Mijn lijst met blogs

donderdag 6 mei 2021

Kerst in de dierentuin

Kerst in de dierentuin : een kaart met hindernissen.
Toen ik vorige week de uitdaging bij 52 weeks to Christmas zag, dacht ik leuke uitdaging,  ik ga een tipi kaart maken. Uit een boek met wat aparte kaartmodellen zat deze ook in. 2 maal. Eentje had ik eerder gemaakt, de 2e had ik bewaard als patroon. En juist ja, dat patroon kon ik dus nergens meer vinden. 
Hij zat echter gewoon in de map waar die ook hoort te zitten. Helemaal overheen gekeken.
Zelfs nog met een patroon voor het dessingpapier zodat ik er alleen maar omheen hoefde te tekenen.
Ik wilde al naar mijn roze en grijze kerstpapier van MD grijpen, maar sprak mij ernstig toe dat ik ook eens wat anders moest proberen. Dus koos ik een ander blokje kerstpapier van MD.
Na de valse start was de basis snel klaar. Ik legde het weg en ging met de bloemenkaarten verder van 2 posten eerder. (En in mijn achterhoofd een opmerking van GerJanne die ze een paar weken geleden makte. Haha😁)
Maar als ik die kaart klaar wilde hebben voor vandaag dat moest ik toch wel verder. De stokstaartjes mochten op de kaart, ik vind ze ook zo leuk en lief. Ik bedacht dat het aapje er ook op mocht en ging verder. 
Maar ja, winter, kerst, eigenlijk mocht er wel sneeuw op de kaart. En toen begon het sneeuwgevecht. Hoe doe ik dat? Papier? Scheuren? Ik kwam uit op rechthoekige wattenschijf. Veel te dik. Dan maar doormidden en ik plakte er een reepje op. Stond niet echt en ja hoor, toen ik de kaart dicht maakte zag ik dat de lijn van de sneeuw helemaal niet klopte, vooral aan de achterkant, een misrekening.😓
Heel voorzicht de hoekjes opgevuld met stukjes watten, tot het wat leek.
Wat een gesmeer was dat, overal pluisjes oa ook aan het lijmflesje. Toch maar stug doorgaan, en ik had er toch ook wel lol aan om het af te maken. 
Tot slot:  ja hoor, op het eind plak ik ook de tekst nog scheef. En die heb ik maar laten zitten.
Wat heb ik geleerd? 
Dat het een gaaf model is die ik nog wel weer eens ga maken. Voor de kleinkindere toch heel leuk
En... misschien maar horizontale en verticale dunne potloodstreepjes zetten....
Zodat alles wat rechter komt te staan.
Hier het aapje, hangend aan zijn klimrek met een lantaarntje in zijn hand. Hij is duidelijk van het licht.  Met links onder een paar verdwaalde kerstballen. 
Op de achterkant kwam een kerstboom, zo geplakt om de sneeuwbende een beetje te verdoezelen, maar wat staat de kerstboom scheef....?  Of heeft het aapje er misschien ingezeten....?😂
Kortom hij is klaar, ik toon hem met plezier, en heb er met plezier aan gewerkt. 
En als jullie weten hoe je op tipi kaarten een sneeuwrand maakt, hoor ik dat graag.
Challenges:
52 weeks to Christmas: meer dan 1 vouw.
Knutsels & Kadootjes: Nederlandse tekst
CHCC: alles mag
Tot een volgende kaart.
Vanmiddag ga ik met mijn zusjes een paar dagen naar Egmond aan Zee. We zitten in een soort appartement met echt uitzicht op zee!  Eigenlijk heel onverwacht, maar veel zin in. Spelletjes en wandelschoenen mee.
groet, Nelleke 
 

27 opmerkingen:

Trudy zei

Super leuke en schattige kaart!
Groetjes Trudy

Kaartenkraam zei

Wat een leuke kaart, geweldig model en die beestjes staan er zo leuk op. Dat de tekst scheef zit vind ik juist wel leuk, dat maakt het wat speelser, ik doe dat vaak expres!
Veel plezier aan de kust met je zusjes!

groetjes van Ank

Jantine zei

Wat een hindernissen heb je overwonnen om deze mooie kaart te maken, Nelleke! Geweldig dat je toch bent doorgegaan, want het resultaat mag er wezen!
Fijn dat je meedoet met onze challenge bij 52WTC! Succes!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Scraptastisch zei

Hindernissen of niet, het is een plaatje geworden. En je sneeuw heel wattig, hihi Ook al lekker uitwaaien aan het strand, heel veel plezier met je zusjes in Egmond aan zee!
Nog erg bedankt voor je blog bezoek bij mij!
xx Gerie

bolletjelucky.blogspot.com zei

Aaah de aanhouder wint want het is een leuke originele kerstkaart geworden Nelleke. Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC en heel veel plezier aan zee.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

GerJanne zei

Ik kan maar niet bedenken wat voor opmerking ik een paar weken geleden heb gemaakt...maar het is een toffe kaart geworden! Ik heb er ook nog aan gedacht, de tipi te maken. Als je lang nadenkt kun je zoveel bedenken met meer dan 1 vouw...
En wel een gestruggel had je met de sneeuw.
Geniet lekker met je zusjes. Je hebt mooie dagen uitgekozen volgens mij! ;-)

LisannesKaartenhobby zei

De kaart is er dus niet zomaar gekomen, moest je wel wat voor over hebben, maar het resultaat mag er zeker zijn! Heel mooi gemaakt en heel leuk met de Kerstboom erbij... Een plaatje!

