Mijn lijst met blogs

woensdag 22 november 2017

Knuffels in viervoud

Vandaag 4 kaartjes, een serie.
Van het voorjaar kreeg ik een pakketje van Leny om daar wat van te maken. Er bleven nog velletjes liggen. Daarvan maakte ik 6 kaartjes en nu is het ook echt allemaal op.
Vandaag laat ik er vier zien, de andere 2 komen een andere keer.
Voor alle vier de kaartjes heb ik de sketch van cheerfullsketches gebruikt.
Deze serie doet aan de uitdaging  mee.
Bij deze heb ik de sketch iets veranderd, ik vond het jammer om het blauwe rechte stuk links te plakken. Hier heb ik een swirl gestempeld met versamark en embospoeder gebruikt.
Ik emboste er 4, het ging even niet: alles lag onder de poeder en het was niet naar mijn zin. Deze was de mooiste en de rest ging richting prullenbak en eerst een flinke opruiming gehouden. Alles zat eronder. Verder een blauw bloementje en vogels op een lijn.
Hier heb ik de swirl gestanst, en uit een restje geel designpapier deze op de knoppen geplakt. Weer een paar vogels op een lijn, ik zie dat deze wel te stijl hangt, het zij zo.
Deze swirl is van Joy en ik vind hem zelf heel fijntjes en daar uit een restje designpapier  voor de bloemen gebruikt.
Deze was de eerste die klaar was en waar ik het langste over gedaan had. Lieke vond dat er wat geel bij moest voor het contrast, maar wat ik zocht was het net niet. Pas toen ik rust in het ontwerp ging brengen en ik zag dat een wit kanten onderzetter een mooi effect gaf, heb ik dat geel helemaal aan de kant gegooid. En toen waren ze ook heel snel klaar. Ach, ik moet niet altijd naar dochters luisteren..... Advies is prima maar doen wat mij goed lijkt.
Voor alle kaarten de knuffelstempels gebruikt. Binnen in de kaart de 2 knuffelende vlinders gestempeld.
Leny nog bedankt voor het papier, dit is het geworden.
Nog een uurtje dan stappen we in de auto en gaan we met Thomas een paar kinderen, en collega's naar Nijmegen. Vanavond gaat de documentaire:  "Over leven met 22q11" in première. Op Facebook gaat dit al rond en zie je Thomas op de foto. Ik vind het eigenlijk best wel wat spannend.
Zondag een try-out gezien waar wij van onder de indruk waren. Ook kregen we reacties dat het een mooie documentaire geworden was, waar dit nog te onbekende syndroom van alle kanten belicht wordt. Maar ook dat het breder is, welke impact het heeft als er een kind met een beperking geboren wordt of dat je dit op latere leeftijd hoort. En dat is niet alleen voor 22q11. We hopen dat het breed uitgezonden gaat worden. Jullie horen nog.
Groeten, Nelleke 

17 opmerkingen:

Nancy Soetaert zei

mooie kaartenreeks Nelleke!
Net toch even gegoogeld hoor, want ik had al wel gelezen dat jullie Thomas leeft met een beperking, maar ik had geen idee wat, over 22q11 had ik nog nooit gehoord. Ik ga daar zeker nog wat meer over opzoeken. Deze documentaire wordt vast heftig voor jullie om het allemaal op groot scherm terug te zien, fijn dat je er met familie en vrienden naartoe kan.
groetjes
nancy

Margreet zei

Wat een leuke knuffelserie Nelleke.
Dat wordt spannend, zo'n documentaire. Ik zal me eens inlezen in 22q11.
xxx Margreet

Janny's Cards Creations zei

Leuke kaarten gemaakt. Groetjes Janny

!neke zei

Mooie serie !
Maar vooral veel plezier vanavond !!!Ook al is het spannend voor jullie !

