zaterdag 27 juni 2026

Uitdaging met Aartje, 35

Vandaag laten Aartje en ik onze kaarten zien. Aartje mocht de opdracht bedenken en wilde onderstaand kaartje zien met papier uit het pakket. Een makkelijke opdracht deze keer. Ik maakte een kaart voor Saskia die afgelopen donderdag jarig was. Ze bedankte mij voor de kaart maar had er 1 kleine opmerking bij. De letter A van de tekst was er op een onverklaarbare manier van de kaart geraakt, en dan staat er wel een heel bijzondere tekst……. Sorry Saskia.😉
Op een zwarte basiskaart kwam wit papier welke door de embossing stans is gehaald. Daarop kwamen reepjes papier uit het pakket welke ik matte op zwart papier.  Daarop kwam de cirkel met een roze lintje. En daarop maakte ik in bijpassende kleuren de klaproos. Ik heb hem dus vrij letterlijk gelift.
Dit is de te liften kaart een leuk model met een leuk effect.
Kijken jullie ook bij Aartje wat zij gemaakt heeft?
We zitten op een natuurcamping en het is echt een leuke camping. We staan heerlijk op een veldje onder de bomen en met 25 graden is het hier goed toeven. Vandaag gaan we mijn verjaardag vieren. Er lagen toen we weg gingen 3 kaarten in de bus die ga ik hier openmaken.  We gaan in ieder geval koffie met gebak doen en verder zien we het wel. Lange wandelingen zitten er niet in. Wim heeft last van zijn voet gekregen. Hij dacht dat het van het wandelen dinsdag kwam maar gistermorgen zag ik allemaal plekjes en bultjes op zijn voet en zei: dit lijkt wel jicht. Een oude kwaal die hij vaker heeft gehad. Gelukkig heeft hij medicijnen bij zich en gelijk ingenomen en de ergste pijn is al wat aan het minderen. We hebben gisteren een autorit gemaakt, (rijden lukt gelukkig wel) en via allerlei kleine weggetjes kwamen we bij een schitterende uitkijkpunt. Een kers op de taart. Die waren we wandelend of fietsend niet tegen gekomen.
Voor jullie nog even de hitte weerstaan, ik begreep dat het na het weekeind minder wordt. 
Groet, Nelleke 
 

donderdag 25 juni 2026

Fijne Kerst 25 juni

Het is  woensdag 20.00u en ik schrijf dit bericht. Mijn KKT van gisteren is nog niet te zien in de leeslijst. Scroll voor de kaartjes voor het KKT naar het vorige bericht. Ik zag net dat deze om 21.00u in de leeslijst stond….
Vandaag 2 bijzondere modellen kaarten en allebei met hertjes erop. Het was al weer even geleden dat ik de hertjes gebruikte en dat werd weer tijd. Op beide kaarten speelt het designpapier de hoofdrol, daarom hoefde er ook niet zo veel meer bij op. Er kwam een reep sneeuw onderop de voorkant van de kaart en daarop kwamen 2 hertjes. Een tekst links en minie kerstboom rechts en verder nog wat sterren, meer was niet nodig.
Ook hier het mooie papier van Noor design gebruikt en weer wat andere hertjes. Links de open ster en rechts de tekst.
Hier zie je de kaart in zijn geheel.
Challenges:
Houden jullie het nog een beetje vol? Ik hoop het.
Wij gaan vandaag naar een natuurcamping 45 km verderop. Hopelijk daar ook veel plaatsen met schaduw, want het wordt hier elke dag wat warmer. Maar nog niet zo warm als bij jullie. 
Groet, Nelleke 
 

woensdag 24 juni 2026

Kleurenkaartteam kersenrood en limoengroen

Vandaag mocht ik een kleur bedenken voor het Kleurenkaarteam bij het limoengroen van de vorige maand. Ik moest aan de kersen denken en koos er kersenrood bij.  Net voor we op vakantie gingen konden we genieten van onze kersen die net rijp waren. Het voorbeeldplaatje welke ik vond is iets lichter dan ik eigenlijk bedoelde. Daarom heb ik 2 kaartjes gemaakt en kies nou zelf maar welke het meest passend is voor vandaag. De eerste kaart is het rood dat ze worden na een paar dagen, en de 2e kaart het rood toen we ze plukten. 
Allereerst zocht ik wat plaatjes welke bij de gevraagde kleuren passen. Ik vond een Snoesje  en zocht hier bijpassend papier bij. De bloem is een oude stans van MD en erg leuk om weer eens te gebruiken. Wat sequens, steentjes en een vlinder om het af te maken.
Challenges:
Dit kaartje vind ik zelf beter bij de opgegeven kleuren passen. De schattige poes kreeg een plek op de kaart en ik wist ook gelijk voor wie die was: mijn schoonzus de gelijk met mij jarig is en 67 wordt. Zij is namelijk een enorme kattenliefhebber. Het design papier is van MD, de leuke bloemen ook, vind die helemaal leuk. Haar leeftijd in het klein erop, en natuurlijk tekst en wat sequens.
Challenges:
https://neglectedstuff.blogspot.com/: hergebruikte afbeelding
Hier is de voorbeeld foto die ik vond en stuurde. Voor kersenrood misschien net iets te licht, maar vindt het zelf een mooie combinatie.

