Mijn lijst met blogs

woensdag 30 december 2020

Linoleum en KKT

De laatste kleurenkaartteam van Martina  vandaag. Vandaag kleurt het in blogland warmgeel en groen. 
Een speciale kleur groen, donker groen, grijsgroen, turquoise  groen.... Voor mij is het een iets lichtere variant geworden. Voor de vakantie was Lieke voor school met linoleum bezig. Ze moest iets maken in linoleum door hier in de snijden en dan verschillende lagen verf gebruiken om iets te creëren. Enthousiast liet ze me enkele afdrukken zien waaronder deze. Ik vond hem gelijk prachtig en van de kleur was ik ook gelijk helemaal weg van. Ik had al gelijk een idee wat er mee te doen. 
Ze maakte er meer, en vorige week kreeg ik  2 afdrukken van haar. Dit is de eerste. Op verschillende plekken kleurde ik de plaat in met gele distres oxide. Ik matte het geheel op een zelfde kleur wit papier. Het was wat saai. De gele tekst haalde de boel al op. Verder een paar splitpennen en kleine hartjes op het geheel geplakt. Daarna nogmaals gemat op turquoise en kraft. Om het meer te laten spreken en body te geven.
Er ligt nog een afdruk. Daar ga ik de volgende maand mee aan de slag. Maar ik wil wel totaal wat anders maken, van deze vind ik dat ik nog te voorzichtig was. Benieuwd welke kleur er bij gaat komen.  Bij Martina kun je zien wie er allemaal mee doen. 
En natuurlijk kom ik langs. Of het overdag lukt weet ik niet. Schoonzoon komt helpen met elektra en de kleinkinderen komen mee. Thomas is thuis en die vind dat  helemaal leuk. 
Spelletjes doen, misschien even freubelen met de kids we gaan het zien.
groetjes, Nelleke 

26 opmerkingen:

Margreet zei

Wat een leuke samenwerking met Lieke. Ik vind het een prachtig resultaat geworden.
xxx Margret

Nancy Soetaert zei

Waw, zo mooi gemaakt door je dochter ! Leuk dat je hiermee aan de slag kon voor je KKT-kaart!
Fijne jaarwisseling en op naar een mooi 2021, vol kleurenpracht ;-)
Nancy

Anita van Deur zei

Wat is de kaart mooi geworden Nelleke super zo`n gezamenlijk project.

jackelien zei

Hoi
Wat mooi is het geworden.
Prachtig geel en groen samen.
Groetjes Jackelien

Colien zei

Heel gaaf kaartje in deze kleurencombi, inderdaad heel mooi die achtergrond!
grtz Colien

Diny zei

Wat een super leuke kaart heb je gemaakt Nelleke....toch wel handig dat Lieke soms van die leuke opdrachten heeft!
Groetjes Diny

chantal zei

Goed gezien dat je ineens al over hebt voor de volgende keer. Samenwerken is echt leuk he.
mooie kaart
Liefs en een fijn eindjaar
Chantal

Ellen zei

Wow...wat gaaf Nelleke! Prachtig gedaan in deze kleuren en met leuke items gecombineerd! Wat doet Lieke eigenlijk voor opleiding? Het brengt me op het idee de linoleumsnede die mijn vader vroeger maakte voor een kerstkaart te laten zien, ik kijk er de hele dag tegenaan.
Ben benieuwd naar de 2e!
Succes vandaag, groetjes Ellen

Unknown zei

Google doet moeilijk, maar ik kan gelukkig wel reageren.
Hij noemt me alleen "unknown"... nou ja!
Je hebt een prachtige kaart in de kleuren van deze maand gemaakt. Leuk dat Lieke afdrukken in de juiste kleur groen maakte, ik vind het heel mooi!
Groetjes
Jantine

Rosina zei

Heel mooi kaartje is dit Nelleke, zo leuk dat je met het project van Lieke aan de slag gegaan bent, in de perfecte kleurtjes ...TOP!!!
groetjes Rosina

Femminde zei

Wat een super co productie met Lieke!! Zo tof met die afdruk. Geniet van je dag met Thomas en de kleinkinderen.
Fijne jaarwisseling!!
Groeten van Femminde

Ilse zei

Heel mooie kaart! de achtergrond is prachtig.
Fijne jaarwisseling,
Ilse

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat gaaf zoals je deze creatie gemaakt hebt Nelleke. Vroeger heb ik ook linoleumsnedes gemaakt en afdrukken mee gemaakt. Ook met textielverf op stof. Leuk om deze techniek weer eens te zien. De kleurencombinatie is lekker vrolijk vind ik.
Lieve groetjes Miranda

Epie zei

Leuke creatie Nelleke met deze afrdrukken en oxyde inkt .
Nog nooit gezien is nieuw voor mij , bedankt voor je leuke
kerstkaart die ik gisteren heb ontvangen . Fijne dag v Epie

!neke zei

Prachtige achtergrond Nelleke !!!
Mooi geheel zo !
groeten Ineke

Henriët zei

Wat leuk dat je met het afdrukje van Lieke aan de slag ging. Je hebt het mooi bewerkt met de gele accenten.
Fijne jaarwisseling!
Groetjes van Henriët

Trijntje zei

Wat een mooi idee . Leuke kaart en de kleuren zijn mooi. Leuke afdruk krijg je zo. Ben benieuwd. Bedankt voor je leuke kaart. Helemaal leuk dat Thomas het brgin heeft gemaakt. Hij heeft een mooi plekje gekregen. Groeten Trijntje

marijke zei

Wat een mooie kaart heb je ervan gemaakt. Heel mooie kleur die bloem en leuk dat geel er zo bij! Helemaal geslaagd hoor! Een gezellige jaarwisseling en groetjes Marijke.

Creatiels zei

Leuk als je mooie achtergronden krijgt aangereikt. Je hebt er een hele mooie creatie mee gemaakt. Bedankt voor je keuze van de kleuren.
Fijn eindejaar, geniet ervan in jullie bubbel en hou jullie gezond
Groetjes
Els

Marfien zei

Tof kaartje met deze afdrukken, ben benieuwd hoe de volgende wordt.

GerJanne zei

Ben benieuwd hoe je dag was. Opgeschoten of teveel afgeleid door de kleinkinderen? Je kaart is heel mooi. Je boft maar met zo'n creatieve dochter!

Laurespage zei

Heel origineel ! Een heel mooi ideetje, ben benieuwd voor volgende maand. Fijn einde jaar. Laurette

martina's kaartjes zei

wauw, die ziet er top uit ! helemaal speciaal in de juiste kleurtjes, hoeveel geluk kan je hebben ! je hebt het kaartje mooi verwerkt zo.
hopelijk heb je lekker genoten van je dag vandaag,
fijn dat je er weer bij bent deze maand,
nog fijne eindejaarsfeesten,
grtjs, martina

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Wat gaaf gedaan, mooi in de KKT kleuren!

Nancy zei

Hey Nelleke,

Wat kwam dat goed uit, die gestempelde achtergrond. Je hebt hem dan ook heel mooi verwerkt in de juiste kleuren!

Fijn eindejaar en op naar een mooi en creatief 2021!!

Liefs,
Nancy

Sarah zei

Tof hoe je weer iets van Lieke verwerkte tot een mooie kaart!
Jullie zijn een goed team. Gezond 2021! X