Jantine zei

Mooie serie Nelleke, heel leuk gedaan. Leuk met zo'n pakketje van Leny gekregen.
Groetjes
Jantine

Jantine zei

Oh en vergeet ik je helemaal veel plezier te wensen bij de premiere. Spannend hoor. En wat goed dat er een documentaire is gemaakt!

Trijntje zei

Leuke kArten Nelleke. De onderste vind ik he mooiste. Een fijne avond. Groeten Trijntje

Danielle zei

Bijzonder dat Thomas hieraan heeft mee gewerkt, ben benieuwd hoe jullie het vanavond ervaren. Ik zal op Facebook eens even kijken of ik Thomas kan vinden! Je kaartjes zijn leuk geworden, best handig zo’n serie van vier :-)

Renate zei

Wat een geweldig leuke serie kaartjes laat je ons hier zien. Alle 4 zijn ze erg mooi geworden.

Ik lees al in de verschillende reacties, dat ik niet de enige ben die even google heeft moeten raadplegen over wat 22q11 in houd. Ik ga me hier zeker eens wat meer in verdiepen. Het lijkt me wel heel pakkend en confronterend voor jullie om deze documentaire te zien.

Graag wil ik je ontzettend bedanken voor je leuke kaartje dat een paar weekjes geleden op mijn deurmat viel.
Patrick was die dag jarig, en tussen al zijn verjaardagspost zat toch echt wel een kaartje waar (volges hem) de verkeerde naam op stond.
Hopelijk heb je je hoofd niet al te erg bezeerd, toen je op de kop in de papierbak hing ;o)

-xies- Renate.

Monique zei

Een hele mooie serie kaartjes Nelleke!
Ik ben benieuwd hoe je het hebt ervaren in Nijmegen.
Liefs Monique

Gerrina zei

Mooi hoe je zo subtiel en met dezelfde schets steeds een heel andere kaart hebt gemaakt!
Best spannend zo'n dag; veel plezier en succes!
Het fijnst is als meer mensen het snappen hoe en wat voor impact een kind met dit of een ander syndroom heeft... Groetjes, Gerrina

lenywim35 zei

Een heel mooie serie Nelleke. Niet lachen hoor, dat ik er niets meer van weet. Zo gaat dat helaas.
Maar het belangrijkste is dat je er zoveel leuks mee hebt gemaakt.
En nog belangrijker dat de docu zo goedis geworden.Hier heb ik er nog niets van op facebook voorbij zien komen. Jammer.
Hoe vond Thomas het zelf? Of washet voor hem te confronterend.
Ik zit niet lang achter laptop of PC. Heb mijn bekken scheef staan. Weggegleden op mijn sokken op t parket.
Veel groetjes van leny

Diny zei

Wat een prachtig kwartet Nelleke!
Groetjes Diny

Hermien zei

Wat een leuke serie knuffels zeg!
Het zal wel een indrukwekkend zijn geweest gisteren...
Vrienden van ons hebben een dochter met het pitt hopkins syndroom, en ik kan me nog goed heugen dat er bij hun een filmpje is gemaakt. Hoewel het ons allemaal bekend was als vrienden zijnde was het toch heel emotioneel om te zien hoe ze er in het dagelijks leven mee om gaan en waar ze tegenaan lopen.
En hoe heeft Thomas het ervaren om een filmster te zijn!

Groetjes Hermien

Femminde zei

Wat een mooie serie Nelleke. Gave kleuren.
En fijn dat je zoon nu een film heeft zodat uitgelegd worden wat het precies is. Ook wel leuk om dat allemaal mee te maken lijkt mij.Fijn weekend!!
Groeten van Femminde

Sylvia zei

Hele mooie serie,Nelleke.Prachtig met de blauwe kleurtjes.Fijn weekend.

Groetjes,Sylvia

Ditta zei

Mooie kaarten!!
Leuk dat je meedoet met de challenge bij Cheerful Sketches.
Groetjes Ditta