Mijn lijst met blogs

dinsdag 14 augustus 2018

Liften in de zomer 6

Vandaag gaan we weer liften in de zomer. Het idee erachter komt van Marfien.http://kaartenvanzolder.blogspot.com
Ik dacht dat het vandaag de laatste keer was, maar we doen dit 7 weken. Ik was al begonnen om mijn vakantiespullen op te ruimen, tot ik vanochtend las dat we nog een week gingen. Geen nood, het papier is nog niet op, ik tover het wel weer tevoorschijn.
Toen ik de liftkaart zag, heb ik ook het bericht teruggelezen van 5 jaar geleden. Ik stond met dat kaartje destijds in de top 3. Toen ik het bericht las voelde ik de emoties van toen weer, tijdens het maken van die kaart, de plek aan tafel waar ik toen zat. Hij was voor mijn schoonzus en ik droeg deze kaart op aan allen die hard moesten knokken. Geknokt heeft ze zeker, echter afgelopen ze overleden, veel te jong..
Daarom besloot ik om deze kaarten weer te maken voor 2 knokkers in mijn omgeving. Twee personen die ook heel hard moeten knokken om er weer boven op te komen. Een andere  manier dan mijn schoonzus destijds, er is geduld en doorzettingsvermogen nodig om er weer boven op te komen.
Van het bovenste kaartje heb ik papier van SU gebruikt, een kerstblokje. Restjes papier en een kant en klare bloem uit elkaar gehaald en zelf een nieuwe bloem gemaakt. De zelfde stempels als 5 jaar geleden gebruikt. Randjes geborduurd met borduurgaren wat ik ook bij mij had. Steenrode randen en bloemen, helaas scheef geplakt. We denken dat het zo hoort.
Uit een echt heel oud pakketje gebruikte ik het roze papier. Verder ook restjes,  en de stansjes doos ingedoken. De bloem als blikvanger. Van een babykoppie de krul eraf gehaald nu is het een smiley.
Nu heb je mooie stansen om de zijkanten te stansen. Ik heb het geknipt want ik had geen stansmachine bij me, alleen klare stansjes in de vergaar doos.
Het winnende kaartje Lees het bij behorende bericht hier. 
http://farmerblog-nelleke.blogspot.com/2013/09/je-bent-super.html
Dank je wel voor het kijken, lezen en reageren.
Groet, Nelleke 

7 opmerkingen:

Marfien zei

Ze zijn allebei heel erg mooi geworden Nelleke, ze zijn net zo super als die van 5 jaar geleden, fijn dat je ze weer voor een "goed doel" kon maken

bolletjelucky.blogspot.com zei

Beiden zijn mooi Nelleke. Knap dat de vorm zo goed gelukt is. Mooie decoraties heb je ook weer gevonden. Je kaart die je voor de originele liftchallenge maakte was ook mooi, fleurig met dat hardroze.
Lieve groetjes Miranda

Nancy Soetaert zei

heel mooie liftkaarten, je 2 nieuwe en je 'oudje'. zullen de ontvangers vast goed doen!
groetjes
Nancy

karin zei

Memories, maar sommige brengen een traantje teweeg. Mooie kaarten !
Groetjes,
Karin

Hermien zei

Prachtige kaartjes Nelleke, en hoe fijn is het wanneer er in moeilijke tijden ook aan je gedacht wordt. Ik heb hier in de kamer een heel dik album liggen van al die kaartjes die mijn moeder mocht ontvangen tijdens haar strijd, ze heeft ze zelf nog ingeplakt wetend dat de tijd ging komen dat ze zelf niet meer zo kunnen bekijken.

Groetjes Hermien

Sarah zei

Wat een mooi verhaal achter de kaarten maar ook emotioneel. Ik zit hier met tranen te typen..
Je kaartjes zijn prachtig. Ik toon vrijdag lift #5 en miss #6 maar die moet ik nog maken...x

GerJanne zei

Tsjonge Nelleke. Was dat destijds voor je schoonzus/ Dan heeft ze het dus echt heel erg lang vol gehouden, Echt geknokt! Allebei je kaartjes zijn prachtig. Leuk dat je er twee hebt gemaakt! Volgende week een challenge die ik had gewonnen. Zo grappig!