Mijn lijst met blogs

woensdag 18 december 2013

Out of the box

                                                                                         
Tussen alle hectiek door gisteren een vrije dag genomen. Dat moest ook wel want mijn moeder en zus zouden komen freubelen en ik wilde het voorbeeld klaar hebben. Dat was super leuk en gezellig maar daarover meer.  Tijdens het maken van het voorbeeld voor gisteravond,  had ik het bovenste kaartje van de liftchallenge in mijn gedachten. In die stijl zijn we gisteravond ook bezig geweest. Alvast een voorproefje dus. De basis is een gewone kaart en daarop wit ribbelkarton gekleurd met walnut stain. Een rondje uit een nestalbilitie gehaald. Daarop een strik gemaakt van een gaasachtig kleedje en een kerstklok beplakt met berkenschors. Wat zijn ze leuk he? Een paar belletjes erbij en een tekstje erop. Dat heb ik gisteravond nadat moeder en zus weg waren afgemaakt. Ach alles stond er nog, en daarna opgeruimd.
 
De onderste kaart had ik als eerste in mijn gedachte toen ik de uitdaging van de liftchallenge zag. Op een witte basiskaart zwart papier. De krans zat op een vel papier wat je met een houtje op de kaart moet drukken. Ik weet niet meer hoe dat heet. Daarvoor ook een rondje uitgestanst want het was allemaal kant.  Ook weer dat klokje erbij en een stoer touwtje. Misschien vind ik dit nog wel meer out of de box kaart, het fijne kant bij de wat stoere elementen, wat toch een leuk effect geeft. En die afdrukplaatjes gebruik ik eigenlijk helemaal niet. Daardoor zijn 2 totaal verschillende kaarten geworden.
De kaarten doen beiden mee met:
Bovenste kaart:
Nog 1 dag werken en dan lekker vrij tot 2e kerstdag. Ik heb er zin in!
Groetjes, Nelleke

32 opmerkingen:

Hermien zei

Dat ziet er weer heel geslaagd uit Nelleke, geniet van je vrije dagen

groetjes Hermien

Erica ♥ zei

Zijn weer super kaartjes !
Gezellige (knutsel) week ☺
Liefsss Erica ☼

KarinsArtScrap zei

mooie kaartjes Nelleke.

gr karin

De hobbydroom zei

Wat heerlijk even een dagje vrij om te knutselen :) & wat zijn ze gaaf geworden! Allebei anders maar oh zo leuk!

Liefs van ons 2

Mariëtte zei

mooi,mooi mooi en heerlijk om lekker te freubelen. Het komt er hier niet van, maar in het nieuwe jaar..... groetjes Mariette

Ans Gilbert zei

Hoi Nelleke,
Ze zijn echt heel leuk, ik heb die kerstklokjes ook, zo zien ze er leuk uit op een kaart, de bovenste vind ik super..liefs Ans

Henriëtte zei

Leuk geworden!

groetjes Henriëtte

Ellen zei

Je kaartjes zijn weer super leuk geworden Nelleke. Nu lekker uitkijken naar je vrije dagen.
Liefs Ellen

bolletjelucky.blogspot.com zei

Het zijn twee leuke kaarten Nelleke, leuk idee dit. Fijn dat je straks lekker vrij bent, geniet ze...lieve groetjes Miranda

Anita Meijer zei

Wat een prachtige kerstkaarten heb je gemaakt Nelleke, zien er super uit.
Liefs van Anita

lenywim35 zei

Mooie kerstkaarten Nelleke. Simpel, maar mooi. ENzelfgemaakt en daar gaat het toch om/ gr leny w

Antoinette Voorn zei

Wat heb je je kaarten weer mooi uitgewerkt, prachtige combinatie van de kleurtjes en de stansjes die je gebruikt hebt...super creabea!

Renate zei

Wat een luxe zeg. Zomaar een dagje vrij om te freubelen. Leuk dat je dit samen met je moeder en zus kunt doen. Je kaartjes zijn dan ook weer super leuk geworden.