Hobbygroet,
Lisanne

Eri zei

Ondanks alle tegenslag met deze tipikaart is hij toch heel leuk en geinig geworden met de stokstaartjes, het aapje en de versierde boom!
Veel plezier aan de zee!
Groetjes, Eri

Wilma zei

Je hebt jezelf eens ernstig toegesproken en dat heeft ondanks de vechtpartijtjes tot een MOOIE kerstcreatie opgeleverd. Die stokstaartjes zullen het niet koud krijgen.....met das en al.
Liefs Wilma ☺☺☺

Elle-Jeanne zei

met wat tegenslag is het toch gelukt om er een mooie kaart van te maken .
Er is veel moois op te zien . Geniet van je vrije dagen .
Groetjes , Elle-jeanne

Marijke zei

Je hebt wel eens van die projectjes dat je er heerlijk mee bezig bent maar toch niet helemaal loopt zoals jij wilt! En dan heb je zelf de grootste lol als je dingen toch kunt verbergen! Ik vind het een leuke tipikaart met leuke dingen te zien! Veel plezier van het weekeinde, leuk zo'n onverwacht uitje! Groetjes Marijke DT 52 WTC.

Angélique zei

De kaart is zo te lezen extra waardevol door alle tijd en aandacht die je er in gestopt hebt. Het is een heel leuke kaart, leuk bedacht, natuurlijk is er ook kerst in de dierentuin. Veel plezier in Egmond aan Zee, maak samen veel mooie herinneringen.

Epie zei

Mooie tipi tent kaart Nelleke en van die leuke gezellig beestjes erop , lijkt wel of ze met vakantie gaan ;)
Een leuke tijd in Egmond aan de Zee met jezus , fijne dag
Groetjes Epie DT52WTC

Antjes kaartcreaties zei

Schattige kaart Nelleke. Wat is dit een leuk model. Ik heb er ook al diverse gemaakt. Leuk idee om er een dierentuin van te maken. Zo leuk met de stokstaartjes en het aapje.
Groetjes Antje

Henriët zei

Wat een prachtige kaart! En hij wordt nog mooier door het verhaal dat je er bij vertelt. De stokstaartjes en het aapje hebben nu al zin in kerst zo te zien.
Ik herken wat je schrijft over het scheef lopen van randjes op zo'n kaart. Bij mij mislukte daardoor ook eens zo'n kaart. Die is nooit op mijn blog verschenen.
Heel veel plezier in Egmond aan Zee. Het is daar zo mooi!
Groetjes van Henriët

Daphne zei

Haha, wat een verhaal.
Ik moet hier zo om lachen want alles wat ik lees zou mij ook kunnen gebeuren.
Alhoewel, ik denk dat ik uiteindelijk gestopt was met deze kaart.
Zo knap dat je door bent gegaan en ik vind het een super leuke kaart, zeker voor de kinderen.
En een beetje schreef, geeft niks, het is handwerk 🥰
Veel plezier komende dagen.

Ellen zei

Supergaaf al was met hindernissen…het resultaat is top!
Geniet van je uitje met je zussen…leuk!
Groetjes Ellen

Nancy Soetaert zei

wat een hindernissenparcours voor je kaart, maar het is wel een leuke geworden!
Veel plezier op je zussenuitstapje!
Nancy 52WTC

Margo zei

Het is echt een geweldig leuke kaart en dat van de tekst had ik niet eens gemerkt als ik het niet zou gelezen hebben. Dat is niet waar je oog naar trekt he, die kijkt meteen naar de stokstaartjes.
Groetjes
Margo

Marja zei

Wat een gezellige boel op je kaart het is een superleuke kaart geworden!
Groetjes Marja.

Original handmade by Janneke zei

Hoi Nelleke,
Ik vind je 'Winterse Tipi-kaart' heel erg leuk geworden. Wat kunnen we kritisch zijn over onze creaties, terwijl een ander er niets van ziet.
Heerlijk een weekendje weg met je zussen, geniet ervan!
Groetjes Janneke ( je weet wel, van marktplaats hihihi..)

Suze zei

Fun shaped card. Thank you for entering the Include A Bell or Bells Challenge at CHNC.

Suzan zei

Prachtige kaart heb je gemaakt voor de Challenge meer dan 1 vouw!
Bedankt voor het meedoen!
Groetjes Suzan
DT 52WTC

!neke zei

Super leuke kaart !
Top model !
groeten Ineke
DT 52 WTC

Femminde zei

Wat een super toffe tipi kaart!! En ben je al terug uit Egmond. Zo niet, veel plezier verder.
Tussen de buien door is het best mooi weer.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Monique zei

Wat een gezellig kerstboompje met die stokstaartje erin.
Super dat je meedoet bij K&K.
Lieve groetjes, Monique

Nelly zei

Superleuke kaart met Nederlandse tekst. Bedankt voor je deelname aan de challenge bij Knutsels&Kadootjes.

Groetjes Nelly (DT K&K)