Mijn lijst met blogs

woensdag 27 maart 2019

Hoera Kleurenkaartteamdag

Kleurenkaartteam dag vandaag. In de kleuren bordeauxrood en perzik oranje. Jaren geleden koos ik een soortgelijke combinatie: bordeauxrood met zalmroze. Net al even een vluchtige blik op de leeslijst geworpen en ik zag mooie creaties voorbijkomen. Ik moest ook lachen, want ik zag bij GerJanne een bijna dezelfde aanhef als deze. Ik had gisteravond de foto en titel al gemaakt en laat hem maar staan. :-)
In mijn doosje met onafgemaakte kaarten lagen ook een aantal geemboste achtergrondjes. Hier ben ik vorige week mee bezig geweest. Omdat ik niet wist wat er mee te doen, ben ik met distress oxide gaan werken. Eén daarvan is in de kleuren voor het KKT gemaakt. Hiervoor gebruikte ik 3 kleuren inkt, namelijk: Aged mahonie, Spiced marmelade en Fossilized amber. De laatste 2 om het perzik oranje te krijgen.
Van bordeauxrood een soort kader gestanst en het beïnkte deel daarin gelegd. Daarachter weer een stukje perzik oranje papier en dit alles op wit papier geplakt. Het wit weer terug laten komen in Hoera. Ik vond het leuk om ook een Nederlands woord te gebruiken omdat de achtergrond ook in het Nederlands is. Door het wit wordt alles wat frisser. Ook in de bloem zit wat wit, en zijn van een afval reepje van het gemboste papier nog 2 blaadjes gestanst.
Ik maakte er nog meer, die komen een andere keer.
Het zonnetje schijnt, dan lijkt de dag net even anders,  hebben jullie dat ook?
Vanmiddag weer naar het huis van mijn ouders. Regelmatig ga ik er met mijn zusjes naartoe.
We ruimen wat op, maar fröbelen er ook. Zusjes maken een deken van oude wollen dekens of maken er kussens van. Zelf heb ik alle handwerkspullen uitgezocht en wil wat kleine borduurwerkjes afmaken en verdelen. Misschien gaan we vanmiddag ook wel buiten aan de slag.
Het huis is grotendeels ontruimd, eind april rond de trouwdag van mijn ouders sluiten we dit af door op 1e Paasdag  ouderwets eieren te gaan eten, voor wie dat wil.
Een bewogen jaar, we missen 3 personen die er vorig jaar nog waren.
Maar in ons hart zijn ze er zeker nog bij.
Tot ziens op jullie blogs, ik kom zeker langs, al merk ik dat reageren wat minder is, maar KKT sla ik niet over.
Groet, Nelleke

28 opmerkingen:

Jantine zei

Dat was ik alweer vergeten dat er al eens bordeauxrood met zalmroze langskwam. Dat ligt dicht bij elkaar, ja. Ik vond het een heel uitdaging in elk geval. Vind jouw kaart heel erg mooi geworden, mooi achtergrondje, en die grote hoera is altijd leuk en feestelijk.
Groetjes
Jantine

Petra-loves-paper zei

Zo zie je maar weer, nooit je geëmboste achtergrondjes weggooien, ze komen echt ooit een keer van pas. Mooie kkt kaart, groetjes Petra

Marfien zei

Mooi! leuk hè, dat kliederen voor een goede combi, Hoera in het wit is op deze manier nog meer Hoera
de blaadjes uit een restje, ik herken het helemaal . . .

Linda zei

Hoi Nelleke wat een mooie en vrolijke kaart met de KKT kleuren!
Groetjes, Linda

Annemarie en Merit zei

Wat een mooi kaartje heb je gemaakt in de kleuren van het KKT, super goed gelukt!

Groetjes, Merit en Annemarie

Joanne kramer zei

Wat mooi dat jullie zo samen het verdriet delen en ook de herinneringen.
Een prachtige kaart is dit! groetjes Joanne

Laurespage zei

super mooie kaart ! Je achtergrond is super, ik heb de kleuren genoteerd en doe het zeker nog eens over, want ik ben niet echt gelukkig met mijn kaartje.
groetjes, laurette

Mariken zei

Prachtig is jouw kaart! Ik hou erg van deze kleuren zo. Vroeger "vloekte" dat. Sterkte met alles...

