Mijn lijst met blogs

maandag 2 december 2013

Recycling en een klein (prijs) vraagje

Dag dames, hier ben ik weer. Bij Crazy for Cas is een leuke uitdaging namelijk om iets  her te gebruiken. Daar moest ik natuurlijk aan meedoen, echt een kolfje naar mijn hand.
Een paar weken geleden toen we zo aan het opruimen waren, kwam ik een aantal schilderijtjes tegen die de kinderen ooit gemaakt hadden. Ze zijn de container ingegaan op eentje na. Daar heb ik het canvas uitgeknipt want het schilderwerk en kleurtjes vond ik leuk en dacht hier kan ik wel wat mee. En dat klopte helemaal want het kerstboompje is hiervan gemaakt. Het kraftkarton komt van een doos waar lenzen inzitten  en het bruine stammetje van de boom komt van een cadeauverpakking. De versiering op de boom en de piek is........ Dat ga ik nog even niet zeggen. Het is van Wim, was al bijna de prullenbak ingegaan. Ik bekeek het en Wim vroeg of ik er soms wat mee kon voor mijn kaarten. Ja dus. Diegene die het als eerste raad stuur ik deze kaart......! Tip: het oogje zit aan het draadje vast.
Challenge:
Crazy for Cas: iets gebruikts
CZ: kerst

                                              
Mijn 2e creatie wou eerst helemaal niet lukken. Ik had nog nooit een flessenhanger gemaakt en dacht veel te moeilijk. Ook had ik een kleine inspiratiedip het wilde niet lukken. (gewoon teveel andere dingen aan het hoofd)  Het maar iedere keer laten liggen en er elke keer iets aan gedaan. De stempel is van MD welke ik licht gekleurd heb met inkt. De bloem is gemaakt van 3D plaatjes. Ik vond dat ik er zoveel van in de kast heb liggen die ik nooit gebruik en dacht dat moet vast wel lukken. De bloem en hart en vlinder komen hieruit. Het was toch wat saai, daarom blaadjes en een mooie groene knoop opgedaan. een paar veertjes, een touwtje erbij en zo moet het goed zijn.
Die zal zijn weg wel vinden, met deze feestelijke maand voor de boeg. Ik ben al met de 2e begonnen.
  
Hier nog even de achterkant en het plaatje welke ik gebruikt heb.
Challenge:
MD: gebruik iets nieuws (stempel) en iets ouds (bloemen en vlindermallen)
Hobbyhome: alles mag maar geen vierkante kaart
Tot de volgende keer maar weer en we zijn benieuwd of jullie raden wat er op de kerstboom zit!
Groetjes, Nelleke
 


39 opmerkingen:

De hobbydroom zei

Je moet er maar opkomen zeg!.. maar oh wat mooi allemaal :) super

Lieve groetjes

Diny zei

Hallo Nelleke,

Volgens mij is de piek een oogje van een kettinkje of armbandje.
Wat leuk om er op deze manier zo'n prachtige kerstboom van te maken....dan heb je er nog wat moois van! We bewaren altijd graag van alles van de kinderen.
Ook je flessenhanger is goed gelukt hoor

Groetjes Diny

Riannerizanti.blogspot.nl zei

Hoi Nelleke wat heb je dit weer mooi gemaakt en het piekje op de boom is vast een schroefoogje en heel leuk bedacht .Ook je flessenhangers zijn geweldig.
Liefs Rianne

Aartje zei

Hallo Nelleke, wat een leuke recycle heb jij gedaan zeg. Ik heb uitgebreid op je piek zitten kijken maar verder dan een klein ophanghaakje kom ik niet.
Groeten, Aartje

Jeannette zei

hallo Nelleke, wat ontzettend leuk gevonden weer, jij bent daar echt een kei in, ik heb de foto vergroot bekeken maar met de beste wil van de wereld kan ik het niet ontdekken. De flessenhanger is ook erg leuk, er staat ook een leuke (en niet moeilijk) op het blog van http://sandrasscrapsels.blogspot.nl/ als je naar beneden scrolt op haar blog zie je rechts patronen die je kunt downloaden, er staat ook de flessenhanger bij, groetjes weer en succes met je werkstukken, Jeannette

