Mijn lijst met blogs

woensdag 31 augustus 2016

kobaltblauw en roze geven herinneringen

Als eerste wil ik mijn nieuwe volgers Larissa en Gina welkom heten. Ik wil graag een bezoekje op jullie blog brengen maar zie jullie blog niet staan. Ik hoop dat mijn kaarten een inspiratie voor jullie kunnen zijn.
Fuchiaroze en kobaltblauw. Toen ik deze kleuren zag moest ik gelijk aan een sportpakje denken die ik zelf ontworpen en gemaakt had voor mijn oudste dochter ruim 20 jaar geleden. Felle kleuren waren in en ze kon ze ook heel goed hebben. Wat heeft ze dat pak veel gedragen, en na haar 3 nichtjes tot het helemaal verwassen en versleten was.
Vrijdag haakte ik op mijn werk wat bloemen voor een kussen of wandkleed. Ik dacht dat kan ik thuis ook wel doen voor de kleurenuitdaging, ik heb nog garen in die kleuren. En ja hoor mijn herinneringen gingen nog verder terug. 35 jaar geleden breide ik een trui voor mijn oudste zoon. Ik breide het bovenste deel op 4 pennen en maasde daar, naar ik meende, rondom treintjes. Daarvoor kocht ik dit garen in verschillende kleuren. Van dat garen dus, haakte ik deze bloem. Van het roze had ik nog net genoeg. In het boek stond het bloemetje met 4 blaadjes en 2 randjes. Ik maakte er 5 blaadjes en 3 randjes van. Het hart is een splitpen. Daarna papier erbij gezocht met wat wit erbij om het wat pittiger te maken.
Challenges:
Kleurenkaartteam: fuchiarozeroze en kobaltblauw.
MD: bedankkaart, papier van Eline, zeshoek embossing, swirl, letters.
Ik ben benieuwd wat jullie allemaal gemaakt hebben en kom zeker kijken. Ik zag net al hele mooie voorbij komen.
Groeten, Nelleke

29 opmerkingen:

Scraptastisch zei

Wat een memory's Nelleke, wat er van bewaarde materialen al niet boven komt...mooi die herinneringen! Je kaartje is met het prachtige gehaakte bloemetje, helemaal top geworden! alles past heel mooi bij elkaar!
Groetjes van Gerie

!neke zei

Mooi die herinneringen !
Gave kaart er leuk gefotografeerd op de blauwe ondergrond !

Diny zei

Wat een leuk verhaal Nelleke....zooooo herkenbaar!
Wat heb je een prachtige kaart gemaakt in deze kleurtjes!
Groetjes Diny

Joanne kramer zei

Wat een leuke kaart en wat een herinneringen komen er dan boven. Leuk dat je het deelt! groetjes Joanne

Marfien zei

Ik vind het wel komisch dat je eerst de bloem gehaakt hebt en daar papier bij gezocht, Gelukkig is dat goed gekomen, geslaagd kaartje Nelleke

Marijke zei

Mooie herinneringen aan die (goede) oude tijd. Daar een kaartje naar gemaakt is ook wel apart!!Maar hij is goed geslaagd! Groetjes Marijke.

Nancy Soetaert zei

heel tof kaartje, vol herinneringen!
fijne dag
nancy

Nancy zei

Hey Nelleke,

Of hoe je verschillende hobby's kan combineren in 1 kaart... Heel erg geslaagd alweer!

Liefs,
Nancy

Veerle zei

Wat een verhaal Nelleke mooi gedaan.
Grtjs Veerle

Ilse zei

Heel tof met dat gehaakte bloemetje!
Groetjes,
Ilse

Petra-loves-paper zei

heel leuk met de gehaakte bloempjes groetjes Petra

Jantine zei

Wat leuk al die herinneringen door het KKT Nelleke!
Je gehaakte bloem is prachtig, net zoals de kaart die je er bij maakte!
Groetjes
Jantine

Creatiels zei

wat kleuren kunnen teweeg brengen, zoveel mooie herinneringen. een leuk resultaat met die gehaakte bloem.
groetjes
ELs

Boukje zei

Wat leuk dat er met het maken van een kaart zoveel herinneringen bovenkomen! Leuk dat je meedoet met de MDchallenge!
Groetjes Boukje.

Mariken zei

Tof verhaal Nelleke en een hele mooie kaart!

Suzan zei

Mooi kaartje Nelleke, met mooie herinneringen!!!
Groetjes Suzan

Larissa zei

Hoi, ik vind het leuk je te volgen, misschien kun je via dit berichtje wel op mijn blog komen?
Dit kaartje vind ik weer erg leuk, lekker vrolijk.

Groetjes Larissa

martina's kaartjes zei

leuk kaartje is dit met verschillende technieken, geslaagd hoor !
bedankt voor je deelname (alweer), hopelijk ben je er de volgende keer ook weer bij,
grtjs,martina
x

Ellen zei

Wat grappig, dat één zo'n kaartje voor zo veel herinneringen zorgt. Best bijzonder. Je zelfgehaakte bloemetje staat prachtig op je kaart!

Margreet zei

Mooi kaartje met zoveel herinneringen!
xxx Margreet

Rosina zei

dat een kaartje zoveel herinneringen kan oproepen Nelleke...maar het is dan ook PRACHTIG geworden in deze felle KKT kleurtjes

groetjes Rosina

Ellen zei

Leuk verhaal hoor...al die herinneringen zijn goud waard! Je kaartje is super mooi geworden.
Liefs Ellen

Sarah zei

Prachtig Nelleke. En fijn je herinneringen die je deelde 😊

mieke zei

Mooi kaartje.
Leuk dat je meedoet.

Mieke,MD Challenge blog

Sarah zei

O ja... wij zeggen dat ook.
Ochtendstond heeft goud in de mond. Mooie uitdrukking vind ik.Ik hou van de ochtend, dan heb je nog een hele dag voor je!

Riannerizanti.blogspot.nl zei

Zo kan het ook he ,maar oh zo mooi en toch heel anders.

Danielle zei

Super met het gehaakte bloemetje Nelleke! En grappig hoe bepaalde kleuren zo'n herinneringen op kunnen roepen hè.... Je hebt toen wel echt eer van je werk gehad zo te lezen :-)

Ellie Bakker zei

Leuke kleurige bedankkaart Nelleke.
Gezellig dat je met onze challenge meedoet.
Groetjes Ellie
DT MD challenge blog

Anita zei

Wat een vrolijke bedankkaart Nelleke. Prachtig gehaakte bloemen ook.
Gezellig dat je meedoet met onze challenge

Gr. Anita
MDblog