Mijn lijst met blogs

woensdag 26 september 2018

Kraft & tints of blue

Maandag heb ik mij heel goed vermaakt om een kaart te maken voor het kleurenkaartteam voor vandaag. Het werden er meer dan één. Ik was zo lekker bezig en wilde nog wat uitproberen en aan uitdagingen meedoen. Tijdens het maken ervan dacht ik wat zijn er toch veel mooie tinten blauw. Dat bracht mij weer naar een feest wat Lieke dit weekeind heeft. Het thema is tints of blue. Haar nichtje werd een tijd geleden 21 en ze geeft nu een diner feest. Lieke maakte de uitnodigingen en menukaarten. 
De eerste kaart komt het dichts bij de gevraagde kleuren lichtblauw en kraft. Het wijst wel voor zich. Het disignpapier is uit een heel oud blokje van de Wibra, een jaar of 6 oud. 
Ook hier het designpapier uit dat blokje gebruikt met een plaatje van Sita van Gelderen. Op het kraft jute en ook de tekst in kraft gehouden om het rustig te houden.
Challenge: cheerfull sketches: sketch.
 
Tijdens het zoeken naar plaatjes kwam ik dit schatje tegen. Ik heb deze gekregen, ik dacht dat het plaatje van Pinterest kwam.
Het papier komt uit een blok vintage van de Action, de vlinders, swirl en hoekrand rechts ook. 
Deze doet met de uitdaging Craft sentasions mee, waar een sketch gevraagd wordt.
Verder ook met DCL, daar wordt een beterschapskaartje gevraagd.
Voor een jarige zwager is deze kaart Hij werkt oa in hout en houdt van een biertje op zijn tijd. Ook dit plaatje is van Sita. De banner is een stukje fietsband, vast geniet.
ChallengeL 4 seasons challenge: sketch.
Ik wilde mijn Happy Birthday stans gebruiken en dit is een snelle mannenkaart geworden. Papier van de action, en het plaatje gekregen.
Vorige week viel ik voor dit prachtige tape bij Zeeman. Ik dacht dat kan ik wel voor het KKT gebruiken. Te donker maar toch een snel kaartje gemaakt voor het diner van ons nichtje. De letters birthday bleven over op van de vorige kaart, en deze was ook zo klaar.
Het was een productieve dag maandag. En toen viel de bak met restjes op zijn kop..... 
Deze avonds ook maar gelijk uitgezocht want er zat wel heel veel in... haha, ik kan ook elk papiertje gebruiken, dus de bezem er door kan geen kwaad.
Bedankt voor het kijken, luisteren en reageren.
Een mooie dag!
Nelleke 

29 opmerkingen:

gerrie zei

Wat een stel leuke kaarten heb je gemaakt Nelleke. Ik tobde ook met de kleuren blauw, het voorbeeld is eigenlijk turqoise, maar achteraf vind ik dit blauwe ook prachtig combineren. Gave kaartjes allemaal.
Groetjes, Gerrie.

Joanne kramer zei

Wat ben jij goed bezig geweest! Ze zijn prachtig! groetjes Joanne

Colien zei

Jeetje, wat een mooie kaarten, hele toffe serie! Je bijdrage aan onze sketch-uitdaging op het 4 Season blog is erg leuk, dankjewel voor het meedoen en grappig dat fietsband...
grtz.Colien

Kaartenkraam zei

Zo jij bent goed bezig geweest zeg! Mooie kaarten, de vogelkaarten zijn mijn favorieten uit deze serie!

groetjes van Ank

Annemarie en Merit zei

wat een productie en allemaal zo verschillend, leuk heb ze met veel plezier zitten bekijken.

Liefs Annemarie en merit

Mariken zei

Jeetje, wat heb je veel kaarten gemaakt! Goed op dreef en allemaal even gaaf!

Nancy Soetaert zei

dat is een hele reeks mooie kaarten Nelleke!
groetjes
Nancy

Hermien zei

Je laat ons een hele mooie serie zien Nelleke.

Groetjes Hermien

Margreet zei

Zo te zien was je idd niet te stoppen, Nelleke....mooie productie hoor!
Leuk dat je ook de schets van Cheerful Sketches hebt gebruikt.
xxx Margreet

GerJanne zei

Sjonge Nelleke, wat een prachtig serie. Vijftig tinten blauw, hihihi. De ene kaart isnog mooier dan de andere. Je kunt met de beterschapskaart nog meedoen bij DCL, of had je al meegedaan? Dat tape is heel gaaf. Ik kom te weinig bij Zeeman denk ik ;-)
Binnenkort een knutseldate afspreken?