Monique zei

Hoi Nelleke, wat een leuke creaties heb je gemaakt. Ik pieker me suf over de piek. Ben er nog niet achter. De flessenhanger is helemaal top en komt inderdaad wel van pas deze feestmaanden.
Leuk dat je meedoet bij Knutsels en Kadootjes.
Lieve groetjes, Monique

GerJanne zei

Ha Nelleke,
wat een super CAS kaart heb je gemakt met gerecycled materiaal.
Ik denk dat de piek een klein oprolveertje is. Misschien van een pen. Ik dacht eerst van een muizeval, maar daar is het te goudkleurig voor , denk ik.
Je andere creaties zijn ook erg leuk! Mooi gedaan!
Groetjes,
GerJanne

Danoesja zei

Hoi Nelleke

Wat een leuke kaart met dat stukje canvas, goed bedacht hoor.
Je flessenhanger ziet er ook mooi uit.
Voor mij blijft het een raadsel wat het is, ben wel benieuwd.

Lieve groetjes
Danoesja

Josje zei

Leuke kaart en flessenhanger heb je gemaakt

Plony zei

Jij bent echt kampioen recyclen....wat heb je dit weer gaaf gedaan. Hoe kom je erop en ook je flessenhanger ziet er tiptop uit hoor....wat het goukleurige dingetje is....gééééén idee hahaha.
groetjes Plony.

Gerrina zei

Leuk hoe je aan de materialen voor de kerstkaart bent gekomen! En mooi zo. De flessenhanger is lekker vrolijk met de bloemen en vlinders; die zal de ontvanger wel heel leuk vinden! Enne die piek? Geen idee... Groetjes, Gerrina

Anneke zei

wat leuk hoe je aan je materialen bent gekomen en je bent een kei in recyclen.
groetjes An

martina's kaartjes zei

geslaagd hoor ! mooi gedaan !
grtjs,martina
x

Lenie zei

wat een prachtige creaties weer en op je vraag kan ik geen antwoord geven hoor, ben benieuwd.
groeten Lenie

Annemie zei

Je bent geslaagd Nelleke :-)
Heel leuke creaties, het moet niet altijd duur zijn...
Met gebruikte materialen kan men ook mooie dingen
maken, maar... (en hier spreek voor mezelf) je moet
Inspiratie hebben...

Lieve groeten, Annemie.

Ingrid Reyners zei

Ik zou bijna denken een gedeelte van een armbandje, ik zeg ook maar iets, ik den de foto al de hele tijd aan het vergroten en aan het kijken, maar ik kom er niet achter. Je flessenlabel is erg leuk geworden, toevallig laatst ook nog gemaakt voor vrienden, maar je CAS boompje is super geworden! Groetjes Ingrid

Antoinette Voorn zei

Ik zou het echt niet weten !!! Maar je creaties zijn echt weer super mooi voor de kerst!

marja kenter zei

Je flessenlabels zijn erg mooi maar je Kerstboom vind ik geweldig en de piek....ik heb zitten turen maar kan het niet thuisbrengen.
fijne dag en groetjes Marja

Bea zei

Zou het ook niet weten, foto vergroot om beter te zien maar kom er niet uit Nelleke, leuk gedaan trouwens van dat gerecycelde.....

groetjes Bea.

Renate zei

Prachtig mooi kaartje heb je gemaakt. De flessenlabel is ook er leuk gemaakt. Opruimen heeft zo z'n voordelen ;o). De versiering van je kerstboompje kan ik even niet thuis brengen (sorry). Ik denk dat het iets is wat we allemaal niet verwachten.

-xies- Renate.