-xies- Renate.

Annemie zei

Twee leuke kaartjes Nelleke, heel mooi met het ribbelkarton en de klokjes.
Geniet van je vrije dagen...

Lieve groeten, Annemie.

marja kenter zei

Ik dacht: ik zal je even schrijven hoe dat heet, dat gedoe met dat stokje maar.....kan ik er toch ook helemaal niet meer opkomen.
Maar goed, mooi gedaan,het zijn mooie kaarten geworden.
Heerlijk dat je vrij bent nu, geniet ervan.
groetjes Marja

Lenie zei

een geweldig mooie kaart.
groeten Lenie

Diny zei

Wat laat je ons weer twee prachtige kaarten zien Nelleke!
Wat leuk dat je dat met je moeder en je zus doet.....zulke momenten moet je koesteren.

Groetjes Diny

Joanne kramer zei

Wat een super mooie kaarten zeg! groetjes Joanne

Ingrid Reyners zei

Volgens mij het dat rub-on met dat stokje Nelleke. Ik vind beide kaartjes super gemaakt en heel goed bedacht, erg leuk hoor. Ik kan niet op mijn kaart komen met de liftchallenge, ik had er een klaar maar daar was ik totaal niet tevreden over, dus ik denk dat ik maar over sla deze keer hopelijk was het gezellig met je moeder en je zus om te knutselen. Leuk idee zeg. Groetjes Ingrid

Gerrina zei

Weer twee mooie kaarten! Vindt ze allebei even mooi! Je brengt me op ideeën, maar ik maak nog maar 1 kerstkaart en dan is het op!!! Lekker aan de tags voor aan de kadootjes... Het heet idd ´n Rub-on... Lekker zo samen knutselen! Groetjes, Gerrina

Maaike Huisman zei

Mooie kaarten. De onderste is idd lekker stoer en toch ook fijntjes, super geslaagd!

Gr. Maaike

Jeannette zei

Dat is echt wat je noemt "out of the box" denken, heel mooi en met dat zwart gedufd maar echt gaaf Nelleke, leuk trouwens dat jullie gezamenlijk freubelen, groetjes Jeannette

Misseke zei

Prachtig mooie kerstkaartjes Nelleke - supermooi en supergeslaagd!

Groetjes,
Misseke

Claudia's kaartjes zei

Heel mooie kaartjes.

grtjs
Claudia

GerJanne zei

ha Nelleke,
wat een gave kaartjes zeg! Je bent best goed op dreef he??
En als je de spullen toch hebt liggen, dan tover jij zo weer een pracht van een kaart te voorschijn.
Liefs,GerJanne

Rosina zei

Heel fijn is dat om samen met je ma en zus te kunnen freubelen...het zijn .2 prachtige kaartjes Nelleke heel leuk die berkenschors op die klokjes...

groetjes Rosina

Nancy zei

Not sure which one I like best...the black one is really striking! Well done! Thanks for joining us over at CAS on Sunday!

Scraptastische hobby zei

Hoi Nelleke
Lekker hoor even dagje vrij en dan twee kaarten voor de liftchallenge, toe maar! Mooi geworden hoor!! En ik wens je hele gezellige feestdagen Nelleke en rust maar lekker uit. en we zien elkaar weer op de bloggies in het nieuwe jaar!
Liefs van Gerie

Marjan zei

Ik vind ze allebei erg mooi, maar de onderste het mooist! Prachtig is dat wit tegen de donkere achtergrond en ik vind deze ook meer "out of the box".
Dank je wel voor je bijdrage, aan de Liftchallenge!

Nadine zei

Prachtige kaartjes, leuk om te lezen dat we je zo hebben kunnen inspireren! Bedankt voor het meedoen met de liftchallenge!

Cornelie zei

Je bent heerlijk op dreef dat je er zelfs twee hebt gemaakt. Beide zo anders, leuk om te zien! Mooi gedaan, en fijn dat je weer hebt mee gedaan met de Liftchallenge!

kreamina zei

Mooi zeg! Eenvoudig en krachtig!