Mijn lijst met blogs

zaterdag 21 december 2013

Waar ben ik aan begonnen....

 
 
"Waar ben ik aan begonnen", heb ik wel enkele malen gedacht toen ik 7 kandelaars kocht bij de Action, eind vorige maand. Een zus van mij had gevraagd of we nog weer gingen freubelen met mijn moeder iets voor de kerst. Vorig jaar hadden we een krans gemaakt van plastic zakjes en dat was een groot succes. 1 van die 7 kandelaars (of is het kandelaren) was een cadeautje voor GerJanne, met de opdracht erbij om deze te pimpen. De bedoeling was om dit bij mij te gaan doen, en dan zou ik ook mijn moeder en zussen vragen om mee te doen. Het liep een beetje anders dan ik gedacht had. Onze agenda's waren iets te goed gevuld in deze tijd van het jaar, en uiteindelijk zat ik dinsdag met moeder en zus deze kandelaars te pimpen. GerJanne zou de kandelaar deze week maken en ik ben erg ook erg benieuwd wat zij ervan gemaakt heeft. Ga dus ook bij haar kijken zou ik zo zeggen, want als het goed is staat deze nu bij haar op het blog.
Het was dinsdagavond  gezellig, mijn moeder van 84 vond het erg leuk om mee te doen, vooral het "poetsen" van de sterren met distress inkt vond ze erg leuk. Ook mijn zus had de smaak goed te pakken. Van te voren had ik er 1 gemaakt en dat viel eerst niet mee. Ik vond het best lastig te bedenken hoe ik het zou doen. De kleuren had ik direct, maar hoe verder? Dochter Lieke gaf mij een tip om eerst met de sterren te beginnen, en toen wist ik hoe te doen.
We hebben de voor en achterkant gepimpt en dat geeft een leuk effect vooral als de kandelaar in het raam staat. Voor allemaal sterren, aan de achterkant sterren of harten. Bij de kandelaar zat dit hart, de rest zelf gemaakt en ook sterren en harten gekocht bij de Wibra. Die sterren en harten aan de achterkant kun je er af kunt halen.
 
Hier zie je ons heel ingespannen bezig met alle spullen die ik van te voren gestanst en klaargezet had.
Natuurlijk moet het resultaat op de foto. Omdat het al donker was is die binnen genomen. Helaas kwamen ze op de terugweg aan de kant van de weg te staan en moesten ze naar huis gesleept worden door de ANWB..... De volgende dag had mijn moeder gezegd van wie ze (ik) dat toch had dat ze dit kon maken en bedenken. Mijn zus memoreerde dat zij, moeder, vroeger altijd met de naaimachine in de weer was........

Mijn andere zus wilde ook graag meedoen maar kon dinsdag niet. Ze vroeg of ze vrijdag kon komen.
Dus vrijdagmorgen weer allerlei sterren en bloemen uit gestanst en gingen we middags aan de slag. Ik ben ook verder gegaan met 1 voor mijn schoonmoeder en voor de cliënten van het werk.
 Mijn zus was helemaal enthousiast en heeft zich uitgeleefd. Zij heeft de kandelaar ook bewerkt met distress inkt. Eenmaal thuis stuurde ze al snel wat foto's vanuit de keuken waar de kandelaar staat. Vanmorgen belde ze: ze ging er nog 1 maken om weg te geven en of ik nog wat spulletjes had...... En weer stond ik te stansen.....
Ik heb er uiteindelijk 3 gemaakt en nu is het welletjes. Ik heb er weer veel van geleerd vooral ook om te ervaren dat anderen weer heel anders met het materiaal aan de slag gaan.
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te foto's  te zien en het verhaal te lezen.
De bovenste kandelaar doet met enkele challenges mee.
NKU: kerst/oud en nieuw
ABC Christmas: Maak je eigen versiering
Groetjes, Nelleke
 

 

39 opmerkingen:

Scrapcreaties Mirande zei

Wat een leuk verhaal om te lezen. En wat gezellig dat je zo met je moeder en je zussen creatief bezig kunt zijn. Jammer genoeg heb ik geen zus maar met mijn moeder ga ik vaak naar een cursus bloemschikken, dat is ook altijd erg gezellig en leerzaam. Ik vind jullie kandelaren erg mooi geworden. Ik ben benieuwd naar die van GerJanne, die heb ik nog niet gezien.
Groetjes Mirande

Patricia zei

Hoi Nelleke,
Ik las net het verhaal op het blog van Gerjanne. Ik werd wel heel nieuwsgierig naar jou variant. Erg leuk gedaan zeg. En ook een leuk en grappig idee om dit als kado te doen.
Fijne avond,
Groetjes Patricia

