Mijn lijst met blogs

vrijdag 5 oktober 2018

Ik ben al bijna 90

Volgende maand is mijn moeder jarig. Ze woont nog met mijn vader in het huis naast de boerderij van mijn broer waar ze volgend jaar 65 jaar wonen. Het lopen wil haast niet meer. Daarom ga ik er regelmatig naar toe om als het maar even kan een stuk te wandelen met haar. Ze geniet daar zo van, ondertussen wat eikels en kastanjes rapen, een bloemetje plukken in de berm en dan thuis op het water zetten. Op één van die wandelingen zei ze trots:" ik ben al bijna 90".
Het kaartje voor haar verjaardag maakte ik als voorbeeldkaart voor de nieuwe uitdaging van de Egel. Een sketch en gebruik borduursteekjes, echt of nep. Niet zo moeilijk, kijk echt wel goed naar de sketch met het reepje wat achter het plaatje zit. Dat moet op de juiste manier gebeuren.
Het plaatje is van Sita, al heel lang wilde ik deze gebruiken voor mijn moeder. Vroeger op de boerderij had ze altijd veel was en daar doet dit plaatje aan denken. Wapperende overalls waar de wind door blaast. Verder spreekt het wel voor zich. Haar leeftijd erop. Een Nederlandse tekst jarig. Gestempeld en uitgeknipt. Die moet natuurlijk wel Nederlands zijn, ze heeft niks met Engels. Oja, en ik heb een randje geborduurd met blauw garen.
Veel succes en ik ben benieuwd wat jullie allemaal gaan maken.
Groet, Nelleke 

11 opmerkingen:

Marfien zei

Leuke kaart voor je moeder, moest hem even groter maken, dacht dat er franje onder hing ;-)
Ja over die was valt best veel te vertellen, ook bij ons . . .

Joanne kramer zei

Wat een schitterende kaart! Wat zal je moeder hier blij mee zijn. bijzondere leeftijd mag ze bereiken. groetjes Joanne

Jantine zei

Prachtige kaart voor je moeder! Wat bijzonder dat ze nog altijd bij de boerderij wonen. En een prachtige leeftijd!
Groetjes
Jantine

Ellen zei

Superleuke kaart Nelleke en het plaatje is zo grappig met die was! 😂
Hoop dat je moeder er nog lang van de wandelingen mag genieten!
Gr Ellen

Sarah zei

Dat maakte je mooi en zo lief hoe je alles verteld. Trots mag je mama zeker zijn! X

Hermien zei

Mooi kaartje op maat voor je (bijna)jarige moeder.

Groetjes Hermien

Angelique zei

Hele mooie toepasselijke kaart voor je moeder, mooie kleurencombinatie. Fijn dat ze nog zo geniet van de wandelingetjes en ze mag zeker trots op haar leeftijd zijn.
lieve groetjes Angelique

Caroline zei

Wat fijn dat je dit zo met je moeder kan doen en dat ze er zo van geniet.
Leuk zo'n Hollandse kaart voor haar!
Groetjes Caroline

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaart voor je moeder, fijn dat je toch nog met haar naar buiten kan en kan genieten van de kleine dingen
groetjes ellen

Femminde zei

Wat super om zo'n plaatje te gebruiken voor de verjaardag van je moeder. Mooi met die overalls aan de lijn. Zal ze vroeger ook vaak gewassen hebben.
En nu maar wachten op haar verjaardag zodat je hem kan geven.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Ela zei

Prachtige kaart voor je moeder Nelleke! Fijn dat jullie nog lekker kunnen genieten van die wandelingetjes. Leuk ook dat plaatje met de was, mooie herinnering aan vroeger! Groetjes Ela