Mijn lijst met blogs

woensdag 27 mei 2020

Bruin en lichtblauw

Wat een mooie kleurenuitdaging bij Martina deze week. Er lag een doosje in de kast met 10 kleine kaartjes. Die kon je bewerken met inkt en het witte pakt die niet mee. Je krijgt er wel een leuk effect mee. Omdat die kaartjes dubbel zijn heb ik ze door midden gedaan, dat vind ik mooier. En oeps zo heb ik er nu 20 kleine kaartjes van 10x10 die gekleurd zijn en afgemaakt gaan worden. De basiskaart is licht wit. daarop kraft en een stukje papier in dezelfde kleur bewerkt als het bovenste kaartje. Daarop weer bruin en dan het genoemde kaartje. Om een chocolade doosje zat schitterend donkerbruin papier, daar is de tekst uitgehaald. De lossen stukjes in de letters laten zitten. 
                           
Deze stans van de Action had ik gekocht voor de kleine kaartjes over wat ik net beschreef. Echter de maat klopte niet: Die is 10 x 11,5. Dan maak ik er maar wat anders van. Op de basiskaart bruin kraft. In mijn map bewerkte papiertjes vond ik een mooi stuk gemaakt met gelliplate. De bloem die ik wilde gebruiken kwam niet heel van de stans, maar ik bedacht wat anders. Uit het mooie bruine papier stanste ik 4 hoekjes. Zo ook uit het gekleurde papier. Maar mijn links rechts inzicht is niet zo goed, dus 1 stukje was verkeerd om. Dus maakte ik er een bloementje op.
Daarbij happy op de voorkant en birthday aan de binnenkant.
Ik had nog een ingekleurde bloem liggen, die maakte ik af met zwart en zien jullie een volgende keer. En er lag nog een stukje blauw met bister, dat is de kerstkaart voor morgen geworden.
Groetjes, Nelleke 




22 opmerkingen:

karin zei

Leuke minikaartjes in de KKT kleuren Nelleke.
Groetjes,
Karin

Anita van Deur zei

Prachtig Nelleke!
Groetjes, Anita

Jantine zei

Hele leuke kaartjes in de kleurencombinatie van deze maand, Nelleke! En wat kan je soms zitten tutten met een kaartje, als ik dat zo lees met je links-rechts en de maat die niet 10x10 was enzo. Heel herkenbaar...
Maar uiteindelijk heb je prachtig resultaat!
En ben al benieuwd naar de kerstkaart voor morgen.
Groetjes
Jantine

chantal zei

Wat een leuke kaartjes heb je gemaakt. Vind het altijd een moeilijke maat, wat die je er mee?
liefs Chantal

Nancy Soetaert zei

Mooie kaarten Nelleke, ook al liep het niet allemaal van een leien dakje!
Fijne avond
Nancy

Diny zei

Twee hele leuke kaartjes Nelleke....blij dat je de kleurencombinatie leuk vond!
Ben wel benieuwd naar je andere kleine kaartjes!
Groetjes Diny

Margreet zei

Wat kunnen we het onszelf toch af en toe moeilijk maken hè Nelleke. Maar de uiteindelijke resultaten zijn mooi geworden.
xxx Margreet

Henriët zei

Leuke kaarten Nelleke. Vooral de bovenste met de mooie grote bloem vind ik erg mooi.
Groetjes van Henriët

Marfien zei

Hele leuke kaartjes, en ja als het rechtsom niet gaat, dan gewoon linksom. zo heb je steeds een nieuwe verrassing

Aartje zei

Leuke minikaartjes, je hebt ze mooie gevuld. Ik vind dat zelf heel lastig als ze zo klein zijn.
Groeten, Aartje

Nancy zei

Hey Nelleke,

Wat maakte jij vrolijke kaartjes deze maand... Een foutje? Ik kon het niet vinden hoor!!

Liefs,
Nancy

!neke zei

Leuk geworden Nelleke!

Marijke zei

Leuke kaartjes allebei! en leuk dat je zelfs het chocolade papier hebt gebruikt! Groetjes Marijke.

Laurespage zei

Mooie kaartjes en de laatste is heel mooi samengesteld.’
Groetjes,,laurette

creatiels zei

Leuke kaartjes zijn het geworden, het tweede geniet mijn voorkeur.
Bedankt voor je reactie op mijn blog en groetjes
Els

GerJanne zei

Hoi Nelleke,
je kaartjes zijn allebei erg leuk. Ik herken meteen de bovenste, die heb ik ook nog in een bakje liggen...Goed idee!
De andere is ook heel leuk! Grappig dat je soms opeens mooi papier ziet aan een verpakking. Kijk je nu anders naar..

Daphne zei

Dat soort kaartjes ken ik niet.... dus je kleurt ze met inkt en dan blijft er een gedeelte wit, dat is leuk, dan heb je al een leuke basis voor een kaart.
Mooie combinatie is het hè, lichtblauw met bruin, ik heb heel veel moois gezien vandaag.

Rosina zei

Heel mooi deze klein formaat kaartjes Nelleke...prachtig in deze kleurtjes...
groetjes Rosina

Sarah zei

Je eerste kaart vind ik super mooi.
Veel plezier met het versieren van al de kaartjes x

martina's kaartjes zei

Hoi hoi,
ook door de drukte hier helemaal geen tijd gehad om mijn blogrondje te doen... Beschamend allemaal... Sorry ! Maar door allerlei maatregelen die constant worden bijgestuurd, afgeschaft en teruggeschroefd in het onderwijs, het is niet eenvoudig.
Maar kijk, hier ben ik dan toch.
Twee hele leuke kaartjes heb je gemaakt, (blijkbaar is 2 de norm vandaag :) )
blij dat je weer van de partij bent deze maand,
grtjs, Martina

Caroline zei

helemaal top qua kleuren, groetjes Caroline

App salah zei

شركة تنظيف سجاد بالدمام
شركه تنظيف بالدمام
شركة تنظيف المنازل بالدمام
شركة مكافحة حشرات بالدمام
شركة تنظيف فلل بالدمام
شركة مكافحة حشرات بالخبر
شركة تنظيف بالخبر
شركة تعقيم بالدمام
شركة رش دفان بالدمام
شركة مكافحة فئران بالدمام