Mijn lijst met blogs

zaterdag 19 maart 2016

Uitdaging bij GerJanne, JOEPIE!

Natuurlijk kan ik niet achterblijven om aan de uitdaging van GerJanne mee te doen. Een paar weken geleden was ik bij haar en toen heeft ze mij uitgelegd hoe ik dat het beste kon doen. Ik heb op kraft de muzieknoten geembosd en wilde daar muzieknoten en muzieksleutel opplakken. Thuis heb ik het kaartje afgemaakt. Zelf vond ik het embossen niet zo goed terugkomen op de kaart. Ik heb het toen wat anders gemaakt. Met een ronde stans een de cirkel met noten uitgestanst, randje eraf geknipt en zwart papier er achter geplakt. Met walnut stain de kaart iets bewerkt, de randjes en stempels op de randen, en verder een strikje om het af te maken.
En ja ik wilde het thuis ook wel proberen. Het was maar goed dat het op haar blog stond, want anders was er niet veel van terecht gekomen. Zelf heb ik een trouvaille en al snel wist ik wat ik nodig had. Ik heb snijmat die precies op de plaat paste erbij gebruikt en een aantal zeshoekjes om te embossen. De zeshoek zie je niet echt terug, het lijkt meer een voetbal. Leeftijd dubbel gestanst, en PSV vlaggetje, het stokje is een tandenstoker. Gemat op rood en zwart papier, daartussen uit piept een labeltje van een oude PSV pyama. Zelf een grasmat geknipt. Ik zag dat er nu ook stansjes van zijn, die zijn heel gaaf vooral met voorjaars bloemen erbij. Deze kaart is voor Thomas, hij is zondag de 2e jarige, gelijk met kleinzoon Jelle. Dat wordt het weekeind feest vieren. Morgenavond, ik bedoel vanavond, komen zijn vrienden. Dan gaan we eerst iets eten en daarna bowlen. Altijd een gezellige boel. Zondag gaan we naar Jelle, maar natuurlijk vieren we thuis ook ons feestje en doen we het 1e Paasdag nog eens over.
Joepie! Tot mijn grote verrassing ben ik met mijn kaartje voor Jelle 2e geworden bij MD challenge blog. Enkele weken geleden won ik bij Creaine challenges met mijn mannenkaart.
Hoe gaaf is dat!
Nu dan ook opruimen en horizontaal.....
Het is de dag van de zorg en veel instellingen hebben hun deuren open. We willen ook nog even op het werk bij Wim kijken. En natuurlijk moet er nog gebak gehaald worden.
Iedereen een fijne dag!
Groetjes, Nelleke 

12 opmerkingen:

Joanne kramer zei

Wat een mooie kaarten! En wat leuk dat je in de prijzen bent gevallen! Geniet van de feestjes! groetjes Joanne

Nancy Soetaert zei

proficiat met je winnende kaartjes! ook deze zijn weer heel mooi!
geniet van jullie feestweekend!
nancy

Erica ♥ zei

Hele mooie kaartjes zeg ! En tof dat je gewonnen hebt met je kaarten ☺
Een leuk en gezellig (knutsel) weekend
Liefsss van Erica
{Heidebloempjuh}
{DT De Egel-Cas/Vintage}

Marjan zei

Goed gelukt, ik wil het ook nog steeds proberen. Twee gave kaartjes, met een stoere look. Van harte met je gewonnen challenge!

Jantine zei

Heel leuk gedaan, leuke techniek.
Gefeliciteerd met je winnende kaartjes.
Fijn weekend.
Groetjes
Jantine

Hermien zei

Je hebt het maar druk met de feestjes dit weekend Nelleke, maar gelukkig is het gezellige drukte!
Je kaartjes zijn allebei super mooi, ik heb me er nog niet aan gewaagd!

groetjes Hermien

Henriët zei

2 prachtige kaarten heb je gemaakt Nelleke. Ik vind de kaart met de muzieknoten erg mooi. De kaart voor Thomas is ook super, zeker voor zo'n PSV fan als hij is.
En wat bijzonder dat je zoon en kleinzoon op dezelfde dag jarig zijn. Een drukke maar gezellige dag!
Groetjes van Henriët

GerJanne zei

Ha Nelleke,
je hebt gelijk, raar dat de muzieknoten op de foto nog minder goed te zien zijn! Je hebt het mooi opgelost! Alleen zie je dan niet meer dat het een gedeelte van de hele kaart is. Dat zie je des te beter op de tweede foto. Wat is die gaaf zeg! Heel mooi met dat deel embossen erop. Alvast gefeliciteerd met Thomas en Jelle. De kaartjes had je in elk geval op tijd klaar!
Groetjes,
GerJanne

GerJanne zei

en dank je voor het meedoen, natuurlijk!!

Lisbeth zei

hoi
superleuke en toffe creatie
grtjs lisbeth

Claudia's kaartjes zei

kei toffe kaartjes

grtjs
Claudia

Angelique zei

Twee mooie kaarten heb je met embos techniek gemaakt. Mooi dat kraft met zwart, jammer dat je de muzieknootjes niet zo goed ziet. Bij Thomas zijn kaart is het juist heel gaaf dat de hexagons op een voetbal lijken, gave kaart.
Jelle zijn uilenkaart is ook heel mooi geworden en leuk dat het zo bij z'n kamertje past.
lieve groetjes Angelique