Mijn lijst met blogs

donderdag 14 december 2017

Lichtpuntjes

Een eenvoudig kaartje vandaag. Een makkelijk idee, als je nog wat kaarten nodig hebt voor de kerst. Leuk om te maken ook. Gele distressoxide op een kaart, een paar spetters water, deppen en laten drogen. Daarna de stempel Lichtpuntjes van Nellie Snellen erop. Een sterretje gestempeld en daar wat glitter op, Rondom een zwart lijntje en klaar! Zoals ik het schrijf is het ook ongeveer gegaan. 
Soms ben je met CAS kaarten heel lang bezig, nu dus niet.
Ik heb nog wel  vragen over het papier. Dit is gewoon een kant en klaar wit kaartje van 240 grams papier. Voor een one layer kaart vind ik hem eigenlijk net iets te iel. Ik zou eerder de helft van deze kaart op een andere plakken. Ook is dit karton eigenlijk niet goed voor de inkt, het gaat eigenlijk te veel blubberen als het nat wordt.
Mijn vragen:
1. Maken jullie one lyer kaarten ook op dikker papier dan 240 grams papier?
2. Aquarel papier, welke dikte gebruiken jullie voor inkt. Op internet las ik dat het minimaal 200 grams papier moet zijn.
3. Welk aquarelpapier bevalt het beste? Er is zoveel te koop. Duurdere en goedkopere soorten soorten.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Challenges:
CHCC: a touch of sparkle
CHCC extra: alles mag
Less is more: Lichtje
4 season Swap: CAS kerstkaart
52cct: geen groen of rood, okt 2013
Als ik de foto bekijk, lijkt deze wel blauw, het is toch echt wit.
groeten, Nelleke



31 opmerkingen:

lenywim35 zei

Belangrijk ! Lichtpuntjes. Gelukkig zijn ze er nog steeds, al moet je soms wel graven. Een lichtpuntje was bv vandaag de workshop bij Mrjan vd Wiel. En morgen een hopelijk weer gezellige klaverjasavnd. Van de week jullie docu bekeken. Ik herkende je direct, al heb ik je nooit gezien, en je stem hoorde helemaal bij je. grts leny

Eri zei

Mooi, met deze prachtige tekst!
Groetjes, Eri

Nancy Soetaert zei

heel mooi Nelleke!
Ik ben ook nog zoekende voor papier, dus hoop hier nog eens terug te kunnen kijken om zelf bij te leren. One Layerkaartjes maak ik zelf zelden. Een paar van mijn condoleancekaartjes deze week zijn een laag, gewoon op een basiskaart van Action...
groetjes
nancy

Plony zei

Prachtige tekst....heel knap kaartje. Ik doe het je niet na.....krijg een paniekaanval als ik aan een CAS kaart denk hahahahaha......Gelukkig zijn er prachtige voorbeelden zoals deze.
xxx Plony

Jantine zei

Heel mooie kaart, Nelleke, mooie tekst ook.
Ik heb niet echt papiertips, ben zelf ook wat zoekende.
Ik heb de trailer van de documentaire gezien. Ik hoop dat het lukt m op tv te krijgen...
Groetjes,
Jantine

Colien zei

Heel mooie CAS-kaart. Bedankt voor je deelname aan onze wekelijkse challenge bij 52WTC en aan onze 3e challenge bij 4SCC, leuk!
grtz.Colien {DT52WTC}

Enny zei

Heel mooie kaart, prachtig in z'n eenvoud ! Helaas ben ik ook nog zoekende naar de juiste cardstock en aquarelpapier.. Misschien eens op Pinterest zoeken ? Groetjes, Enny

GerJanne zei

Heel mooi kaartje!! Ik heb Schutte 225 gram aquarelpapier. Bij de Egel het goedkoopst. EN ik heb een ander merk, zoek ik voor je op. Die heb ik nog niet uitgeprobeerd...
Groetjes,
GerJanne

Janny's Cards Creations zei

Mooi kaartje en zeker een mooie tekst. Groetjes Janny

Nancy zei

Hey Nelleke,

Wat een leuke kaart, eens iets anders maar als kertskaartje zeker geslaagd!