GerJanne zei

Ha Nelleke,
wat raar, he dat die van mij niet in de leeslijst komt, niet op het tijdstip dat ik publiceer, tenminste. Volgens mij een uur later. Zou jij eens willen kijken als je tijd hebt of hij na half tien vanavond er wel op staat?
Zo jammer dat ik niet kon komen dinsdag. Maar ook wel leuk om allebei aan een opdracht te werken zonder dat je het van elkaar ziet. De jouwe is erg mooi geworden. Leuk zo met die sterren. Het zijn allemaal kleine kunststukjes, die sterren.
Pech voor je moeder en je zus, zeg! Nou ja, wel een heel avontuur op deze manier!
Oh ja, ik vond nog wat toen ik mijn kamer had opgeruimd.....jouw kraaltjes in het leuke flesje. Krijg je zo snel mogelijk terug hoor!
Groetjes,
GerJanne

Aartje zei

Wat een leuk verhaal dat je de hele familie met je kandelaars besmet hebt. Wat een ontzettend leuke resultaten levert dat op zeg. Prachtig. Ik heb die van GerJanne inmiddels ook al bewonderd.
Groeten, Aartje

marja kenter zei

Wat is dit ontzettend leuk geworden joh. Ik schreef al naar GerJanne dat ik al jaaaaaaaaaren zo'n ding in huis heb en er eigenblijk zat van ben. Ed wil hem altijd nog neerzetten maar dit jaar riep ik tegen hem dat die maar naar boven moest.
Leuk idee dus weer. Ik denk dat ik er na de Kerst maar aan ga beginnen, dan ben ik nog een beetje in the mood. Goh waarom heb ik dat nou zelf niet bedacht, niet één seconde heb ik erbij stil gestaan om dat ding te gaan pimpen. Dus.. bedankt voor de tip.
Fijne dagen
groetjes Marja

Hermien zei

Het eindresultaat is prachtig Nelleke, en wat gezellig dat je dit met je moeder en zus(sen) gemaakt hebt.

Groetjes Hermien

Marfien zei

Leuk verhaal, jullie kunnen zo een knutselklubje beginnen :-)
Maar ja het is net als bij ons, nooit gelijk vrij. Het zijn wel, stuk voor stuk, mooie standaards geworden en . . . een leuke dag om aan terug te denken

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een leuk idee Nelleke en wat een leuk verhaal mét foto's en een heel gezellig eindresultaat. Net ook bij GerJanne gekeken, ook al zo mooi, wat een gezelligheid allemaal, súper, lieve groetjes Miranda

Marrie zei

Wat is dit een leuk idee en wat ziet het er allemaal mooi uit prachtig hoor en nog leuk voor de kerstdagen ook.
Ga nog effe kijken bij GerJanne.

Lieve groetjes Marrie

Scraptastische hobby zei

Is dit leuk of is dit leuk!!! Wat een gaaf idee Nelleke en die van GerJanne heb ik al bewonderd, maar jij doe beslist niet voor haar onder en om zoiets te maken met familie is toch enig! Ontzettend gaaf geworden en het wordt zo een sfeervolle kerst!!
Fijne feestdagen en lieve groetjes van Gerie

Anita Meijer zei

Zag het net op de blog van GerJanne, zo een superleuk idee van je Nelleke en wauw wat zijn deze ook prachtig geworden, helemaal top.
Liefs van Anita

Claudia's kaartjes zei

Hoi Nelleke,

Wat prachtig gedaan. Heel mooi. Ge meteen ook bij Gerjanne een kijkje nemen.

grtjs
Claudia

Gerrina zei

Wat een heerlijk verhaal en wat fijn dat jullie er weer zo lekker mee aan de slag zijn gegaan! Kan me wel voorstellen dat na nummer drie je weer aan iets anders toe bent... Daar kijk ik alweer nieuwsgierig naar uit! Ik ga ff bij GerJanne kijken, dus; Fijn weekend verder, groetjes, Gerrina

nans'creablog zei

Wauw Nelleke, ze zien er allemaal prachtig uit. Het ziet er bij jullie ook heel gezellig uit.
Prettige feestdagen.

Groetjes,
Nans

Anneke zei

wauw Nelleke.
ze zien er prachtig uit en inderdaad een heel karwei, maar het resultaat mag er zijn.
fijne dagen en groetjes van An

Cora Schram zei

Wat een ontzettend leuk idee is dat. Her resultaat mag er wezen. En nog super gezellig ook. Ik heb helaas geen zussen en mijjn schoonzus is niet van de crea. Maar genoeg hovbyvriendinnen om dit mee te doen. Dus komt helemaal goed.

Antoinette Voorn zei

Wat een prachtige kerstkandelaar en een super mooi idee..ik wens je hierbij fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!

Groetjes Antoinette

Erica ♥ zei

Echt een heel leuk idee, jullie hebben ze geweldig gepimpt !
Hele fijne gezellige vakantie en feestdagen,
lekker genieten en knutselen.
Een goede kerst ☺
Veel liefsss van Erica ☼

Bea zei

Schitterende kerstversieringen Nelleke, prachtig freubelwerk er op, fijne feestdagen en een gelukkig, gezond en creatief 2014....

groetjes Bea.

