Mijn lijst met blogs

woensdag 25 december 2019

KKT voor een 80 jarige


Na een gezellige avond met kinderen en kleinkinderen is hier nu de rust wedergekeerd en tijd voor een post voor het Kleuren kaart Team: roze en zwart.
Gezellig was het gisteravond. De pannenkoeken smaakten goed, ook die met droge worst en frikandel. Na de koffie kwam het spel Thirthy seconds op tafel. We speelden dit met 5koppels. De bedoeling is dat je 5 woordjes moet raden in 30 seconden, na aanwijzingen van je medespeler. 
Die mag het word niet zeggen of gebaren. Lachen was dit. Ook afhankelijk van je tegenspeler of wat de antwoorden waren maakte het ook zo leuk.
Na de kerk vanmorgen stond er een lunch klaar en vertrekken Lieke en haar vriend naar zijn ouders.
Nu dan mijn creatie. Een buurvrouw is vandaag 80 geworden en dat vierde ze afgelopen zaterdag met een lunch feestje. Leuk idee is dat. Onze kinderen die het kaartje zagen waren heel verbaasd toen ze het kaartje zagen. Wordt Betsy al 80? 
Dat is haar ook niet aan te zien. Ze wandelt, gaat naar yoga en wat al niet meer. Ook is ze veel aan het boetseren en maakt mooie werstukken van klei. Ze wilde voor haar verjaardag wel een boetseer setje. Ik kijken op internet, ik zag door de bomen het bos niet meer en dacht dat moet ze zelf uitzoeken. Dat kennen wij natuurlijk wel, voor een leek is dat ook heel moeilijk. En dat was uiteindelijk de aanleiding om dit busje voor haar te gaan maken. Daar is het geld ingegaan.
Een paar weken geleden werden de kleuren bekend voor het KKT: roze en zwart. Mijn oog viel al gauw op een roze theebusje en die was ook al zo goed als leeg en daar kan ik wel wat mee. Op de letters smeerde ik zwarte gesso. Uit een mooi blad scheurde ik wat knipsels en plakte die op en deed er gelmedium over. Delen met roze inkt bewerkt, wat ik allemaal gedaan heb weet ik niet meer in ieder geval stencils gebruikt en randjes gezet. Begonnen met bloemen stempelen op het busje. Dat lukte niet zo goed, de versamark is vettig en droogde haast niet op. Of dat ook komt door het gelmedium?  De bloemen en wat andere frutsels apart gestempeld op aquarel papier, ingekleurd en uitgekipt. Dit weer op het busje geplakt.g de leeftijd, stans en vlinders gestanst en her en der geplakt. 

Op deze kanten zie je wat ik er van gemaakt heb.
Ze droogt altijd bloemen en kwam die tekst tegen.
                                                     
Vinders paraderen ook op het bus
De achterkant met deleeftijd.
Leuk o te geven en ook te maken, en het zo persoonlijk is geworden.
Groet, Nelleke
Geniet van de dagen.

20 opmerkingen:

Marfien zei

Super cadeau, echt leuk! Stempelen op gelmedium gaat heel slecht, afgelopen week nog op een kaart geprobeerd, gedroogd met de föhn en daarna nog niet droog. Toen maar afgevloeid maar dan is de scherpte ook weg. Het stempelen op papier en dan op de bus lijmen komt hier goed tot zijn recht

Laurespage zei

Wat een super idee ! Dit heb je heel mooi gedaan !
Nog een fijne rustige kerst en vooral een gezond, creatief en gelukkig 2020.
Groetjes laurette

martina's kaartjes zei

dat heb je weer helemaal mooi voor elkaar zo ! op een bepaald moment zie je aan mensen niet meer hoe oud ze zijn, dat heb ik met een aantal bejaarden hier in de straat, het lijkt wel of de tijd lijkt stil te staan, gek... =)
fijn dat je op deze feestdag meedoet met het kkt ! Toch wel een beetje bijzonder,
wens je nog fijne feesten,
bedankt voor je deelname,
grtjs,martina

Anita van Deur zei

Prachtig is het heel leuk idee!! Fijne dagen , groetjes, Anita

Jantine zei

Mooi presentje voor de 80-jarige, Nelleke! Heel mooi gedaan.
Fijne kerstdagen voor jou en de jouwen!
Groetjes.
Jantine

chantal zei

wat een supermooi koker heb je gemaakt.
Ze zal er wel blij mee zijn
Liefs Chantal

Ans S. zei

Prachtige creatie, super mooi gemaakt.

Groetjes Ans

Rosina zei

Heel mooi deze creatie voor je buurvrouw gemaakt Nelleke...leuk gedaan in deze KKT kleurtjes...
Ook jij bedankt nog voor je mooi kerstkaartje wat ik van je ontvangen heb en zeker die lieve wensen erin doen mijn hart verwarmen...en ook die was in de kleurtjes roze-zwart
Ik dacht nog die laat Nelleke vandaag zien...
Fijne dagen nog en een heel mooie jaarwisseling
lieve groetjes Rosina

Petra-loves-paper zei

Wat een ontzettend leuk kadoosje maakte je voor haar, super! Gezellige dagen, groetjes Petra

Ellen zei

Heel mooi gedaan Nelleke en het zijn prachtige kleuren....een supermooi cadeautje voor je buuf!
Ik wil je super bedanken voor je mooie kerstkaart...top gemaakt!
Fijne dagen gewenst! Groetjes Ellen

GerJanne zei

Gezellig om te lezen. Ik kan me er helemaal een voorstelling van maken...Lekker chillen na de drukte!
Je hebt een geweldige creatie voor Betsie gemaakt. Super creatief!

Hobby Hoogland zei

Wat een ontzettend leuk idee en ook leuk om te maken.Een mooi persoonlijk cadeautje.
Nog een fijne tweede kerstdag.
groetjes Marjan.

Claudia's kaartjes zei

Wow....wat een gave creatie.....prachtig!
Stunning!!!!
Claudia

http://creativesketchygirls.blogspot.be/
http://knutselmeisjes.blogspot.be

Creatiels zei

Het is gisteren niet meer gelukt om een kijkje te nemen op je blog. Wat een leuk geschenk heb je gemaakt voor je buurvrouw. Knap werk. Geniet nog van de feestdagen.
Groetjes
Els

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een mooie geschenkverpakking heb je voor je jarige buurvrouw gemaakt Nelleke. Leuk om er zo wat van haar interesses op te verwerken, dat maakt het meteen veel persoonlijker.
Fijne dagen.
Lieve groetjes Miranda

Marjan zei

Dat heb je mooi gedaan, een prachtige persoonlijke verpakking, zal je buuf heel blij van worden en zo kan ze lekker zelf uitkiezen wat ze hebben wil.

Marijke zei

Wat heb je dat mooi gemaakt! En zo leuk om te geven! Super hoor al die details erop en de kleur is prachtig voor een 80 jarige! Nog fijne dagen en een goede jaarwisseling. Groetjes Marijke.

Nancy zei

Hey Nelleke,

Wat zat ik met mijn dagen in de war.. KKT gisteren helemaal vergeten en vandaag goedgemaakt...

Wat een leuk kadoprojectje maakte jij in de kleuren van deze maand...

Liefs,
Nancy

!neke zei

Wat ziet dat er gaaf uit !
Groeten Ineke

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een leuke bus heb je gemaakt voor je jarige buurvrouw Nelleke, wat leuk om dit aan haar te geven, zo persoonlijk. Groetjes, Ingrid.