Mijn lijst met blogs

zaterdag 25 maart 2017

Kaartenmaakavond op mijn werk

De verjaardagen zijn achter de rug. De spreuk van Leny: Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het maar zoals het gaat, was helemaal op ons van toepassing. Allemaal last van maag en buik en Thomas was helemaal niet fit maandagavond en lag al vroeg in bed. Gelukkig kon hij zijn verjaardag woensdag over doen. En komen opa en de oma's een andere keer. Je wilt niet dat zij het van ons ziek worden.
We zijn druk om van alles te regelen voor het appartement van Thomas. Vergaderingen,  naar de aannemer voor de aanpassingen in douche en toilet. Zo fijn dat er met ons meegedacht wordt hoe de ruimte zo veilig mogelijk gemaakt wordt. Zo krijgt hij achter de douche, toilet en wastafel, een strook donkere tegels ipv allemaal wit. Zo steekt de douchestoel, de wastafel met rondom beugels en de witte toilet af tegen de donkere tegels en is het duidelijk waar hij moet zijn en waar hij zich vast moet houden voor steun.
Het was vanmiddag genieten buiten. Na het werk even lekker in de zon en daarna buiten allerlei klusjes doen. Echt een voldaan gevoel heb ik nu.
Het kaartje was al even klaar, want deze diende als voorbeeldkaartje voor op mijn werk waar we kaartjes gingen maken. Ook had ik de sketch uitgeprint en allemaal pakketjes gemaakt. De sketch uitprinten hoef ik niet meer te doen want daar wordt niet naar gekeken. Ik had er een plaatje bij gezocht, maar ze mochten ook zelf een plaatje kiezen en had ik een doos met uitgstanste bloemen meegenomen. En dat is nou zo leuk: iedereen doet het op zijn eigen manier. Eén ging heel secuur te werk, ze werkte heel nauwgezet en netjes. Een ander ging ook lekker haar gang. Wist al voor wie de kaart moest worden en schreef hem gelijk. Ze knipte een strookje papier waar ze wat op schreef. Wij zijn dan zo precies dan moet het met een stansje of heel mooi recht geknipt worden en een stempeltje. Nee zij schrijft.  En naast mij een dame van 79, die vindt alles helemaal geweldig. Ik zoek en leg het neer en samen kijken we of het anders moet. Als ze het goed vindt kan ik plakken. Het plaatje het liefst zo groot mogelijk. En vroeg ze mij: heb je nog glimmende bloemetjes? Uh, nou nee eigenlijk niet. Gelukkig vond ik nog een klein glimmend bloemetje voor haar. Ze was helemaal blij, en we hebben een heel gezellig uurtje gehad.
Dan vraagt ze even later aan mij: gaan we voor de Pasen ook nog wat maken? Ja dat is eigenlijk wel leuk.
Afgelopen dinsdag heb ik hen gevraagd of ze het leuk vonden om een kip te maken. Van DDD is zo'n prachtige kip uitgekomen en ik had wat voorbeelden uitgeprint. Ja dat vond ze helemaal leuk en dan vooral die kip en ze wees naar de kip met de gouden eieren. Haha, ik had het kunnen weten en nu niet vergeten de gouden eieren uit te stansen. De mal heb ik inmiddels besteld en als ik hem heb ga ik voorbeelden maken, ben ik gelijk voor de kleinkinderen klaar.
Deze kaart spreekt wel voor zich. De sketch is van Cheerfullsketches.http://cheerfulsketcheschallenge.blogspot.com
Daarop DP wat ik al heel lang heb. De mooie stansmal gebruikt, een stukje jute op maat geknipt en nog een roze randje. Het plaatje, een oudje van Le Suh geloof ik, dubbel gemat. Een kunstbloem uit elkaar gehaald en een mooie brad van GerJanne gebruikt. Nog een tekst en naar mijn idee hoeft er verder ook niets bij.
Niet alle pakketjes zijn gebruikt en die maak ik komende week af. Nog 1 dag werken en dan 4 dagen vrij met niet zoveel afspraken. Lekker naar de kapper, buiten werken en genieten van het weer en natuurlijk ook nog freubelen. En donderdag naar Dora.  Ik heb er zin in.
Groetjes en een zonnige dag!
Nelleke

17 opmerkingen:

GerJanne zei

Hij is echt heel bijzonder!! Mooie kleuren zijn het bij elkaar. Je kaartenmaakavond klinkt heel leuk. Heb je foto's van de resulaten?
En ja ik heb ook zin in donderdagavond!
Groetjes,
GerJanne

