Mijn lijst met blogs

woensdag 20 december 2017

Iets ouds en iets nieuws

Eerst wil ik jullie bedanken voor alle lieve en leuke reacties op mijn lichtpuntjes kaart, en de vele succes wensen. Nou het was een leuke ervaring, al was de verkoop wat minder. Dat is dan zo. Ik heb veel engeltjes gestanst en gevouwen en aan de kinderen gegeven die langs kwamen. Eén keer kwam er eentje terug of ze een nieuwe mocht want ze had hem aan iemand anders gegeven. Dat doe je toch?  Verbaasd was ik over sommige reacties, of we het allemaal zelf gemaakt hadden?  En: waar staan jullie voor? We wezen op een gegeven moment maar naar ons bord “de kletselaars” We vertelden ook dat we er voor de betrokkenheid staan, betrokkenheid om de mensen een kaart te sturen, want dat wordt anno 2017 nog steeds gewaardeerd, en helaas ook steeds minder gedaan.
Nu dan deze post, een cadeaukaart. Want bij de Egel begint vandaag een nieuwe uitdaging: gebruik iets ouds en iets nieuws. Ik gebuikte een rood stuk geembost papier, een jaar of vier gekregen. Daarop gebruikte ik mijn nieuwe sprayinkt van Craft emotions. Dit werkte ik verder af met iets nuvomousse. Van rood karton vouwde ik een soort portemonnee waar geld in kan, en plakte het bewerkte papier hierop. Daarop een hele oude knoop uit de knopendoos van mijn schoonmoeder, die is echt oud. Om alles te sluiten plakte ik onder de klep een stukje klittenband.
Wij, als DT team van de Egel, hopen natuurlijk dat er weer massaal meegedaan wordt.
We hebben ook nog leuk nieuws: op 1 januari wordt de documentaire waar wij aan meegewerkt hebben uitgezonden via RTV Noord Holland. Klik hier, dan kom je op de pagina van de stichting.
Ook is daar de trailer te zien. Toen we het vanmiddag lazen, hadden we wel even zo van o, nu gaat het echt gebeuren. De documentaire is op meerdere manieren te bekijken.
Nu eerst een paar spannende dagen, vandaag wordt Thomas opgenomen voor een ablatie die hij donderdag krijgt. Dit om de ritmestoornissen die hij heeft. Toen we vanmiddag hoorden hoe lang die ingreep duurde, moesten we wel even slikken. Maar als alles goed gaat mag hij vrijdag weer naar huis en heeft hij een week om bij ons bij te komen.  Een kanjer is het,  helemaal vanmiddag tijdens de CT scan bleef hij ook zo goed liggen, ondanks het smalle bed en infuus wat hij had.
Straks ook weer zin in de komende week. Zo’n week waar niks moet en alles kan. Alleen 1e Kesrtdag werken en het weekeind van 30 en 31 december.
Tot kiekens, ik plaats wel weer eens wat en kom vast één dezer dagen vast wel bij jullie langs.
Groetjes, Nelleke 

15 opmerkingen:

Joanne kramer zei

Wat een prachtige creatie, met mooie kleuren.
Sterkte met Thomas, blijft toch spannend een ingreep.
groetjes Joanne

Monique zei

Wat een gave kaart Nelleke! Sterkte met Thomas. Dat gaat vast en zeker goed komen.
Lieve groetjes, Monique

Diny zei

Wat een gaaf kaartje Nelleke!
Sterkte met Thomas en fijne dagen,
Diny

Margreet zei

Gave kaart Nelleke!
Thomas is echt een kanjer. Heel veel sterkte voor hem en hopen dat hij veel baat heeft bij de ablatie!
xxx Margreet

Josje zei

mooie kaart nelleke

Jantine zei

Mooie cadeau-envelop, Nelleke. En bijzonder dat de documentaire uitgezonden gaat worden! Spannend ook wel.
Ook de ingreep van Thomas klinkt toch wel spannend. Sterkte voor hem en voor jullie.
Groetjes
Jantine

Nancy Soetaert zei

succes voor de ingreep van je zoon, hebben mijn schoonpa en schoonzus ook al gehad. Zorgt toch voor verbetering van het hartritme!
Leuke kaart!
Jammer dat de verkoop op de kerstmarkt wat tegenviel, maar wel tof dat jullie er met 2 samen stonden, zo jullie hebben je vast geamuseerd, ook belangrijk!
groetjes
nancy

Caroline zei

Heel leuk kaartje Nelleke!
Groetjes Caroline

Hermien zei

Dat is zeker even spannend voor Thomas en voor jullie als ouders Nelleke. Jammer dat de verkoop wat tegenviel maar jullie zullen het ongetwijfeld gezellig hebben gehad samen.
Ik hoop dat mijn kerstkaartje je inmiddels al bereikt heeft. Het kaartje wat jij ons vandaag laat zien vind ik heel apart en mooi.

groetjes Hermien

Femminde zei

Hallo Nelleke,
Mooi envelopje weer!! Leuk om te zien wat die spray vooor effect heeft. Jammer van jullie kerstmarkt. Als jullie het samen maar gezellig gehad hebben.
En sterkte voor jullie Thomas. Een ingreep is voor iedereen spannend maar voor hem helemaal.
Ik hoop dat het allemaal goed gaat en hij spoedig mag herstellen.Alvast fijne feestdagen toegewenst!!
Groeten van Femminde

GerJanne zei

Nou, gezellig was het en we zijn een ervaring rijker. Je cadeaukaartje is heel mooi! Prachtige kleuren.
Heel veel sterkte morgen. Goed dat je schrijft dat Thomas een week bi jullie is....
dan stuur ik de kerstkaart nu maar niet naar zijn woonadres, maar naar jullie!
GerJanne

!neke zei

Zag je kaart al bij de Egel !
Gaaf !
Sterkte voor Thomas !

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een hele vrolijke kleurige cadeaukaart Nelleke. Gaaf om op zo'n moderne creatie een hele oude knoop te verwerken.
Sterkte de komende dagen voor Thomas en jullie.
Lieve groetjes Miranda

Kaartenkraam zei

Jammer dat de verkoop tegen is gevallen.
je cadeaukaart is weer prachtig, mooie kleuren!

groetjes van Ank

Gerrina zei

Hoop dat alles goed gaat met Thomas! Wil je hierbij een hart onder de riem steken! Het is veel wat jullie met hem meemaken en ik vind het knap hoe je ermee omgaat!
Je kaart is lekker anders en de producten komen er zo mooi op uit! Fijn weekend!