Mijn lijst met blogs

donderdag 21 augustus 2014

CAS kerstkaart

Genieten vandaag van mijn vrije dag. En vanmorgen, toen de was aan de lijn hing te wapperen,  gelijk begonnen met een kerstkaartje te maken. Niet dat het perse nodig was, want er liggen er altijd wel wat klaar. Maar het begon weer te kriebelen om wat te gaan doen. En dan zie je challenges waar je aan mee wilt doen, en dat geeft je ook net een duw in de richting. Ik laat mij  graag uitdagen, maar dit was wel een pittige. Bij Merry Monday werd een kaart gevraagd in zwart, zilver en goud. Nou ben ik helemaal niet zo van het goud en dan ook nog in combinatie met zilver is helemaal lastig.
Maar dit is het geworden. Basiskaart wit, daarop zwart papier. Takjes gestempeld en met embossing bewerkt en daarna uitgeknipt. Op de mistletoe wat glitter.
Hihi, aan dat stempelset zit ook een mooi verhaal. 2,5 jaar geleden kreeg ik deze in een hobbywinkel omdat ik wat spulletjes had gekocht. Thuisgekomen heb ik het allemaal eens goed bekeken. ik wist toch echt niet wat ik daar mee moest doen. Ik kende alleen maar houten stempels. Maar al doende leert men en nu kan ik mij niet meer voorstellen dat ik zo'n oen was. Maar altijd als ik deze pak schiet mij dat weer door mijn hoofd. Ik dwaal wat af geloof ik. Maar vaak kan ik er nog steeds niet over uit wat het kaarten maken en bloggen mij opgeleverd heeft.
De kaart spreekt verder voor zich. Gouddraad gebruikt en zilveren en gouden sequins en een zilverkleurig strikje om de mistletoe.
Ik heb al weer heel wat kerstkaarten voorbij zien komen, geweldig vind ik dat. Ik hoop nog bij jullie langs te komen en te reageren.
Challenges:
Yvonnes 52 weeks of Christmas
52 CCT: Mistletoe
Merry Monday: Black, gold and silver
ABC Christmas: Quick en Easy
Crafty Hazelnuts: Favorite things: sequins
Crafty Hazelnuts Extra: alles mag
Christmas Card Challenge: embossing
Geniet van de dag!
Groetjes, Nelleke


29 opmerkingen:

Hermien zei

Heel mooi en chique kerstkaartje Nelleke

Groetjes Hermien

GerJanne zei

Hoi Nelleke,
je kaart is heel bijzonder. Ik zou zilver en goud niet gauw combineren. Maar ja als dat in een challenge gevraagd wordt....
EN die clearstamps..ik weet nog dat ik er ook naar heb staan kijken en maar denken!
Enne op de fiets naar Apeldoorn. Ik wil wel, maar heb jij een fietsaanhanger??
GerJanne

Diny zei

Wat een mooi kaartje Nelleke....prachtig hoe je het goud en zilver hebt gecombineerd.

Groetjes Diny

Corrie zei

Ik vind de combi van zilver en goud wel mooi, zo zie je maar dat smaken verschillen Nelleke, Gerjanne zou het niet kiezen.
ik vind het een prachtige kerstkaart.
Lieve groetjes,Corrie

Mynn xx zei

What a fabulous card! LOVE the dark card stock with the gold accents--very elegant! Thanks for joining us at 52CCT! :) HUGS! Mynn xx

Bonnie zei

This is so pretty, Nelleke! I especially love the silver thread! A very nice touch! Thanks for sharing with us at Merry Monday!

Susan Joyce zei

Beautiful CAS design, love the glitter, sequins and the gold thread with your tape sentiment. Thanks for playing at Merry Monday this week.

Ingrid Reyners zei

Wat een mooie kerstkaart is dit Nelleke. Leuk die glitter accenten. Dit is ook een aparte kaart ivm kleurgebruik. Fijn weekend, groetjes, Ingrid.