Marfien zei

Een vrolijke kerstboom met herinneringen en een sierlijke flessenhanger.
maar die piek? Heb afgelopen weken veel gesloopt maar het zat niet in een scheerapparaat en ook niet in een lamp.
Het zou iets van een klok of een barometer kunnen zijn . . .
Maar in onze doosjes zitten ook wel dingen waar we zelf de herkomst niet meer van weten

Anoniem zei

Een prachtige kaart is de kerstboom en wat in de piek zit ,nou weet het echt niet echt goed vergroot en nou ik kom er niet uit dacht even een stukje van de binnenkant van een balpen maar die heeft toch niet deze kleur.Ben best benieuwd wat je in je kaart heb gestopt.Groetjes Joke

Joanne kramer zei

Wat een mooie recycle kaart! Hij is echt prachtig! Uhm...en wat het is. Geen idee! Ik ben erg benieuwd!!!
Je flessenhangers zijn ook erg mooi. Groetjes Joanne

Misseke zei

Prachtige kerstkaart Nelleke - je moet er maar opkomen - supermooi! De piek? Misschien is het een koordje met oog van een oude (lees)bril waardoor je de bril rond de hals kan dragen zodat je hem niet kwijtspeelt.
Je flessenhanger is ook heel mooi geworden.
Groetjes,
Misseke

Anoniem zei

Leuk je kaart zo met de gerecyclede spullen er op. Ik dacht eerst dat de piek een strijkkraal was, maar als hij van Wim is geweest was dat geen optie meer. Ik denk een klein ringetje van een apparaat (om de afstand tussen twee dingen te bewaren).
Leuk al die verschillende antwoorden. Ben nu wel heel nieuwsgierig wat het echt is. Heb je er nog een foto van gemaakt, zonder dat het op de kaart zat?
groetjes, Bernadet

Ans Gilbert zei

Hoi Nelleke,
Ik zag je Blogbericht gisteravond héél laat en ik dacht, ik ga morgen nog maar eens kijken, misschien hebben ze al ontdekt wat het is,maar zo te lezen nog niet en..ik weet het ook niet..Ik vind je kaart met canvaskerstboom erg leuk en ook de flessenhanger ziet er super uit, liefs Ans

KarinsArtScrap zei

leuke flessen labels en een super leuke kaart Nelleke.

gr karin

Marijke zei

Wat een goed idee om de kerstboom uit oude canvas schilderijtjes te maken. Echt een prachtig geheel. Geen idee waar de piek van is! Je flessenhanger ziet er top uit!

Groetjes,
Marijke

Anita zei

Leuk kaartje Nelleke, maar wil je volgende keer de challengekaart even in een apart topic zetten, dat is gemakkelijker voor ons.
Gezellig dat je meedoet aan onze challenge

Gr. Anita
MDblog

Hermien zei

Wat een leuk gerecycled kaartje Nelleke...enne de prijsvraag laat ik maar aan me voorbij gaan want ik weet het echt niet!

Groetjes Hermien

Rosina zei

Prachtig Cas kaartje Nelleke....heel leuk dat daar een kunstwerkje van jekinderen voor gebruikt hebt......Ik zou echt niet kunnen raden waar je de piek van gemaakt heb, maar ben wel heel erg benieuwd.....
Je flessenhanger is ook prachtig...weer een leuk weggevertje.....

Groetjes Rosina

Boukje zei

Mooie hanger! Leuk dat je meedoet met de MDchallenge!
Groetjes Boukje.

Erica ♥ zei

Wat prachtig wat je gemaakt hebt, maar ook om spullen op die manier
nog een keer te gebruiken, top, en je flessenhanger vind ik geweldig,
je geeft me er inspiratie mee !
Gezellige week ☺
Liefs Erica ☼

Anita van Merode zei

Hoi Nelleke,
prachtig gemaakt. Leuk dat je de spulletjes recycle! Wat het is?? Geen idee. Ben wel benieuwd wat het is.
Groetjes Anita

Aukje zei

Wat een leuke kaart en flessenhanger heb je gemaakt! En leuke spulletjes heb je gebruikt.
groetjes
Aukje

Anita's blog zei

Ziet er mooi uit dit kaartje, erg leuk gedaan. Bedankt voor je deelname aan CFC.

anja curvers zei

Mooie creatie's hoor. Bedankt voor je deelname aan crazy for CAS.

Ellen zei

Wat een geweldig recycle idee! Heel origineel!
Bedankt voor je deelname aan Crazy for CAS.
Groetjes Ellen

Heleen zei

Geweldig leuke kaart heb je gemaakt! Leuk dat je meedoet aan de uitdaging van DCZ.
Lieve groetjes, Heleen