Mijn lijst met blogs

woensdag 13 december 2017

Distress oxide serie en try-out

Het is al laat, maar nog even een berichtje plaatsen. Dit kaartje is er eentje van een hele serie die ik gemaakt heb voor de kerstmarkt waar GerJanne en ik zaterdag gaan staan. Hieronder staat de serie. Dit was een probeersel met distressoxide. Ik weet niet eens meer op welk papier en hoe ik dit gemaakt heb, ik dacht een stukje wit papier. 
Daarop groene inkt en later de ander kleuren gebruikt met mask. 2 knuffelstempels gebruikt.  De vlinders gekleurd met inkt en omdat dit niet naar mijn zin was, er met een soort parelpen over gegaan. Met de witte gelpen rondjes geaccentueerd en met de zwarte rondom een lijntje. Het formaat is ongeveer 10x10.

Op de 2 labels en dat ene kaartje na, een serie van 20 kleine kaartjes. Het waren dubbele kaartjes die ik na het beïnkten doormidden gesneden heb en dit weer op een klein kaartje geplakt. Het kaartje heeft dan net meer body vind ik. Verrassend wat de inkt doet, in het papier zaten teksten en figuurtjes die na het inkten zichtbaar worden. Wat een leuk effect geeft dat. Elk kaartje naar eigen inzicht afgewerkt en voor verschillende gelegenheden te gebruiken. Niet heel duidelijk op de foto, maar het ging even om het idee. Het was ook leuk om te doen, al vond ik het afwerken om te beginnen wel lastig. Maar eenmaal bezig maak je het ene na het andere kaartje af.
Morgen weer vroeg op, maar morgenmiddag en donderdag de laatste hand leggen aan de voorbereidingen voor de Kerstmarkt. 
Nog even wat leuks: De documentaire is af, wij hebben hem al gezien, maar nu is er op Facebook een try-out van de documentaire te zien. Klik hier om deze te bekijken.
Dag,
Nelleke 

18 opmerkingen:

Nicolette zei

Hele leuke kaartjes. Succes met de laatste voorbereidingen en voor zaterdag.
Lieve groetjes Nicolette

Mariken zei

Jeetje, jij bent goed op dreef. Leuk hè, deze inkt?! En dit maatje is zo mooi en bruikbaar. Hele toffe kaartjes!

martina's kaartjes zei

helemaal leuk zijn ze geworden!
hopelijk blijft het dit weekend een beetje droog, succes
grtjs,martina
x

Joanne kramer zei

Wat een super mooie serie!! Die zullen snel verkocht zijn. groetjes Joanne

Marja zei

Het is een supermooie serie die je gemaakt hebt met je inktjes! Heel veel succes en plezier op de kerstmarkt.
Groetjes Marja.

Creatiels zei

leuke serie is het geworden, ik ben ook aan het experimenteren met distress oxide. Veel succes op de kerstmarkt.
groetjes
Els

lenywim35 zei

Gisteravond de documentaire al gezien. Maar hij breekt steeds af na jouw woorden, dat hij niet uit de auto wil.
Ga even volgen op houw "klik hier"".
Gisteren was de brievenbus helemaal vol. Wim moethet straks nog een keer proberen. Hij had een tas vol kaarten en konden ze niet weg. Voor Thomas heb ik een MDF hangertje in een enveloppe naar zijn huis gedaan. Fijne dag en grts leny

Gerrina zei

Heerlijk he, dat werken met de Oxides? Heel anders dan wat er al was, zelf vind ik het ook zo leuk welke effecten je ermee kan maken. Jou kaarten zien er super uit! Veel plezier straks op de kerstmarkt! Groetjes, Gerrina

Hermien zei

Prachtig al die kaartjes met inkt zo bij elkaar Nelleke, ik wens jullie een goede verkoop toe op de markt.
De try-out heb ik gezien op facebook ziet er mooi en indrukwekkend uit.
En toen ik thuis kwam van mijn werk vanmiddag lag er post op de mat, bedankt voor je mooi kerstkaartje. ik heb ze gister op de bus gedaan dit jaar met zegels van Sandd.

Groetjes Hermien

carla zei

Wat een prachtige serie.
Een goede verkoop toegewenst.
Groetjes,
Carla

Nancy Soetaert zei

dat is al een hele reeks!
Veel succes op de kerstmarkt!
Nancy

Annerieke zei

Leuke kaarten, mooie achtergrondjes! Ik hoop dat jullie goed verkopen op de kerstmarkt en dat jullie er aan het einde goed op terug kijken.

Annerieke zei

Ik heb de try-out van de documentaire ook nog gekeken, erg indrukwekkend! Het is goed dat er meer aandacht hiervoor komt.

Diny zei

Wat een prachtige serie Nelleke.....je hebt goed je best gedaan. Heel veel succes op de kerstmarkt a.s. zaterdag.
Groetjes Diny

Scraptastisch zei

Je hebt bergen werk verzet met je "markt" kaartjes Nelleke
wat een werk zeg! ze zijn prachtig geworden! Veel succes nog met de voorbereidingen en het weer gaat zo gek nog niet worden!!! De documentaire zie ik nog we een keer hoop ik, heb geen facebook! Goed weekend en goede verkoop!
xx Gerie

GerJanne zei

ZO!! Dat zijn er dan nog meer bij elkaar, lijkt het wel. Of komt dat omdat je ze allemaal bij elkaar op de foto ziet?
En je knuffelkaart is heel mooi, in het echt nog mooier!
Groetjes
GerJanne

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een mooie serie zo bij elkaar Nelleke. Ik hoop voor jullie dat het een beetje weer is het weekend én dat de verkoop goed gaat. Ik heb de try-out gekeken op Facebook en zou het best helemaal willen zien. Jij komt uitgebreid in beeld, leuk en nu heb ik bij Thomas ook een gezicht.
Lieve groetjes Miranda

Janny's Cards Creations zei

Leuke serie nu verkopen. Groetjes Janny