjes staan ook leuk in de roze boom

Hermien zei

Wat een mooi strak kaartje.

groetjes Hermien

Aartje zei

Hallo Nelleke, leuke kaart weer. Je laat onze hersenen wel echt kraken hoor. Ik heb nog steeds geen idee.
Groeten, Aartje

Diny zei

Hoi Nelleke,

Jij weet het wel spannend te houden zeg!
Je hebt weer een leuke kaart gemaakt....maar ik weet ook niet wat nu gebruikt hebt hoor.....ben benieuwd!

Groetjes Diny

Ardyth zei

Any little girl would be absolutely thrilled to receive this beautiful card! Thanks so much for joining us at CASology this week!

Lenie zei

wat een mooie caskaart en ja is moeilijk foto's maken in deze tijd heb er ook moeite mee hoor.
groeten Lenie

Antoinette Voorn zei

Ohw, wauwie, wat is ie weer leuk geworden zeg. De organzastrik en de kleur op je kaartje geeft een gezellig sfeertje aan je creatie!

Renate zei

Leuk, leuk, leuk! Komt vast door het roze :o). Ik heb nog eens goed naar het veertje/dingetje gekeken, maar ik kan er echt niets uithalen. Heb zelfs de gereedschapskist van Patrick overhoop gehaald (en ook weer netjes opgeruimd).

-xies- Renate.

Gerrina zei

Heerlijk om te lezen hoe jij overal materiaal vandaan haalt om te gebruiken! En het resultaat op deze kaarten is weer mooi! Ik heb nog steeds geen idee wat het nou is... Groetjes, Gerrina

marja kenter zei

Oh wat een ontzettend leuke kaarten weer. Wat je al niet kan doen met een stukje behang.
Wat het voorwerp is? Ik ben wel heel erg nieuwsgierig. Heb met mijn neus (en ogen) bovenop het beeldscherm gezeten maar kan het helemaal niet thuisbrengen. Ben heel benieuwd.Groetjes Marja

Misseke zei

Schitterend kerstkaartje weer Nelleke - supermooi die kerstboom.
ah geen flauw idee (meer) wat het is ...
Groetjes,
Misseke

Nancy zei

Hey Nelleke,

Ik heb een heel erg vermoeden dat je een 'snaar' gebruikt hebt... en ja, je hebt er dunne en dikkere hé? Soms is het verrassend wat je met wegwerpmaterialen kan maken hé?
Ben echt wel benieuwd of ik er op zit en zo niet, wat het dan wel mag zijn... Je maakte er in elk geval weer leuke kaarten mee...

Liefs,
Nancy

Anoniem zei

Prachtige kaart heb je er weer van gemaakt.Groetjes Joke

Aukje zei

Leuke kaartjes, hoor!! Is het een metalen draadje van zo'n sluitklipje bij plastic zakjes??
Groetjes
Aukje

Elaine Stark zei

A delightful card.Thanks for joining Top Tip Tuesday. Elaine

Scrapcreaties Mirande zei

Hoi Nelleke,
Waar een stukje behang al niet goed voor kan zijn. Je hebt er weer een hele mooie kerstkaart van weten te maken. Roze voor een kerstkaart vind ik zelf wel heel leuk!
Groetjes Mirande

Annemie zei

Hallo Nelleke,
wat een leuke creatie heb je gemaakt... heel mooi resultaat.

Lieve groeten, Annemie

anja curvers zei

Mooie kaart hoor. Bedankt voor je deelname aan Crazy for CAS.

Anoniem zei

Eenvoudig, maar toch helemaal af!

Gillian R zei

I love the colours you have used, great fun for a christmas card. Thank you so much for joining us this week at CASology

Annette zei

Fab C&S card. Love the use of the kraft card.
Hugs
Annette - Netty's Cards
xx
Proud to design for :
Crafty Little Fairies,
Top Tip Tuesday,
ABC Christmas,
As You Like It,
Pink Gem Designs,
The Stamp Basket, and
Stampfairy.