Joanne kramer zei

Wat een mooie kaart. Je hebt ze vast niet verteld dat ze met het maken van de sketch een prijs kunnen winnen ;-). Leuk dat je meedoet bij Cheerful sketches. Ik heb genoten van je verhaal. Groetjes Joanne

Marfien zei

Mooi vintage kaartje, heel gezellig om met een groep kaartjes te maken, en heel verrassend zijn altijd de resultaten

Danielle zei

Wat leuk dat ze allemaal zo enthousiast geknutseld hebben! En ieder op z'n eigen manier, dat doen wij natuurlijk ook ;-) Ik ben een beetje te secuur en streng zo af en toe haha. Jouw voorbeeldkaart is super, mooie kleuren en mix van materialen. Succes met de voorbereidingen voor het appartement van Thomas, fijn dat er zo mee gedacht wordt!

Anja zei

Ik hoop dat iedereen weer beter is! Fijn dat er schot in het appartement van Thomas zit. En wat een gezelligheid op je werk! Leuk idee om straks de kip te gaan maken. Heb je alvast goud papier besteld hihi.
Je kaartje is ook erg leuk! Qua kleuren past het allemaal erg mooi bij elkaar!
Lieve groetjes Anja

Claudia's kaartjes zei

Prachtige kaart. Supertoffe kleuren en geweldige layout.
Grtjs
Claudia

http://creativesketchygirls.blogspot.be/
http://knutselmeisjes.blogspot.be

Marja zei

Wat een leuke avond zal dat geweest zijn!...Gezellig met z'n allen aan de knutsel.
Je hebt een prachtig voorbeeld voor ze gemaakt.
Fijne zondag
Groetjes Marja.

Antoinette Voorn zei

Wat een gezellige avond moet je meegemaakt hebben! heerlijk freubelen en je voorbeeld is heel mooi . Geweldig met het waaier vrouwtje Nelleke! xxx Antoinette

Jantine zei

Zo leuk dat je kaarten maakt op je werk! En dat de mensen daar zo van genieten en lekker hun eigen gang gaan!
Leuk voorbeeld had je gemaakt, Nelleke.
Groetjes
Jantine

Scraptastisch zei

Nog gefeliciteerd met Thomas zijn verjaardag Nelleke en je kleinzoon! En de verjaardag vieren van Thomas komt ook vast goed! Wat een leuke vlaggen slinger heb je gemaakt (vorige post) wat een gaaf idee om er ieder jaar een vlag bij te hangen! En dan je avond freubelen met de dames...hartstikke leuk initiatief Nelleke! dat is genieten! Heel veel succes met Thomas zijn appartement, dat vergt veel voorbereiding hè!
Donderdag gezellig samen met GerJanne naar Dora...doe je de groetjes daar van mij! Nu nog je kaart hè...hoop dat ik dan niets ben vergeten?! Een heel goed temaken voorbeeld voor de dames en lekker vrolijke kaart!
Fijne zondag en leuke week Nelleke!
xx Gerie

Margo zei

Dat klinkt inderdaad druk maar wel erg gezellig ! Wat fijn dat er zo met jullie wordt mee gedacht om de woning aan te passen voor Thomas ! Geniet van je weekend en de heerlijke knutseldagen die er aan komen !
Je kaartje is erg leuk !

Misseke zei

Een pracht van een kaart Nelleke...
Druk en gezellig én genieten.
Groetjes,
Misseke

Margreet zei

Wat een leuk verhaal over al die gezelligheid. En je eigen kaart meis heel mooi geworden. Dank je wel voor het gebruiken van de schets van Cheerful Sketches.
xxx Margreet

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat leuk om zo samen met de mensen bezig te zijn Nelleke, logisch dat ze daar van genieten. Fijn dat er zo meegedacht wordt over de bouwplannen voor je zoon. Je kaart is heel leuk geworden, mooi plaatje ook. Geniet van je vrije dagen ;p
Lieve groetjes Miranda

Nancy Soetaert zei

Leuke activiteit op het werk! Grappig he hoe iedereen er dan zijn eigen draai aan geeft. Belangrijkste is dat ze het leuk vinden!
Tof al die inzet voor het appartement van je zoon!
Geniet van je vakantie en knutseldate!
nancy

Hermien zei

Heerlijk toch hoe iedereen zijn draai eraan geeft, en niet perfect is ook goed toch! Je laat ons een mooi kaartje zien met een mysterieuze dame in de hoofdrol.
En wat een bofkont ben je met het mooie weer op komst heerlijk een paar dagen vrij, druk op pauze en geniet.

Groetjes Hermien

carla zei

Een mooie, leuke kaart.
Bedankt voor je deelname bij Cheerful Sketches.
Groetjes,
Carla (DT)