Mijn lijst met blogs

donderdag 16 januari 2020

Kerst

Het heeft even geduurd eer ik weer een kaartje plaats. Wel wat gemaakt, maar toch wel wat minder deze week. Overweldigend waren de reacties op mijn vorige post over het hergebruik van materiaal van de kandelaar. Veel herkenning en ervaringen over het opruimen en alles wat we verzamelen.
Deze week een soortgelijk bericht en verhaal. De opruimchallenge gaat gewoon door. Zo heb ik ook heel veel van die dank je wel kaarten opgeruimd en die zijn in de papiercontainer gegaan. Kaarten die ik mooi vind nog bewaard, hetzelfde van mijn bakje waar afbeeldingen zitten van kaarten waarvan ik denk daar kan ik nog wel wat mee.
Deze kaart kwam "kaal "uit de kaartendoos van mijn moeder. Jaren geleden gemaakt voor haar zodat ze die kon versturen. Is er altijd in blijven staan.
In een bakje op mijn kamertje lagen wat ingekleurde stempels waar ik geen bestemming voor had. Een deel ook weggegooid, want wat ik inkleurde was niet naar mijn zin. De bloemen op de kaart lagen op mijn bureau, de kaart lag erbij en 1 en 1 = 2. Ik heb ze als kerstroos op de kaart geplakt. Daarbij de tekst Merry Christmas geplakt en de kaart heeft een heel andere uitstraling gekregen.
Challenges:
52 weeks to Christmas: gebruik iets met 5: 5 bloemen.
CHCC: alles mag, optie animal
Christnmasatsweetstampinchallenge: add some sparkle
Ook deze bloemen op dit ATC had ik gestempeld en gekleurd evenals dit schattige poezenstempeltje.
Ik had de basis en achtergrond nog liggen en dit alles erop geplakt. Het achtergrond is gemaakt door inkt op aquarelpapier te gebruiken.Volgens mij heb ik afdrukje met aquarelpotloden gekleurd. Het is ook een mooi formaat om als label aan cadeau of bloemen te gebruiken. Zelf werd ik blij van het resultaat, hoe eenvoudig kan het eigenlijk zijn.
We gaan weer verder, nu eerst naar Thomas die is een paar dagen thuis. Hij heeft gisteren een tandheelkundige behandeling onder narcose ondergaan en er zijn 2 kiezen getrokken. Het is hem aan te zien, dikke wangen aan weerszijden. Hij moet bij komen, zijn moeder ook, wat was het een lange en intensieve dag. Waarbij ik tegen de regels en werkwijze van verschillende grote logge organisaties aangelopen ben. Ook weer geleerd, door schade en schande wordt je wijs.
Groet, tot morgen dat laten GerJanne en ik het kaartje van de kletseldate zien!
Nelleke




26 opmerkingen:

bolletjelucky.blogspot.com zei

Knap dat je het opruimen nog steeds volhoudt Nelleke. Goed van je om de kaarten af te maken, ze zijn allebei leuk geworden. Hou op over regels (in de gezondheidszorg) het is soms om moedeloos van te worden. Lekker bijkomen nu dan.
Gezellig dat je weer meedoet bij 52 weeks to Christmas.
Lieve groetjes Miranda dt-52 WTC

Marja zei

Twee hele leuke kaarten heb je weer Nelleke!..knap van je om het opruimen nog steeds vol te houden.
Groetjes Marja.

Irene zei

Mooi om ook deze kaarten af te werken Nelleke, lijkt me een grotere uitdaging dan vanaf 0 aan een nieuwe te beginnen!!
Hou maar op over regeltjes en onbegrip, wat wordt er een geld verkwist met zo veel dubbelop of star volhouden aan wat er is!!
Verwen Thomas maar lekker, de prul!
xxIrene

Ilonka zei

Hoi Nelleke wat een mooie kaartjes.
Groetjes Ilonka

Elle-Jeanne zei

Weer twee hele leuke kaartjes heb je gemaakt.
Knap de opruim periode.
Je krijgt anders ook zo een full house.
Groetjes Elle-jeanne

Annemarie en Merit zei

Goed dat je nog steeds aan het opruimen bent...
en knap dat je je kaarten AF kunt maken hier verdwijnen ze dan uit eindelijk in de oudpapier doos, half in elkaar gezet.
Leuk dat je meedoet met de uitdaging 5 bij 52WTC.
Liefs annemarie en Merit Dt52wTC

Hermien zei

En door met opruimen....
Je kerstkaartje is al een oudje, daar heb ik er ook nog van gemaakt in de weer met een prikpen. Maar oud of niet toch zijn het leuke kaartjes.
Hopelijk knapt Thomas thuis goed op, en wat vervelend dat je
dan ook nog tegen al die regelgeving aanloopt.

groetjes Hermien

Annerieke zei

Je bent lekker creatief bezig Nelleke, erg leuk! Hè wat naar voor Thomas, sterkte hoor.