Liefs,
Nancy

Marja zei

Het is een hele leuke en eenvoudige kaart geworden Nelleke! Zo zie je maar dat je soms ook snel tot een mooi resultaat kan komen. Zie in filmpjes vaak het water art papier van kippers hobby voorbij komen dat schijnt ook fijn papier te zijn.
Nog bedankt voor je leuke kerstkaart..daar had je ook deze leuke stempel op gestempeld.
Groetjes Marja.

Kaartenkraam zei

Mooie kaart waar de mooie tekst goed op naar voren komt.
Succes morgen op de kerstmarkt!

groetjes van Ank

Joanne kramer zei

Wat een mooie kaart. Prachtig die tekst! groetjes Joanne

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Ik gebruik inderdaad voor CAS kaartjes net iets dikker papier Nelleke, dat is volgens mij 280 grams. Ik gebruik voor Aquarellen het aquarel papier van Tim Holtz dit is heel mooi papier, maar ook van Strathmore Mixed Media papier, en dat van WaterArt Aquarel papier vind ik heel goed. Je CAS kaartje is met de mooie tekst heel passend en prachtige geworden. Hopelijk heb je iets aan de info, het is inderdaad even zoeken en proberen. Bedankt voor het mee doen bij 52 WTC. Groetjes, Ingrid.

Kathyk zei

Pretty card

Kathyk

Mariken zei

Prachtig kaartje, eenvoudig en mooi. Ik gebruik Strathmore Bristol smooth surface aquarelpapier, heel fijn!

Corrie zei

Ik schiet een beetje vol van de mooie tekst op je prachtige kaart Nelleke.
Lieve groetjes,Corrie

Caroline zei

Heel mooi CAS kaartje.
Groetjes Caroline

Josje zei

wat een leuke tekst heb je gebruikt

Fabiola zei

La simplicité n'est pas ma zone de confort mais toi, Nelleke, tu l'as réussi magnifiquement, merci de jouer avec nous chez CCT, biz

Dora zei

Prachtige kaart. Mooie tekst.

Hermien zei

Een hele mooie kaart met een prachtige tekst in de hoofdrol.

groetjes Hermien

Diny zei

Een hele mooie CAS kaart Nelleke met een prachtige tekst!
Groetjes en een goede verkoop vandaag!
Diny

AlisonC zei

A simple idea but your design is very effective and all the better for being quick and easy. Thanks for playing along at Christmas Card Throwdown.

Marjan zei

Erg gave kaart, ik houd wel van CAS! Ik gebruik het liefst het watercolourpaper van Tim Holtz, echt wit en met een kant met structuur en aan de andere kant glad.
Ik gebruik ook wel 300 grams karton, dat kregen wij op school van een drukkerij en mag ik ook meenemen voor thuisgebruik. Niet geschikt voor watercolor.

Bobby zei

A lovely CAS card with a little sparkly star thrown in for the challenge. Thanks for sharing your card with us at Addicted to CAS, Nelleke.

Lisbeth zei

hi

stunning card love your design

thanks for playing with us at CHCC2

hugs Lisbeth

http://krealis.blogspot.be/

http://craftyhazelnutschristmaschallenge2.blogspot.be/

Lenie Hempen zei

Heel bedankt voor je kaart Nelleke.
Heb geen email adres , vandaar op deze manier.
Nogmaals heel bedankt , heel mooi kaartje.
Groetjes Lenie Hempen

Femminde zei

Wauw wat een super CAS kaart Nelleke. Helemaal af!!
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Claudia's kaartjes zei

Prachtige kaart. Heel leuk.
Very nice card. Really lovely

Claudia

http://creativesketchygirls.blogspot.be/
http://knutselmeisjes.blogspot.be

Nelly zei

Wat een superleuke kaart heb je gemaakt voor onze CAS Challenge.
Bedankt voor je deelname bij 4-SSC.

Groetjes Nelly