Danielle zei

Tjee, mij is èèn kaartje niet eens gelukt en jij hebt een hele serie weten te maken.... leuk zeg!! Grappig, een stukje fietsband op een kaart. Goed bezig geweest!!

chantal zei

Het lijkt wel of iedereen heeft heel veel inspiratie. Jij hebt er ook een mooie reeks van gemaakt.
liefs Chantal

Jantine zei

Zo, jij hebt een heel productieve dag gehad! Wat een berg kaartjes en wat zijn ze allemaal mooi en verschillend!
Leuk hoor.
En oh jee, je restjesbak omgevallen... ik heb een map met restjes en die wordt eigenlijk ook te vol, maar wegdoen is soms zo moeilijk :-)
Groetjes
Jantine

Ans S. zei

Prachtige serie kaarten, stuk voor stuk mooi gemaakt in de gevraagde kleurencombinatie.

Groetjes Ans

karin zei

Je hebt je best gedaan in de KKT kleuren. Mooie kaartjes allemaal.
Groetjes,
Karin

Nicole Parmentier zei

Geen gebrek aan inspiratie zo te zien! Wat heb je leuke en diverse kaarten gemaakt, stuk voor stuk prachtig!

Marfien zei

Zo, jij was weer van de straat;-) wat een leuke serie, voor elk wat wils. O ja, van die restjes kun je vast nog wel kleine driehoekjes knippen, GerJanne heeft een voorbeeld . . .

Diny zei

Wat heb je lekker zitten knutselen Nelleke.....met een prachtig resultaat.....het zijn allemaal leuke kaartjes geworden!
Groetjes Diny

Anita van Merode zei

Zoweeee dat flink wat mooie kaarten. Ik zie er ook eentje tussen staan volgens de sletch van cheerful. Prachtig hoor. Dankjewel voor je deelname.
Groetjes Anita DT

Rosina zei

Tjeeeee Nelleke wat een creativiteit laat je vandaag zien...zoveel mooie kaartje in deze blauwe/kraft kleurtjes...en allemaal zoooo leuk...Heeeeel knap gedaan Chapeau!!!!

groetjes Rosina

martina's kaartjes zei

wauw, nelleke, jij bent lekker uit de bocht gegaan met deze kleurencombo ! wat een top reeks kaartjes heb je hier neergezet ! mooi gedaan hoor
fijn dat je er weer bij bent deze maand ! superleuk is dat weer,
sorry voor mijn late reactie (zit ziek thuis met strottenhoofdontsteking....)
grtjs,martina
X

Femminde zei

Fijn zo'n productieve dag. En het is echt een super serie geworden. Fijn weekend alvast met het feestje van Lieke.
Tot de volgende KKT!
Groeten van Femminde

Creatiels zei

het is me gisterenavond niet gelukt om een blogronde te doen.
een hele boel leuke kaartjes heb je gemaakt; de inspiratie bleef komen bij jou
groetjes
Els

Sarah zei

Wat een productie. De met het zeeman tapeje springt er voor mij uit. X

Grietje Jansen zei

Wauw, jij bent goed bezig geweest.
Prachtige kaarten.
Denk dat mijn voorkeur uitgaat naar de beterschapskaart met het vogeltje.
Hoewel die met de bierglazen ook erg leuk is,...... moeilijke keuze.

Grietje

Nancy zei

Hey Nelleke,

Hoe een opdracht kan leiden tot een ware inspiratiebron! Wat heb jij leuke kaarten gemaakt... En eerlijk? De laatste vind ik zelf de mooiste... Maar alle andere mogen er ook stuk voor stuk zijn hoor! Goed gedaan!!

Liefs,
Nancy

Margot zei

Superleuk, alles in blauw, ik hou er van! Bedankt voor het meedoen met de Dutch Card Lovers.

Rosalien Zwackhalen zei

Wat een leuke serie kaartjes heb je gemaakt. Super! Bedankt voor je deelname bij de DCL.

Larissa zei

Wat een mooie serie kaarten. Heel tof al die blauwtinten.
Fijn weekend!