Mijn lijst met blogs

donderdag 7 november 2019

Kersttag


Daar ben ik alweer met een blogpost. Nu met de kersttag welke ik dinsdagmiddag gemaakt heb. Nadat we wat nieuwe dingen geprobeerd hadden wilde GerJanne wel wat met inkt doen. We gebruiken spuitinkt van CE. Dit omdat zij die ook heeft maar nog nooit gebruikt had. Op een witte achtergrond maakte ik met structuurpasta een achtergrond. Daarbij gebruikte ik de stencil van Jolanda de Ronde.  Daarna gebruikte ik 3 kleuren inkt: blauw/groen, pink en goud. Bij Jolanda zag ik op de Kreadoe ook dat je heel goed gestanste vormen kunt gebruiken als een mask. Dat dus ook geprobeerd en een soort roze papier gebruikt. Hier een daar gebruikte ik de mask met blauwe acrylverf. Je ziet het alleen niet zo heel goed. Zwarte hertjes gestanst en gespoten met goud, dat pakte maar ten dele, ze toen met metalic gildingwax bewerkt. Daardoor zijn de hertjes iets gevlekt maar dat vind ik wel mooi. De bubbeltjes met gouden metalic gildingwax bewerkt. De boompjes met acrylverf evenals de randen. Daarna een en slag grotere tag van zwart papier geknipt en de randen met matalic roestbruin bewerkt. Ik vond het wat kaaal, dus delen van de stencil boven en onder geplakt. Nog wat kleine sterren met gouden gildingwax bewerkt en geplakt. XMAS gestanst van hele kleine lettertjes. 
Tot slot een stukje tule door het gat heen vastgemaakt met een stukje touw.
Wat GerJanne gemaakt heeft? Dat laat ze vast nog wel zien!
Gistermiddag kwam kleindochter Tara en hebben we het cadeautje voor haar oma afgemaakt. 
Ik laat hem nog wel zien. Zo leuk hoe ze vol overgave ermee bezig is.
Challenges:
52 weeks to Christmas: kaart met 1 of meer hertjes.
DCL: Maak een kersttag
CHCC: alles mag, optie iets wat met een H begint.
Carlins kaartenparadijs: kerts met zelfgemaakte achtergrond
Dag! Tot een volgende kaart.
Nelleke 






34 opmerkingen:

Jantine zei

Heel erg mooi, deze kersttag, leuke kleuren, prachtige achtergrond.
groetjes
Jantine

Anita van Deur zei

Prachtige label Nelleke, hele mooie kleuren.

Groetjes, Anita

Joanne kramer zei

Wat een prachtige kleuren voor deze mooie tag. Knap gemaakt! groetjes Joanne

Marjan zei

Mooie en creatieve kersttag, Nelleke! Leuk dat je meedoet met DCL, dank je wel.

gerrie zei

Ik vind hem prachtig geworden, toffe kleuren die tag en Jolanda ben ik ook een fan van.
Groetjes, Gerrie.

Annemarie en Merit zei

een schitterende tag heb je gemaakt!!
Zo mooi die achtergrond.
leuk dat je meedoet met de uitdaging bij 52WTC.

Liefs Annemarie en Merit DT52WTC

Marijke zei

Ik vind dit heel knap gemaakt hoor! Mooie tag en een mooie achtergrond! Super mooi gedaan! Fijn dat je meedoet met de uitdaging van 52 WTC. groetjes Marijke.

Marja zei

Je hebt een mooi label gemaakt Nelleke. Leuk hoe je steeds nieuwe dingen uitprobeert.
Groetjes Marja.

marja kenter zei

Zoals een andere Marja hierboven ook schrijft, wat is dit een mooie label en zeker knap hoe je alles zo uitprobeert.
Ik vind die hertjes ook heel goed gelukt.
groetjes

marja kenter zei

En nog bedankt voor de reactie op mijn post. Ik heb meteen maar de twee kaarten die ik heb gemaakt naar een idee van pinterest vandaag geplaatst.
Fijne dag

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wauw wat heb je dat mooi gemaakt Nelleke. leuk dat je op ideeën gebracht bent door Jolanda en dat nu uitprobeert. Mooie kleuren en mooie structuur heb je aangebracht.
Lieve groetjes Miranda

Tante Kaat zei

Leuk label!
Grtjs, Katrin

Annerieke zei

Wat een prachtige tag Nelleke! Leuk hoe je verschillende materialen hebt gebruikt en dan tot zo'n mooi geheel komt.

