Mijn lijst met blogs

vrijdag 17 januari 2020

Vlechtwerk

Daar ben ik alweer nu met het kaartje van de kletseldate welke ik met GerJanne had. GerJanne stelde voor om wat met repen wit papier te gaan doen welke ze van kaartjes over had gehouden. Ze waren ongeveer 1 cm breed.
We hebben beiden verschillende kleuren inkt gebruikt. Ik de kleuren blauw en geel/groen. Met een sponsje kleurden wij de repen. Daarna begon het vlechten. dat was lang geleden dat ik dat gedaan had! Ik denk op de kleuterschool. En denk je in het begin dat wordt niet wat, gaandeweg komt er een stevig vlechtwerk uit je handen tevoorschijn.
Dit vlechtwerk heb ik scheef op een kaart geplakt zodat je een ander effect krijgt dan als je ze recht plakt. Uit een oplegvel stanste ik een cirkel en plakte deze verhoogd over het vlechtwerk heen.
Daarna kon het versieren beginnen. Ik gebruikte oude stansen van Marianne design nadat ik eerst weer wit papier gekleurd had. Daarbij ook donkerblauw papier gebruikt wat het geheel wat pittiger maakt.  Een bestemming heb ik al voor deze kaart.
Het was een leuke middag en erg leuk om eens wat heel anders te proberen te maken.
Kijken jullie ook bij GerJanne?
Verder zie ik dat ik een nieuwe volger heb: Johanna. welkom op mijn blog ik hoop dat we elkaar kunnen inspireren.
Challenges:
Do all creatives: drie bladeren, 3 glitters
AnMa creatief: alles mag
Groet, Nelleke

18 opmerkingen:

GerJanne zei

Hij is echt heel mooi geworden! Dat donkerblauw erbij is inderdaad perfect om het wat sprekender te laten lijken.
Leuk dat heel oude technieken (kleuterschooltijd, hihihi) toch mooi blijven!

Irene zei

Onwijs leuk hoe jullie elkaar uitdagen en er zoiets leuks van maken, lang leve de inktjes en oude spulletjes!
XxIrene

Marijke zei

Wat leuk gedaan en ook bedacht! Het is zeker een hele tijd geleden dat we zulke matjes hebben gevlochten! Maar een leuk idee. ik ga ook even bij Ger Janne kijken, ben ik ook benieuwd naar het resultaat! Gezellig dat jullie dat zo saampjes doen!Groetjes Marijke.

Joanne kramer zei

Wat een leuke kaart! Mooi gedaan dat vlechtwerk en die bloemen zijn prachtig. groetjes Joanne

Creatiels zei

Wat gezellig om samen aan de knutsel te gaan, moet ik meer doen.
Mooie kaartjes heb ik hier weer zien verschijnen. En dan elke keer een verhaal erbij, leuk
Groetjes
Els

Daphne zei

Ooooooh, wat leuk!
Dat is zeker lang geleden, dat vlechten van papier.
Ik vind het heel vrolijk geworden.
Helemaal met de rest van de versiersels op de kaart.

Jantine zei

Heel mooi kaartje, Nelleke. Leuk zo met dat vlechtwerk. En door de kleuren is jouw kaart weer heel anders dan die van GerJanne!
Groetjes
Jantine

carla zei

Heel mooi Nelleke.
Dit is een super leuke kaart geworden.
Prachtig dat vlechtwerk.
Groetjes,
Carla

Scraptastisch zei

Ja die van GerJanne was ook alzo leuk! Heel apart is het resultaat geworden Nelleke en mooie restverwerking!
xx Gerie

Marfien zei

Je bent het na al die jaren niet verleerd :-), heb jij ook mandjes gevlochten op de kleuterschool?
leuk kaartje Nelleke

Scrapcreaties Mirande zei

Wat een leuke kaart en inderdaad vlechten leer je op de kleuterschool. Afgelopen week hebben we op school een wintertrui gevlecht. Wat grappig he.

Scrapcreaties Mirande zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Scrapcreaties Mirande zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Marjan zei

Ah ja, vlechten! Gaaf om dit voor het binnenste van de cirkel te gebruiken. Ik vind je kaart heel mooi!

Alex zei

Beautiful card. Like the wicker part.
Thanks for playing along with us at our present challenge at Do-Al(l) Kreatives and good luck. Hope you will join us next month again.

Crafty greetings
Alex

*Owner* Creative Crafting Uncles {#01 – Car(s)}
*DT + Admin* Do-Al(l) Kreatives {#37 – Three of a kind}
*DT* Kreativ-Tanten Challenge {#37 – ATG}
Alex' Kreative Seite

Doris Klein zei

This is really nice with this beautiful color combo!

Thanks for playing along with our Do-Al(l) Kreatives Challenge and good luck!

PS: Please take a look at my special Challenge Theme: https://do-allkreatives.blogspot.com/2020/01/australian-challenge.html

Hugs and please come back soon!
Doris
Kleido’s BastelStüble
*Owner* Do-Al(l) Kreatives
*List Manager* Challenges for Days

Jonnece zei

Beautiful card. I love the paper weave background. Thanks for joining us at DO-AL(L) Creatives. Jonnece DT

Sarah zei

Super mooi! Ook je kleur keuze!