Bijhttps://sweetsketchwednesday2.blogspot.com/ zat ik in de top 3 met deze kaart.

   
En bij https://creativesketchygirls.blogspot.com/ de met onderstaande kaart. Blij met de topplekjes. 
   
Wij genieten in Zweden. Gelukkig is het niet zo warm als bij jullie, een gelukje voor ons, al wordt het eind van de week ook 31 graden. Ik hoop dat jullie de warmte kunnen doorstaan. We horen dat het echt heel heet wordt, tegen de 40 graden aan. Heet veel sterkte met de hitte, veel drinken en ventilatoren aan. 
Van Ed zijn we maandag naar een camping in Arvika gegaan. Gisteren gingen we naar het centrum van Arvika. We genieten van de stadstuin met prachtige bloemen. Elk jaar is daar een thema en dit jaar was het thema communicatie. We maakten een foto van de tekst, welke we niet konden lezen, maar je kan het makkelijk laten vertalen. De techniek staat voor niets. 
De eerste winkel welke ik zag, was een hobbywinkel en natuurlijk moest ik even naar binnen. Daar kocht ik ringen, want ik wil lantaarns gaan haken. Wim vond het wat minder maar gelukkig vonden we een eet tentje waar ze worst met mose (puree) verkochten. Met daarop ketchup, mosterdsaus, sla en tomaat. 
Na 45 jaar aten wij dit weer, vonden het toen al zo lekker,  en het smaakte nog net zo lekker als in onze herinnering. Soms vallen dingen tegen, maar in dit geval dus echt niet.
Met een volle buik gingen we weer naar de camping terug, en na een pauze hebben we nog een wandeling gemaakt. De route was 1,9 km, wij zijn niet zo ervaren wandelaars, maar dit was te doen vonden we. Het was te doen, maar hoe: 1,9 km omhoog naar een uitkijkpunt over een weg van stenen en boomwortels en steeds een stukje stijgen. Boven nog een zeer stijle trap van 40 treden van een uitkijktoren waar we beloond werden met een prachtig uitzicht over Arvika. De terugweg ging gelukkig makkelijker. Ik ben echt uit mijn comfortzone gestapt om die steile trap op te gaan. 
Morgen gaan we weer op pad, moeten nog kijken waar en donderdag gaan we denk ik weer een camping verder. 
Groet, Nelleke 

zaterdag 20 juni 2026

Sketch en schoeisel bij de Egel 20 juni

Een nieuwe uitdaging vandaag bij de Egel. We hebben weer een leuke sketch voor jullie. Daarbij is een thema schoeisel. We willen namelijk iets van schoeisel op de kaart zien.
Voor een jarige zoon in juli maakte ik alvast deze kaart. Daarvoor gebruikte ik de mannenlijn van MD. De sneaker is daar ook van. Zijn leeftijd staat erop, evenals wat radars om het wat stoerder te maken. Doen jullie weer mee? Er is een mooie prijs te winnen voor de winnaar. 


Dit is de sketch, ik heb deze een kwartslag gedraaid zodat dit beter uitkwam tijdens het maken.
We hopen jullie weer te zien met deze mooie uitdaging. 
Wij hebben een goede reis gehad en zitten op een camping voor 3 nachten. Straks gaan we op pad en zien wel wat we allemaal tegen komen.
Groetjes, Nelleke 

donderdag 18 juni 2026

Prettige Kerstdagen

We gaan nog even door met het plaatsen van kaarten met de aparte modellen  van de Action. De basis is beplakt met papier ik dacht ook van de Action. Het winters landschap kon ik overnemen van iemand en wilde ik graag gebruiken. Dat is gelukt en ik maakte er een tafereel van. Verder maakte ik er wat vogels en een poes bij. De tekst kwam op de voorkant.
Challenges:
Het 2e kaartje komt van dezelfde pakje basiskaarten. Die beplakte ik met papier van Noor denk ik. Daarop kwamen er wat hertjes en  kerstbomen en tekst op de voorkant. Ik vind hem wat minder geworden, maar goed genoeg om te versturen.
Wij gaan enkele weken op vakantie. We vertrekken vanmorgen en om 16.00u moeten we in Kiel zijn. Dan gaan we met de nachtboot naar Gotenburg en daar komen we vrijdagmorgen aan. En dan is het nog maar 160 km tot de eerste bestemming in Zweden. Benieuwd hoe we dat vinden, want met de nachtboot zijn we nog nooit gegaan, maar het lijkt ons erg leuk en gemakkelijk. 
Goeie donderdag.
Groet, Nelleke 

