Mijn lijst met blogs

woensdag 29 mei 2019

Uitgedaging voor het KKT


                                    
Een lange post vandaag. In blogland kleurt alles kobaltblauw en geel. Ik heb mij zelf uitgedaagd. Dat was het zo wie zo wel, kobaltblauw vind ik prachtig, geel wat minder. Mijn eerste gedachte was de Zweedse vlag en hun bekende winkelketen. Hoe het begon.
Van Lieke kreeg ik geel en blauw band. O, zei ik dat zijn de kleuren voor het KKT van Martina. Wat doe je daarbij? In mijn map met zelfgemaakte achterkantjes haalde ik het volgende:
* Een gekleurde kaart.
* Een gekleurd achtergrondje wat Lieke voor school gebruik had. 
* Mislukt ecoline velletje met party er op geschreven.
* Restje fotopapier met gele inkt. 
* Een vel met zwarte en blauwe cirkels met ecoline, ook van Lieke.
Daar zocht ik geel en blauw papier bij en moest daarmee wat maken.
Tape vond ik ook, maar dat uiteindelijk niet gebruikt.
Een overzichtje op de eerste foto.
                                               
Van het prachtig geverfde papiertje vond ik de kleuren zo mooi dat ik het bewaarde. Nu in combinatie met geel en blauw dit kaartje voor het KKT gemaakt.  Het hart opgevuld met allemaal ienemienie sterretjes.Alles op een witte basiskaart en ook with love in het wit, anders werd het mij te geel.
                                                     
Hier zie je het band waar het allemaal mee begon. Het gele band heb ik op geel papier geplakt en toen op de kaart, anders scheen het door. Daarbij de sketch van Sketch saturday 565 gebruikt. Blauw papier geembosd, stukje gekleurde kaart erbij en de bloem in de gevraagde kleuren. Het hart is van de gekleurde kaart. Hier wel iets gesmokkeld wat kleur, omdat dit de kaart ten goede kwam. 
                                     
       
Nogmaals een stuk blauw door de embossing, daarop rondjes van de rondingen een stuk van de kaart gebruikt. Een geel rondje uit het fotopapier gestanst daarop de bloem en wat blaadjes geknipt uit de restanten. Wederom een witte tekst. 
                                      
Bij de laatste was de inspiratie op. Het blauw was ook anders als van de vorige kaarten. Uiteindelijk rolde er dit kaartje op, zij het in andere kleuren.
Uit het mislukte ecoline kaartje stanste ik een mooie rand. Daarop zwart papier. ( party ook weg)  De goven erachter komen uit een groot vel van Lieke. Ik vond in mijn map nog een stuk met oranje distress oxide.  Dat kleurde zo verrassend dat ik er niet meer aan heb gedaan.
Het was al met al een hele uitdaging, maar weer 4 kaarten rijker die ik zo eens aan iemand kan sturen. En dat is wel makkelijk die algemene teksten.
Ik ben benieuwd naar jullie kaarten, maar eerst wat uurtjes werken.
Groet, Nelleke

26 opmerkingen:

Joanne kramer zei

Jij bent de uitdaging echt aangegaan!
Wat een mooie serie kaarten in blauw-geel!
groetjes Joanne

Ellen zei

Allemaal goed gelukt hoor en lekker vrolijk in deze kleuren!
Fijne dag!
Groet Ellen

chantal zei

Wat een uitdaging, maar dit is dus echt een challenge met positief resultaat
liefs Chantal

Laurespage zei

Dat heb je prachtig gedaan en hele leuke serie en mooie samenstellingen.
Groetjes, laurette

Sarah zei

Met al je ingrediënten maakte je mooie recepten. Ze zijn super geslaagd stuk voor stuk!

Mariken zei

Jeetje, wat heb je veel gemaakt! Heel leuk en vrolijk allemaal!
Fijne dag verder en groetjes!

Marfien zei

Heel herkenbaar verhaal, het is een mooie serie geworden

Nicole Parmentier zei

Wat leuk om te zien dat je eerst al die spulletjes bent gaan verzamelen en dat er daarna de ene na de andere prachtige kaart uit rolt! Ik werk meestal andersom, ik bedenk eerst iets en dan ga ik op zoek naar de bijpassende spullen.

Jantine zei

Superleuk die productie en knap hoe je eerst allerlei restantjes opgezocht hebt en daarmee aan de gang ging. Ik vind dat je heel verrassende kaarten hebt gemaakt!
Werk ze!
Groetjes
Jantine (stiekem tussendoor even aan t bloggen)

Annemarie en Merit zei

wat knap wat je allemaal hebt gemaakt!!!
leuk met alle restanten aan de slag gaan...

liefs Annemarie en merit

martina's kaartjes zei

wat heb jij je lekker laten gaan ! een leuke reeks toffe kaartjes is het zo geworden, geslaagd hoor !
fijn dat je er weer bij bent deze maand,
grtjs,martina
x

Creatiels zei

wat je met restanten allemaal kan doen, leuke resultaten en dan zomaar een hele reeks. knap gedaan
fijne dag nog
Els

Petra-loves-paper zei

Wat leuk om op de eerste foto te zien wat je allemaal bij elkaar gezocht hebt en dan het uiteindelijke resultaat, mooie KKT kaarten, groetjes Petra

Ans S. zei

Je hebt met restjes een prachtige serie kaarten gemaakt, knap hoor.

Groetjes Ans

Rhodé zei

Je overtreft me met wel 4 kaarten! Leuk dat je eerst een foto laat zien van alle spulletjes.

Femminde zei

Wat een toffe kaarten zijn het geworden!! Leuk.
Ik had helemaal nog niet aan de Ik*a gedacht hoewel we er net gegeten hebben ivm allemaal natte deuren beneden.
Een heel fijn Hemelvaartsweekend!!
Groeten van Femminde

Diny zei

Prachtige kaartjes Nelleke.Ik was het helemaal vergeten en had me ook niet op gegeven. Het komt allemaal weer een beetje op gang met me en ik hoop er volgende keer dan ook weer bij te zijn!
Groetjes Diny

!neke zei

Mooi verhaal met gave resultaten !

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Inspiratie op, maar wel hele mooie kaartjes en ook nog eens een hele rij! Mooi gedaan!

Rosina zei

Wat een schitterende kaartjes zijn dit Nelleke....zo een mooie variatie allemaal, niks weggooien zie je wel...
groetjes Rosina

GerJanne zei

Ik heb ze natuurlijk in het echt gezien en ze zijn stuk voor stuk heel mooi! Ook die waarvan je zegt dat de inspiratie op was... Die vind ik ook heel gaaf. Leuk ook te lezen hoe de kaartjes tot stand kwamen!

Hermien zei

Een prachtige serie kaarten Nelleke ze krijgen vast een goede bestemming.

Groetjes Hermien

Margreet zei

Wat een supermooie kaarten, Nelleke!
xxx Margreet

Jolanda zei

Heel erg mooi! Knap dat je meerdere kaarten hebt gemaakt met deze kleurencombinatie.

Nancy zei

Hey Nelleke,

Heb nu pas tijd voor mijn blogrondje, hopelijk lees je mijn reactie nog...
Wat een leuke serie maakte je! Van deze combo kan je niet anders dan vrolijk worden!

Liefs,
Nancy

HeatherB zei

These are all beautiful. I love the colors. Thanks for playing with us at Sketch Saturday.