!neke zei

Prachtige kaart Nelleke !

karin zei

Mooie kaart Nelleke.
Dat gemis dat blijft, of het nu je ouders is of een kleinkind, het doet pijn.
groetjes,
Karin

Caroline zei

Wat een leuk kaartje in deze kleuren.
Fijn dat jullie zo bij elkaar nog even in het huis van jullie huis kunnen zijn.
Groetjes Caroline

Rosina zei

Heel mooi kaartje heb je in deze kleurtjes gemaakt Nelleke
Leuk hoe je beschrijft hoe het zo geworden is..inderdaad die witte tekst fleurt echt op
En fijn dat je in het huis van je ouders zo ook het gemis samen kunt verwerken...
groetjes Rosina

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Mooi kaartje Nelleke! En dat is wel veel in korte tijd... Dat is echt even je weg opnieuw vinden.. Groetjes, Yvonne

Nicole Parmentier zei

Mooi kaartje, je hebt de inspiratie foto goed gebruikt! En wat mooi dat jij en je zussen zo fijn samenkomen in jullie ouderlijk huis. Klinkt heel vreedzaam allemaal.

GerJanne zei

Hoi Nelleke,
wat een mooie kaart! Perfect de kleuren en inderdaad grappig dat we dezelfde titel zo wat hebben.
Was het weer goed met je zusjes? Lijkt me fijn voor de verwerking.

Ans S. zei

Schitterende kaart, Nelleke.

Groetjes Ans

Ellen zei

Feestelijke kaart! De bloem op jouw kaart lijkt wel wat op die op de inspiratiefoto. Mooi zoals jullie afscheid nemen van het huis van je ouders. Zo belangrijk en waardevol.

Marijke zei

Een mooie kaart en de kleuren komen goed uit! De tekst is mooi zo in het wit! Veel succes met het ontruimen van je ouderlijk huis! Blijft altijd moeilijk!Groetjes Marijke.

Nancy Soetaert zei

heel mooie kaart Nelleke, mooi hoe je je embossingachtergrond gekleurd hebt, leuk om dat ook in de blaadjes terug te laten komen.
Ik vind jullie manier om het ouderlijk huis te ruimen zo mooi, samen dingen doen, samen verdriet delen op een fijne manier.
Groetjes
Nancy

Daphne zei

Mooie kaart.
Dat wit vind ik wel heel erg mooi erbij. Maakt het wat lente machtiger vind ik.
Mooi, zoals jullie h ert lrv e n van jullie ouders afsluiten.
Elke keer een stukje, bijzonder hoor.

Rhodé zei

Door het wit springt de tekst er echt uit. Mooie kaart, zo!

Nancy zei

Hey Nelleke,

Tijd voor mijn blogrondje... Zelfs nog op woensdag!
Wat leuk, ook bij jou een kaart met een grote tekst op! Grappig, ik heb er ook één en zag er al verschillende passeren... Jouw kaart is mooi geworden!


Liefs,
Nancy

Hermien zei

Een mooi kaartje voor het kleurenteam.
Het leegruimen van een huis geen fijne klus maar het moet gebeuren en fijn dat jullie dit samen kunnen doen.

Groetjes Hermien

Groetjes Hermien

Sarah zei

Inderdaad .Die kleurkeuze was er al in 2013, toen deed ik nog niet mee. Ik koos net een ander kleurtje.
Je maakte een mooie kaart. Heel mooi opgebouwd.
Zo knap hoe jullie alles samen doen, dat heelt de wonde en geeft kracht. Veel sterkte nog!

Femminde zei

Wat leuk dat jullie (jij en GerJanne ) dezelfde aanhef hebben. Een soort soul sisters..
Wat een leuk kaartje met die inktjes op de achtergrond.
En wat goed dat jullie zo samen in het huis van jullie ouders bezig zijn. Het er nog eens over te hebben en dingen uit te zoeken. Niet te overhaast. En dat paaseieren zoeken daar wil iedereen toch bij zijn. Wel pittig om dan 3 mensen te moeten missen.
Succes bij alles!!
Tot de volgende x !!
Groeten van Femminde

Creatiels zei

mooi kaartje, leuke tekst die er uit springt.
fijn dat jullie samen het huis kunnen bezig en herinneringen ophalen, koester deze diep in jullie harten.
groetjes
Els

martina's kaartjes zei

helemaal leuk is deze geworden, geslaagd en leuk kaartje vind ik het
fijn dat je weer van de partij bent deze maand,
grtjs,martina
x

Dora zei

Schitterende kaart. Mooi van kleur.