Linda zei

Love this! Great CAS design. Linda xx

Just me... zei

Wat een mooie CAS kaart... En dat van dat stempeltje, ik denk dat we dat allemaal wel herkennen hoor. Toen ik begon wist ik ook helemaal niets... Maar wat een wereld gaat er dan voor je open en er is steeds zoveel te ontdekken... Dan blijft het zo ook een uitdaging toch om weer met andere materialen aan de slag te gaan waar je nog nooit mee hebt gewerkt... Zo heb ik pas een Silhouette Cameo gekocht... Heerlijk weer zo'n nieuwe uitdaging en ik leer er iedere keer weer meer mogelijkheden mee. Zo denk je ik weet nu alles over de machine en dan zie je weer een filmpje op youtube waarvan je denkt... kan dat ook met de cameo? Hup gelijk dat ding weer aan en oefenen... ;-)

Liefs,
Diana

Fabiola zei

très élégante et chic création Nelleke, merci de partager ta créativité avec 52CCT, biz

Joanne kramer zei

Wat een prachtige kaart! Het is niet te zien dat je de uitdaging lastig vond. groetjes Joanne

Erica ♥ zei

Een hele gave kerst kaart ☺
Een leuk en gezellig (knutsel) weekend ☼
Liefsss van Erica
{Heidebloempjuh}

Gerrina zei

Dit is een uitdaging die jou helemaal gelukt is! Wat mooi hoe jij het goud en zilver hebt gecombineerd! Een prachtige kaart! Fijn weekend, Gerrina

Josje zei

mooie kaart!

Notes by Nina zei

Love it, the CAS style is fabulous. Thank you for joining us for Merry Monday.

Ans Gilbert zei

Hoi Nelleke,
een prachtige geslaagde kaart, leuk die clearstamps, ik dacht eerst ook moet ik met die fluddertjes stempelen ?? al doende leert men, geslaagde combinatie van goud en zilver..liefs Ans

Anita van Merode zei

Super mooi Nelleke. Prachtig hoe je dit bedacht heb.
Groetjes Anita

Karren zei

Beautiful CAS Christmas card. Fantastic use of the challenge colors! Thanks so much for joining us at Merry Monday.

Misseke zei

Een pracht van een kerstkaart heb je gemaakt Nelleke - een supermooi combinatie.
Groetjes,
MIsseke

Rosina zei

Het is een geweldig mooi kaartje Nelleke....Ik had die uitdaging ook gezien, maar zag het even niet te combineren....het is jouw perfect gelukt een schitterend kerstkaartje !!!
succes met de challenges

groetjes Rosina

Karen (karey2005) zei

Very pretty! The thread is a great touch! Thanks for joining us at Christmas Card Challenges!

Lisbeth zei

Hoi Nelleke
Ik ben terug van vakantie en kan nu terug een reactie plaatsen. Ik heb tijdens mijn vakantie wel kunnen zien wat je allemaal geknutseld hebt. En ze zijn allemaal tof en leuk. En vanaf nu ben ik weer iedere zondag op post.
Grtjs Lisbeth

Claudia's kaartjes zei

Hoi Nelleke,

Ik vind het heel geslaagd kaartje. Supermooi!!.


grtjs
Claudia

martina's kaartjes zei

heel erg mooi en geslaagd ! toppie hoor, heel erg stijlvol vind ik hem
grtjs,martina
x

wendipooh13 zei

such a pretty card!!!! Thanks for joining us at Sunday Christmas Card Challenges.

Miranda Mols Stampin Utopia zei

Jouw CAS kaarten blijf ik toch de mooiste soort vinden. Ik ben van deze ook helemaal weg. Ontzettend sjiek.

Carissa zei

Love your use of non traditional colours, looks fantastic! Thanks for playing at ABC Christmas.
Carissa

Helen zei

Lovely card!
Thanks for playing at the ABC Christmas Challenge!
Helen x