 

dinsdag 16 juni 2026

Hoera van harte

Over een paar dagen gaan we op vakantie naar Zweden. We rijden naar Kiel en gaan dan met de (nacht)boot naar Gotenburg. Daar willen we gaan trekken door Zweden. We beginnen bij Ed, een plaats waar we ruim 45 jaar geleden ook zijn geweest. We hebben er echt veel zin in. 
Omdat ik in het voren heb gewerkt staan er nogal wat kaarten in concepten. Genoeg om te plaatsen dus. 
Toch plaats ik een oud kaartje welke ik vorig jaar tijdens de vakantie maakte. Het papier komt uit Flow, een dik boek for paperlovers. Ik kreeg het van GerJanne, al wel meer dan 10 jaar geleden. Er zitten zoveel papiertjes in….. dit jaar gaat die ook weer mee en ligt al klaar in de mand. Misschien maak ik er wel weer wat kaartjes uit. 
Deze is gemaakt met een apart model, welke je vorig jaar iedere keer zag. 
Het spreekt wel voor zich, zo ziet de kaart eruit als die gesloten is.
Zo ziet de kaart eruit als hij staat. 4 vierkantjes waarvan er 2 nog vast aan de kaart zitten. In het midden een stuk van kraft met weer ander bijpassend papier uit het boek.
Een tekst en wat steentjes om het af te maken. 

Een fijne dag vandaag. Ik ga zuigen, dweilen, boodschapjes doen en alvast wat spullen in de caravan leggen.
Op het aanrecht staat een bak met kersen uit eigen tuin, die heeft Wim geplukt. Net op tijd, want de spreeuwen hebben ze ook ontdekt.
Groet, Nelleke 

 

zondag 14 juni 2026

Gastdesigner GCCC 14 juni

Vandaag weer gastdesigner bij GCCC. Het thema is ijsberen. Deze schattige ijsberen van Matty zaten nog in de map en gebruikte ik voor 2 kaartjes. Meestal maak ik kerstkaarten per 2 als dat lukt. 
Het basispapier is van SL, en kwam op een witte basiskaart. De ovalen sierrand van MD. Het plaatje matte ik op goud voor een net wat mooier effect. De bloem hoort bij  een heel oude (d blauwe) stans van MD. En de tekst van Crealies blijft altijd mooi en gebruik ik graag. Tot slot nog wat gouden sterren.
Challenge:
Deze kaart is iets anders maar wel in dezelfde tinten. Op een witte basiskaart kwam goudkleurig papier. Daarop 4 blokjes bruin designpapier, restjes uit een blok van MD. Fijne feestdagen in goud en het plaatje matte ik op donkerbruin papier voor wat meer pit. De sneeuwvlok weer uit goudkleurig papier. En tot slot wat gouden sterren. 
De markt was weer heel gezellig. Redelijk verkocht. Zelf vond ik de opbrengst van de bloemen wat tegen vallen. Door de windvlagen waaiden ze ook iedere keer om. Tegenover waaide er een kraam om door een windvlaag. Die man lag er onder en kwam met de schrik vrij. Dat was echt wel schrikken, ik zag het gebeuren. 
We zagen toch ook wel veel bekenden. Iemand wilde mijn gehaakte sjaal wel kopen, maar daar wilde ik nog geen afstand van doen. Veel mensen vonden dat we leuke dingen op de kraam hadden. 
Als ik de kraam zo zie, zie ik verbeterpuntjes. Zelf vind ik zwarte kleden op tafel mooier en een banner met logo van de organisatie ontbreekt nog. We hopen dat die straks weer komen als de verhuizing naar het opgeknapte pand weer achter de rug is.

