Mijn lijst met blogs

vrijdag 15 januari 2016

Nieuwe blik

Goedemorgen allemaal. Op deze 15e van de maand is het reminder dag van de challenge bij  de Egel.
Gebruik een tekst op je kaart. De bedoeling is dat de tekst een blikvanger is.
Kijken jullie ook naar de actie voor de extra prijs van 2015? De winnaar krijgt nog een hele mooie prijs. Jullie kunnen nog steeds stemmen.
De foto op de kaart is van vorig jaar mei. Het duurde nogal eer het voorjaar werd. Tijdens een wandeling zag ik dat er eigenlijk nog maar zo weinig bloeide. Totdat ik goed om mij heen keek. Het begon met 1 bloemetje, aan het einde van de wandeling had ik een hele bos, goed om in 3 vaasjes te zetten.  Deze foto is er 1 van, ze staan in een vaasje wat ik zelf gemaakt heb op school, tig jaren geleden. Ik was niet zo handig met klei, dit is het resultaat en ik ben er toch wel trots op, ik heb het vaasje altijd bewaard en af en toe gebruik ik het voor bloemen.
Eerst heb ik een achtergrond gemaakt, met structuurpasta. Daarna krijt strepen op een apart vel papier en dat wat er af komt met een wattenschijfje op de kaart gebracht. De tekst gemaakt op de computer, wat vlinders en zo is het genoeg.
Vanavond neem ik afscheid van cliënten en collega's waar ik 12 jaar gewerkt heb. Voor hen ben ik met teksten bezig geweest. Vooral kijken wat bij hen past, en dit in een lijstje. Vanmiddag de laatsten klaarmaken, De teksten zijn klaar, nu alleen nog papier en bij zoeken en snijden.
De rust is bij ons weer een beetje wedergekeerd. Thomas is weer aan het werk, zijn ritme blijft goed en de eerste medicijnen zijn er weer af. Al was dat ook wel omdat zijn voeten nog niet helemaal goed zijn. Nog wel veel regeldingen om hem. 1 telefoontje en daarop volgen meerdere acties en je bent een half uur verder. Of je moet hem zelf brengen en halen van dagbesteding en is er weer 3 kwartier voorbij per keer. ( Omdat ik te laat melde dat hij meeging met vervoer :-( )
Zo dit kaartje plaatsen en dan met mijn moeder boodschappen doen.
Groetjes, Nelleke

16 opmerkingen:

Joanne kramer zei

wat een mooie kaart en wat leuk dat het bloemetje wat erop staat een foto is van een zelfgeplukte bos! Je moet inderdaad ook die kleine dingen willen en kunnen zien! De lijstje voor het afscheid zijn ook mooi. Succes met het afscheid nemen, zal misschien ook wel lastig zijn!?
Ik ga vandaag aan de slag voor deze leuke challenge! groetjes Joanne

Nicolette zei

Een mooie kaart Nelleke.
groetjes Nicolette

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een fleurige kaart Nelleke en fijn dat het met Thomas "goed blijft gaan". De kaarten in de lijsten zijn ook gaaf en passen zelfs bij deze challenge :)
Lieve groetjes Miranda

Antoinette Voorn zei

Hele mooie kaart en mooi bewerkt! Hele gave lijstjes en sterkte met alles!

Margo zei

Je bent wel flink in de weer zo Nelleke ! je kaart is erg mooi en wat een mooi idee die tekstjes per persoon !
Groetjes
Margo

Misseke zei

Prachtige kaart heb je gemaakt Nelleke en de lijstjes zijn ook helemaal super.

Groetjes,
Misseke

!neke zei

Mooie kaart Nelleke, lijstjes ook top !
Knap dat dit je allemaal lukt !
Fijn dat Thomas goed gaat !
Houden zo !
groeten Ineke

Nancy Soetaert zei

mooie kaart met toffe tekst en zo fijn met de zelfgemaakte foto!
je lijstjes zullen vast ook erg in de smaakt vallen!
groetjes, nancy

Hermien zei

Wat een leuke dingen laat je ons zien Nelleke van je kaart tot de leuke lijstjes..
Fijn dat alles weer een beetje bij het oude is in huis.

Groetjes Hermien

Rosina zei

je kaartje is super leuk Nelleke...leuk die foto van je zelfgeplukte boeketje...en dan nog een creatief vaasje...
Ook je lijstje zijn prachtig ...heel mooi als afscheids aandenken...

groetjes en een fijn weekend
Rosina

Corrie zei

Wat een vrolijke kaart Nelleke, de schiderijtjes heb je ook prachtig gemaakt.
Fijn dat de rust er weer een beetje is in je huis.
Het valt voor jou ook allemaal niet mee.
Lieve groetjes,Corrie

lenywim35 zei

Wat ben je weer bezig geweest Nelleke, en nog bloemetjes plukken ook. foei. Grapje.
Maar fijn dat de rust is weergekeerd in huis.
Viel niet mee zeker afscheid nemen, maar .... Rust is weer wat waard. gr leny w

Marjan zei

Mooi kaart met je plukboeket en leuke tekst! Ook de cadeaulijstjes zijn leuk, zullen ze op prijs stellen. En heel fijn dat het wat rustiger is weer en dat Thomas het goed doet.

Marfien zei

Lekker kliederen, een leuke foto en een mooie tekst, geldt ook vast voor jezelf . . .
Probeer ook steeds wat anders maar boodschappen doen met moeders komt ook steeds weer terug

Henriët zei

Prachtige kaart! En zo persoonlijk met de foto met de door jou geplukte bloemen op een vaasje met heel veel herinneringen! Echt iets om voor altijd te bewaren.
Ook je lijstjes zijn erg mooi.
Fijn dat het met Thomas weer wat beter gaat!
Groetjes van Henriët

Claudia's kaartjes zei

Hoi Nelleke,

Wat een prachtige kaart. Heel mooi.

grtjs
Claudia