Mijn lijst met blogs

woensdag 20 november 2019

Kerstbomen voor de Egel

En weer zijn er 2 weken voorbij. En begint er weer een nieuwe uitdaging bij de Egel. Wat hebben we veel inzendingen gehad aan kaarten met een plooi, en echt ook allemaal zo verschillend en origineel. 
Wij gaan er weer een mooie top 3 van maken. Voor de winnaar is er een prachtige prijs. Net zoals deze keer. Kijk maar gauw op het blog van de Egel.
De uitdaging voor vandaag is een makkelijke. We vragen een kerstkaart met 3 bomen erop. Dat gaat vast wel lukken.
Mijn kaartje is een gatefold kaart. Wat is dat zul je misschien wel denken.  Ik wist ook niet wat het was, maar toen ik het filmpje zag op het blog van Yvonne Neefjes, was ik gelijk enthousiast.
Nav haar voorbeeld heb ik dit kaartje gemaakt en er mijn eigen draai aangegeven. De reep is 30.5 x 7.5 cm. Daarop rillijnen gezet. Je vouwt het op een aparte manier naar binnen en maakt er een sluiting op. Ik heb de maten aangehouden wat zij aangaf, je hebt natuurlijk meerdere mogelijkheden.
Het papier is van Maja design. Het bruine en gele papier is een soort kraft, ik kocht een pakketje met allerlei repen op de beurs. Je kan het vooral ook gebruiken om te embossen en daarna schuur je het geemboste wat een heel leuk effect geeft. Dat heb ik nu niet gedaan. De kleuren alleen zijn al zo mooi.
Zo zie je de kaart open, het was moeilijk fotograferen door de wind en regen. Aan de binnenkant gestempeld en wat sterren en een huisje geplakt.
Challenges:
CHCH: alles mag
Christmasatsweetstampinchallenge: trees
Groetjes en tot een volgende kaart.
Nelleke 

10 opmerkingen:

Danielle zei

Wauw Nelleke, wat mooi gedaan!! Supermooie kaart, leuk model ook!

Joanne kramer zei

Wat een gave kaart is dit! super gemaakt! groetjes Joanne

Elle-Jeanne zei

Wat een leuke kerstkaart.
Leuk modelletje.
Groetjes Elle-jeanne

Ans Gilbert zei

Wat een leuk model Nelleke, ziet er feestelijk en tegelijkertijd strak uit, heel mooi gemaakt
Ansx

Annerieke zei

Mooie kaart Nelleke, ook zo'n leuk model!

Marjan zei

Oh, die is gaaf zeg! Wat een verrassing als je hem openklapt! Tof model!

Caroline zei

Wat een leuk model is dit! Heel leuk kaartje.
Groetjes Caroline

GerJanne zei

Dat heb je superleuk gemaakt! Het model is ook leuk. EN die reepjes komen me bekend voor ;-)

Laurespage zei

Mooie kaart en heel leuk model, met mooie kleuren !
Groetjes, laurette

Nicolette zei

Wat een mooie kaart . Leuk model.
Groetjes Nicolette