Mijn lijst met blogs

donderdag 13 augustus 2020

Zomaar ontstaan

Na de zoveelste hete dag is hier vanavond een heerlijk verkoelende regen gevallen. Wat ruikt het dan buiten lekker!
Na allerlei opruimbezigheden vandaag nu  tijd om deze kaartjes te plaatsen.
Kaartjes die dinsdag toevallig zijn ontstaan.
Ik heb een bak met allerlei restanten effen papier, soms verdwaald daar wel eens wat anders in. Zo gebruik ik vaak stukken van gekochte kaarten die heel mooi papier hebben, die gaan er ook in. Tijdens het maken van een andere kaart, kwam ik steeds dit huisje van een gekochte kaart tegen. Eigenlijk best wel leuk dacht ik, en legde het apart. Omdat ik het laatste jaar veel A-4 papier gebruik hou ik na het snijden van een kaart vaak repen over, deze kaart is 7 cm breed. In een blokje kerstpapier vond ik de sneeuwvlokjes papier en paste mooi achter het huisje. Bij de Action vond ik een hand stansje van een onregelmatig sterretje en die verdween in mijn mandje. Natuurlijk wilde ik die gelijk gebruiken en hij is ook leuk vind ik zelf. 
Nog een strikje en een paar belletjes en dit kaartje was zomaar klaar.
Challenges:
52 weeks to Christmas: wekelijkse kaart
CHCC: Alles mag, optie no stamp or digital immage.
In de papierbak kwam ik ook een reepje papier, bewerkt met paars en gele inkt, tegen. Deze er ook uit gehaald, net als de paarse binnenkant van een theedoosje, een rest licht geel papier en iets donkerder geel wat een oud tabblad was van een multomap. Dit kaartje of tag is 6,5 cm, en snel gemaakt. Wat bloemen gestanst en het hart van de bloem is het allerlaatste van het reepje met inkt. Tot slot hallo en een paars/wit touwtje bovenaan. Gewoon leuk om zomaar even te maken. O, ik zie nu dat ik er nog wat glitters op wilde doen, dat doe ik alsnog wel. 
Ik hoop voor iedereen dat het de komende dagen wat minder warm gaat worden. 
Wij gaan gewoon rustig door met onze voorbereidingen en er blijft er ook wat tijd over om mijn hobbykamer in te duiken. HIHI veel te leuk!
Groet, Nelleke 

12 opmerkingen:

marijke zei

Een mooi kerstkaartje met al dat rood! Ik hou daar van. En leuk die belletjes in het hoekje, de bloemenmarkt is ook mooi geworden. Mooie kleuren bij elkaar. Hier is vanavond ook wat regen gevallen en het is nu lekker fris, maar in huis nog niet. Dat duurt nog wel even en morgen wordt het weer warm! Pfff!
Fijn dat je toch nog mee deed met 52WTC, groetjes Marijke.

marijke zei

Bloemenkaart !

Anita van Deur zei

Wat is hij leuk geworden je kerstkaart zo zie je maar weer wat er met restjes gemaakt kan worden. Leuke ster pons.
Mooi bij elkaar passende kleurtjes voor je 2de kaart!
Groetjes, Anita

Nancy Soetaert zei

bij ons geen regen, alleen maar wat gerommel in de verte. Bij mijn pa, op 60 km, viel het met bakken uit de lucht...
Mooie scraplingkaartjes Nelleke!
Groetjes
nancy 52WTC

Enny zei

Wauw, heel mooie kaarten met "oude" spulletjes, prachtig gedaan! Ja, hier heeft het ook geregend, maar de warmte zit nog in huis... Groetjes, Enny

Marfien zei

leuke kaartjes van de restanten, je ziet iedere keer weer nieuwe mogelijkheden en dat maakt het ook zo leuk om te doen
helaas geen regen wel 2 graden koeler

Jantine zei

Mooie kaartjes, Nelleke. Leuk dat je allerlei bruikbare dingetjes uit je bak weet te toveren. Dat huisje is erg schattig, goed dat je het gebruikt hebt.
Fijn dat je weer meedoet met 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Laurespage zei

Nelleke, 2 mooie kaartjes heb je getoverd uit je restjesbak. Ik doe dit ook heel graag, even zitten neuzen in de restjesdoos en als je dan een kaartje af gemaakt hebt, ben je dubbel tevreden, niet ?
Groetjes en fijn weekend,

bolletjelucky.blogspot.com zei

Twee leuke kaarten heb je uit je restjesbak gemaakt Nelleke. Óók dat ruimt lekker op ;)
Gezellig je weer te zien bij 52 weeks to Christmas.
Lieve groetjes Miranda dt-52 WTC

Rosina zei

2 super mooi kaartjes in deze langwerpige vorm Nelleke...heel handig om zo je restjesbak leeg te maken...
groetjes Rosina
DT 52 WTC

!neke zei

Leuke kaart Nelleke, juist mooi met dit frisse rood !
Groeten Ineke
DT 52WTC

Suze zei

I like all the bits and pieces you found to put together for this lovely Christmas card - great recycling. Thank you for joining in the No Stamp or Digi Challenge at CHNC this week.