Lynda zei

Lovely colours and design - all that texture....love it. Thank you for joining us at The Holly and Ivy Christmas Challenge :) Lynda DT

Kaartenkraam zei

Dat zier er prachtig uit en de gevlekte hertjes vind ik supermooi!

groetjes van Ank

Enny zei

Oh, wat een mooie tag, prachtige kleuren en achtergrond, en leuke hertjes ! Groetjes, Enny

Margo zei

Wat een superlief label met mooie kleuren !
Groetjes
Margo

Renate zei

jullie hebben lekker een middagje zitten kliederen, met een waanzinnig leuke label als resultaat.

-xies- Renate.

Elle-Jeanne zei

Wat een leuke label.
Mooie kleuren.
Gezellig samen zitten knutselen, fijn toch.
Groetjes Elle-jeanne

Angelique zei

Heel mooi label, lekker om zo met al die verschillende materialen te frutselen. Leuke kaart voor je zoon Rick en logisch dat je trots op hem bent.
lieve groetjes Angelique

Marfien zei

Mooie tag, de tip van de hertjes neem ik ter harte, een beetje wax laat ze "echter" lijken . . .

!neke zei

Heel geworden ! Prachtige achtergrond!
Groeten Ineke
DT 52WTC

Trijntje zei

Leuke kleurige kerstlabelkaarten heb je gemaakt Nellek. Mooie hertjes heb je erop gezet. Groeten Trijntje

Rosina zei

Heel mooi deze kersttag Nelleke...wat heb je er een mooie achtergrond op gemaakt en daar passen die hertjes perfect bij...
bedankt voor je deelname
groetjes Rosina
DT 52 WTC

GerJanne zei

Het was supergezellig. EN mijn kaart is klaar, maar nog geen foto en ik denk dat hij volgende week op het blog komt. Verrassend leuk, denk ik.
Jouw tag is helemaal af zo. Mooi dat randje erom heen, steekt mooi af.

Caroline Cards zei

Wat een leuke label en mooie achtergrond!
groetjes, Caroline

Nancy Soetaert zei

Wat een mooi kerstlabel! Schitterend hoe je die opgebouwd hebt!
Fijne dag
Nancy DT52WTC

Ellen zei

Mooi deze sfeervolle kersttag. Bedankt voor het meedoen met DCL.
Groetjes Ellen

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Een heel leuk kerst-label Nelleke! Grappige hertjes heb je gebruikt. Leuk dat je met ons meedoet bij DCL! Groetjes, Yvonne

martina's kaartjes zei

die is leuk geworden, mooi gemaakt
fijn dat je meedoet met de challenge van deze maand !
grtjs, martina DT 52 WTC

Suzan zei

Prachtige tag heb je gemaakt voor de Challenge!
Groetjes Suzan
DT 52WTC

karin zei

Mooi kaartje Nelleke.
Bedankt dat je meedoet met de Challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
groetjes,
Karin

carla zei

Ik hoorde je het altijd zeggen dat je ging meedoen, maar zag niks, 't was zeker uit je gedachten gegaan en nu staat die daar heel mooi te pronken.
Een hele mooie tag met prachtige achtergrond en leuke hertjes.
Heel mooi gemaakt Nelleke.
Bedankt voor je deelname aan onze lopende challenge.
Succes !
Groetjes,
Carla

Catie Cuddles zei

This is fab.
Thanks for joining us at Craftyhazelnuts Christmas challenge blog.
Happy crafting!
Catherine x DT