Margreet zei

Mooie gerecyclede kaartjes.
xxx Margreet

Caroline Cards zei

Hele leuke kaartjes!
groetjes, Caroline

Henriët zei

Leuk om op deze manier van iets oud iets nieuws te maken.
Ik hoop dat Thomas snel weer opknapt.
Groetjes van Henriët

Enny zei

Oh, wat mooie kaarten, toch leuk dat je nog van alles kan hergebruiken. Spoedig beterschap voor Thomas, en ook wat rust voor jou ! Groetjes, Enny

Trijntje zei

Grappig zo'n prikkaart. Dat heb ik in het begin dat ik kaarten maakte ook gedaan. Leuk om de kaart zo op te pimpen. Je Atckaart is ook erg leuk. Sterkte met Thomas. Groeten Trijntje

Daphne zei

Ik roep het ook steeds, wij kaarten makers denken soms heel moeilijk, soms is het veel simpeler dan wij willen.
Je kaart en je ATC zijn prachtig.
Zo leuk, zoals jij kan recyclen, dat is wel een gave hoor!
Wat vervelend dat er zoveel regels en instanties zijn waar je/jullie tegenaan lopen alfa het over Thomas gaat, bah, bah!
Dat kost energie en die kun je vast wel beter gebruiken.
Fijn dat jullie nu even een paar dagen bij kunnen komen.

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat vervelend allereerst Nelleke dat je voor Thomas tegen allerei regels en wetten aan loopt. Dat gaat tegen je gevoel in, en dat vreet energie, ik hoop dat het vandaag al wat beter met hem gaat.
Je kaartje en je ATC zijn echt heel gaaf, jij bent een superster in recyclen Nelleke. Veel sterkte met alles, en bedankt dat je weer mee doet bij 52 WTC. Groetjes, Ingrid.

Nancy Soetaert zei

hopelijk gaat het vandaag al wat beter met Thomas.
je kerstkaartje is mooi geworden, leuke ATC ook met de poes op.
Groetjes
Nancy 52WTC

Marijke zei

Wie wat bewaard heeft wat hé? Ik heb dat ook wel dat ik allerlei dingen bewaar omdat ik ze niet mooi vind of er niets mee kan en dan ineens zie je wel wat je ermee kunt! Het is een leuke kerstkaart geworden en de bloemen zijn er 5 dus ook nog meedoen met de uitdaging! Bedankt voor je bijdrage! groetjes Marijke.

Ellen zei

Je kaartjes zijn top en leuk je verhaal te lezen! Goed hoor dat je lekker blijft weggooien!
Sterkte en beterschap voor Thomas!
Groetjes Ellen

Anita van Deur zei

Hoe mooi is dit Nelleke het ziet er prachtig uit. Sterkte voor Thomas.
Groetjes, Anita

GerJanne zei

Twee heel mooie kaartjes heb je gemaakt met voor het grootste deel spullen die je nog had! Mooi!
En ik ben benieuwd naar je verhaal over de logge organisaties.. Beterschap voor Thomas, fijn dat het door kon gaan!

Jantine zei

Door omstandigheden een dagje later een reactie van mij.
Wat heb je die kaarten leuk opgepimpt. Die met dat prikwerk er omheen herken ik nog wel. Leuk om er het een en ander aan toe te voegen, wordt het meteen anders door.
Gezellig dat je weer meedoet bij 52 WTC!
Wat vervelend dat je tegen allerlei regels etc. aanliep. Zo jammer, dat gebeurt volgens mij best vaak binnen zorgorganisaties... Beterschap voor Thomas.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Jantine zei

Leuk dat je ook meedoet aan de jubileumchallenge bij 52WTC. Dat vergat ik nog te melden...

Joanne kramer zei

Wat een mooie kaarten zijn dit! groetjes Joanne

Lady Joyful zei

Such a wonderful Christmas card! (That cat is cute, too!) Thank you for joining us at Christmas at Sweet Stampin' - Charlotte/Lady Joyful, DT

Wendy Nicola Jackson zei

Thanks so much for sharing your lovely Christmas creation with us at Christmas at Sweet Stampin', truly gorgeous entry! Hugs, Wends xoxo CaSS DT

Rocky zei

Thank you for joining us at CASS with your bright and cheerful card.