Mijn lijst met blogs

woensdag 26 juni 2019

Kobaltblauw en koper bij het KKT

                                                  
Net voor ik ga werken plaats ik de kaartjes voor het KKT. Ik kan natuurlijk niet achterblijven want ik mocht dit keer de kleuren bepalen. Bij het kobaltblauw koos ik koper, ik dacht dat deze combinatie nog niet eerder geweest was. In een bakje lag nog wat kobalt blauw papier en tape van de vorige keer, en daar legde ik wat koperkleurig papier koperen gilding wax en wat andere washitapejes bij.
Met kobaltblauw inkt ben ik aan de slag gegaan. 2 kaartjes spetteren met de inkt en dit smalle kaartje 6x13, heb ik van de overgebleven inkt gedept. Daarop een bloem. De passiebloem die hoog op mijn lijstje stond en ik laatst bestelde bij de Egel. In andere kleuren gebruikt.
Het wijst verder wel voor zich. Blaadjes van koper papier, draadje van koper, en verder wat blauwe parels en algemene tekst. En bovenaan een wit touwtje met koperdraad er door.
                                      
Bij deze kaart heb ik meer week gehad. De vlinder kwam niet mooi uit op de spetters, daarom er blauwe vlekken bij gemaakt en koperkleurige vlekken. De vlinder was blauw, dit bewerkt met koperen gilding wax en gemat op blauw papier. Dit kwam op de kaart met wat koperen glitters. De tekst is ook weer bewerkt met gilding wax. Dit kaartje koste mij de meeste moeite met een toch wel leuk resultaat. De vlinder gaf het meeste werk, ik dacht iets te moeilijk :-)    
Challenges: Crafty sentiments: alles mag.
AnMacreatief face book: dieren:
                                    
De kaatste is gemaakt naar een sketch. Een strook washitape over het papier heen. Het blauwe geemboste papier bewerkt met gilding wax. Dit gemat op blauw papier Een bloem erbij met delen van de passiebloem. Op het vierkantje een mooie tekst. Verder wat blauwe glitters.
Challenge:
Stella's says sketch: sketch
Ik had nog tape voor een vierde kaart maar deze niet afgemaakt. Die komt misschien wel als kerstkaart ooit eens voorbij.
Komende tijd kom ik bij jullie langs, straks eerst weken en daarna de voorbereidingen voor mijn verjaardag,  donderdag. Er liggen al wat kaartjes te wachten om opengemaakt te worden. Hoe leuk is dat.
Tot morgen met een kerstkaart
Groet, Nelleke









24 opmerkingen:

Daphne zei

Wat een mooie kleurencombinatie.
De passie bloem is inderdaad erg mooi.

Jantine zei

Prachtige kaartjes en nog maar liefst 3 stuks! Ik moest echt zoeken naar koper in mijn voorraad, maar jij hebt heel mooie koperen accentjes gemaakt.
Groetjes
Jantine

Nancy Soetaert zei

prachtige kaartjes Nelleke, het was een bijzondere maar heel mooie kleurkeuze!
Proficiat met je komende verjaardag!
Nancy

Marjan zei

Mooie kaartjes, Nelleke, de bovenste vind ik persoonlijk het mooist!

Ellen zei

Allemaal super goed gelukt hoor...heel mooi deze combinatie dus...goed gekozen!
Groetjes Ellen

Marfien zei

Je bent weer lekker bezig geweest en de resultaten zijn GAAF!
toch iedere keer weer spannend wat het wordt als je gaat spetteren . . .

Femminde zei

Wat een toffe kaarten!! Ik had zelf deze kleurencombi niet bedacht en dat is het leuke van het KKT vind ik.
Werk ze straks (ik ga zo ook)
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

Nicole Parmentier zei

Prachtige serie kaartjes!! De vlinder vind ik zelf het allermooiste. Maar ook het katje van je vorige blogpost is een leukerd, ik moest een beetje denken aan die boekjes van Jip en Janneke qua illustratie. Super leuk allemaal!!

Nicole Parmentier zei

Prachtige serie kaartjes!! De vlinder vind ik zelf het allermooiste. Maar ook het katje van je vorige blogpost is een leukerd, ik moest een beetje denken aan die boekjes van Jip en Janneke qua illustratie. Super leuk allemaal!!

martina's kaartjes zei

wat heb jij je weer lekker laten gaan ! helemaal leuk en mooi zijn ze allemaal geworden ! geslaagd hoor
bedankt voor je deelname alweer,
grtjs,martina
x

Elle-Jeanne zei

Zo ,jij gaat meteen goed van start,met je gekozen kleuren.
Een mooie serie kaartjes.
Groetjes,Elle-jeanne

Hermien zei

Je trakteert ons op mooie kaartjes Nelleke. Fijne dag morgen.

Groetjes Hermien

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een mooie serie kaarten Nelleke. Ik ben vooral weg van de mooie vlinderkaart. Prachtige kleurencombinatie dat koningsblauw met koper.
Lieve groetjes Miranda

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Een hele mooie rij kaarten Nelleke! Ik vind de bloemen ook zo mooi.. Groetjes, Yvonne

Joanne kramer zei

Jij bent druk geweest met de kleurenuitdaging. Wat een schitterende kaarten! groetjes Joanne

Rosina zei

3 schitterende kaartjes in deze kleurencombi Nelleke...vooral de passiebloem is prachtig ...KNAP gedaan
...en succes met de voorbereidingen voor je verjaardag...Kaartje zal er inmiddels ook wel zijn ...geniet van je dag morgen, ook onze schoonzoon is morgen jarig en nog een vriendin...dus 3 dubbel op..

lieve groetjes
Rosina

Diny zei

Drie hele leuke kaartjes Nelleke.....en je kunt natuurlijk niet achterblijven als jezelf de kleur mocht bepalen!
Groetjes Diny

Diny zei

Ik zie net dat je morgen jarig bent....alvast van harte gefeliciteerd en een hele gezellige dag!
Diny

Ans S. zei

Wat een prachtige serie kaartjes, vooral de laatste vind ik bijzonder mooi.
Fijne verjaardag morgen.

Groetjes Ans

GerJanne zei

Zo, meteen een hele serie! Ik had geen koperpapier, heb je misschien al gelezen. Maar jouw kaartjes zijn alle drie heel mooi geworden! En is de moederkoek al klaar? Niet te warm om te bakken? Alvast en super verjaardag gewenst. Mijn kaartje komt later, met het cadeau.

Nancy zei

Hey Nelleke,

Wat een leuke kaarten maakte je!
En helemaal in het thema van het KKT!!

Liefs,
Nancy

Creatiels zei

het is me gisteren niet gelukt om een blogronde te doen.
wat een leuke serie kaartjes zijn het geworden, allemaal heel verschillend
fijne dag nog
Els

Petra-loves-paper zei

Wat leuk hoe jij je achtergrondjes gemaakt hebt, mooie kkt kaarten, groetjes Petra

Sarah zei

De laatste dagen waren hier zo druk... Maar nu kom ik kijken!
Je kaarten zijn PRACHTIG!! Heel tof!
Goed gevierd?