Vandaag mocht ik een kleur bedenken voor het
Kleurenkaarteam bij het limoengroen van de vorige maand. Ik moest aan de kersen denken en koos er kersenrood bij. Net voor we op vakantie gingen konden we genieten van onze kersen die net rijp waren. Het voorbeeldplaatje welke ik vond is iets lichter dan ik eigenlijk bedoelde. Daarom heb ik 2 kaartjes gemaakt en kies nou zelf maar welke het meest passend is voor vandaag. De eerste kaart is het rood dat ze worden na een paar dagen, en de 2e kaart het rood toen we ze plukten.
Allereerst zocht ik wat plaatjes welke bij de gevraagde kleuren passen. Ik vond een Snoesje en zocht hier bijpassend papier bij. De bloem is een oude stans van MD en erg leuk om weer eens te gebruiken. Wat sequens, steentjes en een vlinder om het af te maken.
Challenges:
Dit kaartje vind ik zelf beter bij de opgegeven kleuren passen. De schattige poes kreeg een plek op de kaart en ik wist ook gelijk voor wie die was: mijn schoonzus de gelijk met mij jarig is en 67 wordt. Zij is namelijk een enorme kattenliefhebber. Het design papier is van MD, de leuke bloemen ook, vind die helemaal leuk. Haar leeftijd in het klein erop, en natuurlijk tekst en wat sequens.
Challenges:
Hier is de voorbeeld foto die ik vond en stuurde. Voor kersenrood misschien net iets te licht, maar vindt het zelf een mooie combinatie.
Wij genieten in Zweden. Gelukkig is het niet zo warm als bij jullie, een gelukje voor ons, al wordt het eind van de week ook 31 graden. Ik hoop dat jullie de warmte kunnen doorstaan. We horen dat het echt heel heet wordt, tegen de 40 graden aan. Heet veel sterkte met de hitte, veel drinken en ventilatoren aan.
Van Ed zijn we maandag naar een camping in Arvika gegaan. Gisteren gingen we naar het centrum van Arvika. We genieten van de stadstuin met prachtige bloemen. Elk jaar is daar een thema en dit jaar was het thema communicatie. We maakten een foto van de tekst, welke we niet konden lezen, maar je kan het makkelijk laten vertalen. De techniek staat voor niets.
De eerste winkel welke ik zag, was een hobbywinkel en natuurlijk moest ik even naar binnen. Daar kocht ik ringen, want ik wil lantaarns gaan haken. Wim vond het wat minder maar gelukkig vonden we een eet tentje waar ze worst met mose (puree) verkochten. Met daarop ketchup, mosterdsaus, sla en tomaat.
Na 45 jaar aten wij dit weer, vonden het toen al zo lekker, en het smaakte nog net zo lekker als in onze herinnering. Soms vallen dingen tegen, maar in dit geval dus echt niet.
Met een volle buik gingen we weer naar de camping terug, en na een pauze hebben we nog een wandeling gemaakt. De route was 1,9 km, wij zijn niet zo ervaren wandelaars, maar dit was te doen vonden we. Het was te doen, maar hoe: 1,9 km omhoog naar een uitkijkpunt over een weg van stenen en boomwortels en steeds een stukje stijgen. Boven nog een zeer stijle trap van 40 treden van een uitkijktoren waar we beloond werden met een prachtig uitzicht over Arvika. De terugweg ging gelukkig makkelijker. Ik ben echt uit mijn comfortzone gestapt om die steile trap op te gaan.
Morgen gaan we weer op pad, moeten nog kijken waar en donderdag gaan we denk ik weer een camping verder.