Ik probeer de tip van GerJanne uit of het scheelt om nu nog geen links te plaatsen. Mijn vorige post kwam heel laat in de lijst. Na een half uur stond mijn bericht erop. Of het werkt? Het proberen waard. 
Een fijne zondag vandaag. 
Ik ga met mijn schoondochter lunchen op een locatie waar mijn oudste kleinzoon een baantje heeft.
Groet, Nelleke 

 

vrijdag 12 juni 2026

Hiep hiep hoera

Hiep Hiep Hoera voor Ans, donderdag was ze jarig en ik stuurde haar deze kaart.
Met deze kaart pronk ik een beetje met andermans veren. Vorig jaar kreeg ik een doos knutselspullen en daar zaten ook zelfgemaakte kaarten bij. Deze bloem was er 1 van. Heel veel heb ik weggedaan, maar deze vond ik zo mooi dat ik het jammer vond om weg te doen en vandaag krijgt deze kaart een plek op de kaart voor Ans. Van SL kocht ik deze stans met 2 ramen eraan. Deze heb ik niet gebruikt, alleen het tussendeel. Daarop kwam papier van SL, en dan deze afbeelding. Deze bloem heeft iemand zelf getekend en gekleurd, ik zag nog wat potloodstreepjes welke ik heb weggegumd. Daarop kwam de tekst en nog 3 rode steentjes. Ik maakte er nog een standaard achterop zodat de kaart kan blijven staan. 
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Challenges:
Het etentje donderdagavond was erg gezellig, heel bijzonder hoe contacten ontstaan. 
Kleinzoon is een nachtje bij ons, zelf stap ik om 8.00u op de fiets naar Apeldoorn. Daar sta ik met een kraam met zelfgemaakte creaties door de bewoners ( oa mijn zoon) op de culturele pleinmarkt bij Orpheus. Altijd leuk om te doen. Ik heb op zo’n dag de lusten en niet de lasten, omdat ik de kraam niet met eigen producten hoef te vullen. Natuurlijk neus is ook nog even rond op de markt, er is daar van alles te doen.

Ik zag dat ik een topplekje had bij  https://creativefingerschallengeblog.blogspot.com/ met deze kaart.
Een fijne dag vandaag! Groet, Nelleke 

donderdag 11 juni 2026

2 kerstkaarten in een apart model


Twee kerstkaarten gemaakt om te laten zien vandaag. De basis is van de Action, het designpapier van MD. Voor deze kaart haalde ik wat oudere stansen van MD tevoorschijn. Op de kaart zie je de arrenslee met cadeautjes en Rudolf het rendier. Een lampje hangt er om wat licht te geven , de tekst mooie kerst en wat zilveren sterretjes. 
Chalengens:
 
Op dit model mocht de sterrenkijker van MD staan. Van het voorjaar gekocht en nu gebruikt. Op zoek naar die ene toepasselijke ster. Zou die gevonden worden? Het designpapier is ook van MD, en de basis van de Action. 
Hier kon prettige feestdagen op en verder is er niet zoveel meer nodig op deze kaart. Op deze kaart heb ik goud gebruikt voor de sterrenkijker en wat gouden sterren.
Door het model en papier zijn dit wat zwaardere kaarten geworden, maar voor de kerstpost maakt dit niets uit. Dan kun je heerlijk je gang gaan. 
Een mooie donderdag. Wij krijgen vanmiddag eters. Een echtpaar uit Twello die afgelopen maanden regelmatig spullen gebracht hebben voor het huisje. Als tegenprestatie hebben wij hun uitgenodigd om te eten. We kenden ze al omdat ze regelmatig eieren kwamen halen, en van het 1 komt het ander. Leuk he? 
Groet , Nelleke 

dinsdag 9 juni 2026

25 jaar getrouwd

Afgelopen zaterdag waren Ans en haar Ed 25 jaar getrouwd. Voor hen was deze kaart.
Ik vond een leuke sketch en vond een romantisch plaatje wat ik wel bij Ans vond passen. Omdat het plaatje aan de ruime kant was maakte ik de kaart iets groter en maakte ik hem enkel. De randen maakte ik ruw en beinkte die. In plaats van verschillende soorten designpapier gebruikte ik 1 soort designpapier, maar plakte daar mooi bijpassend band op om zo de sketch weer te geven.
Het plaatje matte ik op bruin. Links kwam 25 in kraft. Eerst had ik roze maar dat viel wat weg. Daarop kraft gedaan zo heeft ook getal ook meer body. Rechts kwam een bloem. Boven 2 soorten stempels en een strik van raffia. En tot slot wat kleine steentjes.  Achterop kwam een standaard. Ik hoopte dat ik de kaart met 1 zegel kon verzenden, maar dat lukte net niet. Ik probeer daar wel rekening mee te houden om de kaarten wat lichter te maken. Soms lukt dat wel, maar soms ook niet. Kaarten die ik zelf bezorg let ik daar niet op, evenals kerstkaarten. Het was leuk om dit romantische kaartje te maken.
Challenges:
Een fijne dag vandaag. Volgend de weerspelling zou het vandaag regenen. Dan ben ik lekker op mijn kamer, de laatste hand aan mijn doosjes leggen.
Ook wil ik wat nieuws proberen een soort wikkel voor papieren zakdoekjes. Genoeg te doen.
Groetjes, Nelleke