Mijn lijst met blogs

donderdag 4 maart 2021

Ster op je kaart



De knutseldate bij GerJanne was dinsdag weer heel gezellig. Ik was met een ander kaartje bezig en dacht geen tijd te hebben voor een kerstkaartje. Nou heb ik er altijd wat klaar liggen dus geen probleem.
Echter gistermorgen toen ik dat kaartje afmaakte, dacht ik: ik ga toch kijken naar een sketch en zet wat in elkaar. Die vond ik en het kaartje was ook wel snel klaar. Omdat ik wat aan het rommelen was tussen mijn spullen, (lees: wat ik niet mooi vind of gebruik gaat gewoon weg) liep ik warm en kreeg een idee voor een 2e kaartje. En eigenlijk vind ik die veel mooier en plaats ik die als eerste. Als je dus geen inspiratie heb moet je gewoon beginnen, dan komen de ideeën vanzelf.
Want wat er gebeurde was dat ik in 1 keer bedacht dat ik nog een ster van de kandelaar had liggen die van mijn moeder of schoonmoeder is geweest. Deze snel gevonden, papier erbij gezocht, tekst gestanst en gistermiddag alsnog in elkaar gezet. De ster hing op een gepimpte kandelaar zie dit bericht. De kandelaars zijn weg gegaan, de ster krijgt een 2e leven. Alle lintjes moest ik opnieuw op de ster plakken, want na 7 jaar was had de plakstrip losgelaten. Ook moest er een zelfde nieuw washitape op. Het designpapier is van CE, Geplakt op een basiskaart. De ster in zijn geheel op de kaart geplakt. Een lijntje rondom. Her en de wat sterretjes. En Christmas in donkerbruin papier gestanst. En tot slot een paar kleine sterretjes geplakt. 
                                                   
Mijn eerste kaartje gemaakt naar een sketch . Kraftpapier is van CE, plaatje van MD. Een poinsttia, wat sterren enz. Hij kan er mee door, maar ben er niet helemaal tevreden over. 
Challenges:
CHCC: alles mag, optie vintage
Tot morgen, dat kan ik weer met een nieuwe voorbeeldkaart voor de Egel.
groetjes, Nelleke 

24 opmerkingen:

bolletjelucky.blogspot.com zei

Twee heel verschillende kerstkaarten Nelleke maar elk op zijn eigen manier mooi vind ik.
Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Anita van Deur zei

Kijk als je iets bewaard kun je daarmee weer een prachtige kaart mee maken, de nostalgische kaart is ook heel mooi.

Trijntje zei

Wat leuke dat je weer aan het recyclen bent geweest. Leuk om dingen op deze manier te gebruiken. Je heb twee twee hele mooie kaarten gemaakt. De onderste heeft zo'n schattig plaatje. Ik heb er ook nog van.... Fijn dat je een gezellige knutsel date met GerJanne had.. Groeten Trijntje

Marjan zei

Zeker heel verschillende, behalve dan qua kleur. Daat zitten wel overeenkomsten. De eerste vind ik supergaaf, maar de tweede mag er zeker ook zijn!

Epie zei

OOhh. Meteen 2 leuke kaartjes gemaakt jij , mooie ster voor onze sterren-uitdaging , die belletjes maken het af !!
Om een lang verhaal kort te maken , fijn dat je meedoet ,
Mooie donderdag en een groet uit Fryslan v Epie DT52WTC

Diny zei

Prachtig kaartje met de mooie ster Nelleke.
En je hebt meteen maar een tweede gemaakt.
Groetjes Diny

!neke zei

Heel mooi Nelleke !!!

Rosina zei

2 schitterende kerstkaartjes zijn dit Nelleke, en zo gebeurt het vaak als je aan het freubelen bent dat het idee pas later komt boven borrelen....Fijn dat weer een gezellige knutseldag met GerJanne heb gehad..
Bedankt voor je deelname
groetjes Rosina
DT 52 WTC

Kaartenkraam zei

Die eerste met de grote ster vind ik helemaal geweldig! Zo lekker nonchalant en losjes maar helemaal af!

groetjes van Ank

Antjes kaartcreaties zei

Prachtige kaarten Nelleke.
Groetjes Antje

marijke zei

Wat een heerlijke hobby hebben we toch he? Altijd wel ergens iets liggen om een kaartje te maken. Super leuk allebei met mooie sterren. Fijn dat je meedoet met de uitdaging van 52WTC. Groetjes Marijke

Jantine zei

Twee heel mooie kerstkaartjes, Nelleke. Wat leuk om die ster van de kandelaar te hergebruiken, ziet er mooi uit, heel apart.
Leuk dat je meedoet met de challenge van 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Annemarie en Merit zei

Twee geweldig leuke kaartjes en zo verschillend.
Gezellig dat je meedoet met de uitdaging Sterren op je kaart bij 52WTC.
Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

Caroline zei

Wat een mooie kaart is de eerste! Ik heb hem even vergroot om goed te kijken!
Groetjes Caroline

Wies zei

Twee mooie en heel verschillende kaarten. De eerst vind ik wel origineler dan de tweede en ook leuk om de ster zo een tweede leven te geven op een kaart.
Groetjes, Wies

Nancy Soetaert zei

je onderste kaartje is mooi, maar de kaart met de lintjesster vind ik helemaal top!
groetjes
Nancy 52WTC

Femminde zei

Wat een leuke spontane kerstkaart!! Mooi!!
En ja die boeren. Ik denk dat ze ook bang waren dat het zou gaan regenen en ze het land niet meer opkonden. Hier is nauwelijks wat gevallen.
Fijne dag!!
Groeten van Femminde

Eri zei

Twee prachtige kaarten, al heeft de eerste mijn voorkeur!
Groetjes, Eri

Colien zei

Heel leuke kaartjes, mooi!
Bedankt voor je deelname aan de sterren-challenge.
grtz Colien [52WTC]

Helen zei

Two great cards.

Thanks for joining us at Craftyhazelnut's Christmas Challenge.

Helen x

Suzan zei

Prachtige kerstkaartjes heb je gemaakt voor de Challenge.
Bedankt voor het meedoen!
Groetjes Suzan
DT 52WTC

Margreet zei

Wat een leuke kaart volgens de schets, Nelleke. En wat leuk dat er een ander kaartje uit voortvloeide (die overigens heel erg mooi is).
Bedankt voor het meedoen bij Tuesday Morning Sketches.
xxx Margreet DT

Patti zei

What a beautiful vintage card you have created Nelleke!!! Thanks so much for creating with us this week at Tuesday Morning Sketches!!

Melissa Craig zei

Beautiful Christmas cards. Thank you for joining us at Tuesday Morning Sketches.