Mijn lijst met blogs

zaterdag 17 augustus 2019

In de Flow


Dag allemaal, hier ben ik weer met een lange blogpost want ik heb van alles om te laten zien. Eerst 2 kaartjes, gemaakt met papier uit Flow en mijn restjesdoos.
Bij de eerste gebruikte ik het merendeel bloemen en maakte er dit kaartje van. Bij Marianne design vragen ze bloemen  en er konden nog kaarten bij. Tijdens het maken bedacht ik dat er wel 3 stansen van MD gebruikt zijn. Of het zo kan weet ik niet, Hello is geen stempel, het is een kant en klare label waar het bovenste stukje met gat ik weggesneden heb.
Wat ik gebruikt heb zijn: LT 0164, LR 0106, LR 0435
Ook deze kaart maakte ik. Ik hou wel van de frisse kleuren, rood, zwart, wat wit en kraft
Inmiddels zijn er afgelopen week 12 kaarten naar mensen gegaan die wel een steuntje gebruiken konden. Hoe mooi dat je dat kunt doen.
                         
Bladzijdes uit de Flow waar ik echt niets mee kan heb ik weggedaan. Dat waren er een paar. Met deze vellen kan ik ook niets. Ik heb er ook niets mee, wat moet ik hier nou mee doen?  Echter aan de achterkant zit gestreept papier, en aangezien het papier wel stevig is maakte ik er enveloppes van. 16 stuks totaal. Links in de hoek plakte ik een sticker die ik in de flow stond. Van wat andere bladzijdes maakte ik nog eens 3 enveloppes.
Hier zie je een gedeelte van de klare enveloppes. 
                                     
Ik kwam stickers tegen in de Flow. Mooi geschikt voor Bramenjam en zoet zure courgette.
Die groeide en bloeide in onze tuin.
Een grote verrassing gistermiddag. Er liep in 1 x een lammetje in de wei! Moeder schaap kreeg eind januari haar eerste lam, en nu 16 augustus weer een. Wij hebben dit nog nooit gehad, echter dit soort schapenras kan het hele jaar door lammetjes krijgen. En dat zie je dus nu.
Altijd mooi om te zien.
Groetjes, Nelleke




15 opmerkingen:

Elle-Jeanne zei

Twee hele leuke frisse kaarten, Nelleke.
Dat is wel laat nu nog een lam.
Nog nooit van gehoord, zo laat.
Fijn weekend,
Groetjes Elle-jeanne

Marfien zei

2 vrolijke kaarten in frisse kleuren. Leuke enveloppen erbij, wat wil je nog meer. Lief lammetje, niet te laat en niet te vroeg, gewoon op tijd!
Heb dit jaar voor het eerst geen bramenjam gemaakt, had nog van vorig jaar en dat smaakt nog steeds goed

Sarah zei

Leuke post! Mooie kaarten!
De flow is leuk voor enveloppen, art Journal,... Vanalles. Zonde om weg te gooien...ik koop het niet, maar als ik het krijg ben ik dolgelukkig! X

Nancy Soetaert zei

wat leuk als je dan plots een lammetje in de wei ziet lopen.
Je boekje heeft goeie dienst gedaan, papier voor kaartjes en dan ook nog zo'n stapel enveloppes!
Mooie kaartjes ook !
Fijn weekend

Hermien zei

O, wat een mooi lammetje Nelleke wat een genot omdat aan huis in de wei te hebben lopen! en zoetzure courgette dat lijkt me wel lekker. Je laat ons mooie kaartjes zien en wat goed dat je van de andere blz's enveloppe's hebt gemaakt.

Groetjes Hermien

Daphne zei

Wat heb jij veel te vertellen hier.
Je kaarten zijn leuk, inderdaad mooie kleuren combinatie.
De bloemen vind ik erg mooi, vooral op de eerste kaart zo lekker opvallend.
Handig om enveloppen te maken van het papier, heb je daar en mooi patroon van, dat je er zomaar een stapeltje maakt?
En dan het lammetje....aaaaaaah!!šŸ˜
Dat is een leuke verrassing in de wei.
Schattig hoor.

martina's kaartjes zei

wat ben je lekker aan de knutsel geweest, allemaal leuk en geslaagd en uiteraard, het lammetje ! wat een toppertje
grtjs, martina

Marjan zei

Erg mooie kaarten met zeker een mooie kleurcombi! Veel moois gemaakt en ook nog wat lekkers en die Flow wordt bij jou niet zomaar in de papierbak gegooid.
Ah, wat schattig is dat lammetje en wat een verrassing!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hoi Nelleke, wat een gezellige blogpost heb je gemaakt. Je kaarten vind ik heel mooi. Prachtig die kleurtjes bij elkaar en wat een mooie bloemen heb je gemaakt. Leuk om ook zelf enveloppen te vouwen en dat lekkers uit eigen tuin ziet er ook gezellig uit. Ik leer als stadsmens steeds bij via je blog. Schapen die het hele jaar door lammetjes kunnen krijgen...nog nooit gehoord. Bijzonder om dit ineens in je wei te zien :)
Lieve groetjes Miranda

Judith zei

Kaartje is mooi met prachtige kleuren.
Gezellig dat je mee doet met onze "bloemen"challenge.
Groetjes van Judith
DT Marianne Design Challenge blog

Henriƫt zei

Super leuke kaart heb je gemaakt. Leuk om van de restanten enveloppen te maken.
Bedankt voor het meedoen.
Groetjes van Henriƫt
DT MD Challenge blog

Marja zei

Wat ben je ijverig bezig geweest Nelleke! De kaartjes zijn heel mooi geworden leuk om zelf je envelop te maken. Schattig ineens een klein lammetje in de wei.
Groetjes Marja.

marja kenter zei

Prachtige kaarten Nelleke, goed bezig geweest! En wat een idee om die enveloppen te maken. Ik heb pas een hele stapel flow's weg gedaan, gelukkig wel aan iemand die workshops geeft.nu heb ik daar een klein beetje spijt van. Ik heb er nog wel een paar thuis liggen, gewonnen bij de postcode loterij, ga gauw kijken of ik er nog iets mee kan. Ik bewaar en gebruik wel al die gekleurde bladzijden.
Fijne dag. En wat leuk dat lammetje.

Gerrina zei

Wat een mooie verassing zo'n mooi jong diertje erbij!
Je kaarten zijn gaaf; die kleuren zijn zo mooi bij elkaar. Vooral de 1e is mijn favoriet. Gaaf wat jij allemaal maakt en verzint met dat papier; moet zelf ook maar weer eens enveloppen maken... Groetjes, Gerrina

Suzan zei

Mooi kaartje heb je gemaakt voor de bloemenchallenge!
Groetjes Suzan
DT MD Challengeblog