Happyezz zei

oooh zo herkenbaar... waar ben ik aan begonnen, helemaal als het er heeeel veel zijn!
Maar ze zijn gaaa-aaaf!!!
Goede kerst ☼ Liefs Willemijn

lenywim35 zei

Schitterend Nelleke. Als ik die foto zie, doet het gewoon een beetje pijn. Ik wilde het eigenlijk niet schrijven, maar ik ben ik. Dan mis ik mijn Moeder toch zo.Maar ik vind het zo heerlijk, dat anderen dat wel hebben. Geniet er maar van met elkaar. lieve groetjes van leny w

Corrie zei

Jou kandelaar is ook prachtig Nelleke, jullie zijn goed bezig geweest, prachtig gemaakt.
lieve groetjes,Corrie

Ingrid Reyners zei

Wat leuk om dit zo samen te doen, echt geweldig, en je bent toch weer op een hele andere manier met papier bezig. Gezellig zo met je familie bij elkaar. Leuk hoor! Groetjes Ingrid

Heleen zei

Wat een super mooie kerst versiering heb je gemaakt! Jammer dat het niet een kaart is want dat staat in onze voorwaarden dat je een kaart moet maken naar de opdracht...dus voor de uitdaging van NKU kan hij helaas niet meedoen. Maar ik vind hem echt prachtig en ga dit idee zeker onthouden!
Lieve groetjes, Heleen

jolanda zei

ziet er super leuk uit.
Heb ook zo'n wit ding liggen, maar niet neergezet.
Ook de kerstboom dit jaar niet, een paar kerstversieringen en vind het zo wel goed.

Dora zei

geweldige uitdaging en super leuk om die standaard op te gaan pimpen.
en dan nog met je familie.....gaaf. balen joh..dat ze de terugreis autopech kregen....
je bent er behoorlijk druk mee bezig geweest. prachtige resultaten.

Anoniem zei

Wauw,wat mooi en zoveel helemaal geweldig Nelleke je kerst wordt erg mooi verlicht.Groetjes Joke en fijne feestdagen

!neke zei

Wat een leuk idee, ze zijn allemaal top!!!

Jeannette zei

Geweldig leuk Nelleke om jullie zo mooi bezig te zien en de resultaten mogen gezien worden hoor, grappig toch dat iedereen er zijn eigen draai aan geeft, maar dat maakt het tegelijk ook zo leuk. Bij GerJanne heb ik al gekeken en zij heeft de kandelaar ook supermooi gepimpt, ik ben benieuwd met wat voor super idee je volgend jaar weer aan komt..., trouwens gelukkig zijn je moeder en zus toch nog goed thuis gekomen dankzij de ANWB, groetjes en nogmaals fijne feestdagen, Jeannette

Rosina zei

Wooooow Nelleke dat ziet er gezellig uit zo om samen met je moeder en zus zo lekker aan de freubel te zijn...prachtige foto's zijn dat....En het resultaat van een avondje freubelen is GEWELDIG....wat een super leuk kandelaars zijn dat geworden....Ik had er ook altijd zo een ...maar is vorig jaar doorgebrand.....jammer ....het is een super idee....

groetjes Rosina

Hanny zei

Wat gaaf zoals jullie dit gemaakt hebben Nelleke, een leuk verhaal, mooie foto's en dan die prachtige kandelaars, schitterend, dat staat nog eens gezellig. Het zal wel heel gezellig zijn geweest om dit zo samen te maken, ook al ging het in etappes;)
Ik wens jou en je gezin alvast hele fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2014.
Hanny♥
http://tierelantijntjes.blogspot.nl

Ellen zei

Wat een verhaal, maar vooral ook wat een mooie kandelaars! Echt heel gezellig hoe jullie daar bezig zijn en wat goed dat zelfs je moeder van 84 nog enthousiast de sterren aan het poetsen was.
Groetjes, Ellen

Joanne kramer zei

Wauw! Ze zijn allemaal prachtig zeg. Wat een leuk idee!
Fijne feestdagen! groetjes Joanne

anncreatief zei

Wouw mooi zeg, ik wens jou en je familie een hele fijne kerst!! en een supergezond 2014
Liefs Anneke

Anoniem zei

Wat zien ze er prachtig uit!
Fijne feestdagen en een creatief 2014!

Diny zei

Wat een prachtig verhaal Nelleke!
wat leuk dat je samen met je moeder en je zus zo aan de knutsel bent geweest....je hebt er echt iets prachtigs van gemaakt hoor!
Het ziet er gelijk heel anders uit.
Ik wens je samen met je gezin hele fijne kerstdagen toe.

Groetjes Diny

Helen zei

Fabulous project!
Thanks for playing at the ABC Christmas Challenge!
Helen x

Miranda Mols Stampin Utopia zei

Wat gezellig om dat zo met je familie te doen. Erg leuk.

Erica ♥ zei

Wat leuk dat je meedoet met de Challenge
bij EHI ☺
Hele fijne gezellige dagen nog gewenst,
lekker genieten en knutselen.
Een prachtig, geweldig en goed uiteinde
en de allerbeste wensen voor 2014 ☺

Veel liefsss van Erica ☼