Mijn lijst met blogs

woensdag 20 januari 2021

Groot en klein


En zo is het al weer 20 januari, wat vliegt de tijd. Ondanks het sombere weer van de laatste tijd, wordt het avonds al iets later donker. Dat is altijd fijn om weer om te merken.                                                               
20 januari, ook weer tijd voor een nieuwe challenge bij de Egel. De challenge is:  Maak een grote kaart en een bijpassend kleine kaart. Ik gebruikte de maten 13 x 13 en 7 x 7 cm.
Deze uitdaging is ook heel erg leuk om te maken. Ik gebruikte een stuk bewerkt papier. Waarmee de achtergrond gemaakt heeft weet ik niet zo goed meer. Ik denk ecoline en dat Lieke deze gemaakt heeft. 
Te zien aan de kleuren. 
Daarna heb ik aan beide kaartjes een randje geborduurd. Eerst had ik alleen een tekst gestanst, maar dat was wel wat kaal en sombertjes, de achtergrond is vrij donker. Daarom een fel rode bloem gemaakt uit een rest intens  rood behang met een donkergroen en geel hart. Zo wordt het wat fleuriger.
En die fleurigheid kunnen we nu wel gebruiken. Want wat en somber en triest weer hebben we. Ik moest gistermiddag wel lachen toen ik op mijn kamertje zat. De nieuwslezer vertelde het weerbericht en zei over wel 6 dagdelen dat er wind en regen was. 💧💨
Positief nieuws is dat Thomas gistermorgen al gevaccineerd is tegen covid 19. Jullie zullen vast wel het beeld gezien hebben van een cliënt die minister de Jonge een knuffel gaf. Daarom zijn we zo blij dat er gevaccineerd gaat worden. 1, 5 m is niet vol te houden, helemaal niet als je iemand moet verzorgen.
Gerust ben ik nog niet helemaal. De maatregelingen worden ondanks de vaccinatie  strenger, voor de Engelse variant. Logeren mag, maar wordt afgeraden, maar gelukkig mogen we nog steeds op bezoek!
Het is even niet anders. We houden vol, jullie ook? 
Blijf vooral gezond. Groetjes, Nelleke 

14 opmerkingen:

Hetty P. zei

Wat een super leuke kaarten heb je gemaakt.
Zo leuk om een setje te hebben.
Ik vind de kleuren fantastisch en de rode bloem past er echt heel erg mooi bij.
Fijne dag,
Hetty

Anita van Deur zei

Wow wat zijn ze mooi Nelleke mooie sprekende kleuren.
Fijne dag.

Marfien zei

mooie kaartjes Nelleke, wat je niet in het groot kan gebruiken is prima spul voor achtergrondjes. Leuk aangevuld met de bloem en het randje

Scraptastisch zei

Ik zie ook dat dezelfde tekst ook in het groot en klein zijn, heel goed gevonden en heel vrolijk kaartje! Heel fijn dat Thomas zijn eerste vaccin heeft gehad...het begin is er Nelleke, ik mag a.s maandag de eerste halen.
xx Gerie

Ellen zei

Gaaf hoor deze kaartjes! Prachtige intense kleuren koos je...helemaal top!
Ik vroeg eerder al eens wat Lieke voor opleiding doet...was nieuwsgierig!
Wat fijn dat Thomas het vaccin al heeft gekregen...we moeten allemaal nog even volhouden anders gaat het niet lukken!
Blijf gezond en groetjes Ellen

Irene zei

De bloem springt er uit, 2 toppertjes Nelleke! Fijn dat Thomas al geprikt is, 1 zorg minder!
XxIrene

Danielle zei

Leuke kaartjes en de bloemen frissen het inderdaad wel op! Tja ik kan me helemaal voorstellen hoe lastig het moet zijn met dat knuffelen, ik heb er zelf al moeite mee dat ik mijn ouders niet even lekker vast kan pakken... maar we houden vol!

Kaartenkraam zei

Geweldige kaarten, heel artistiek! Ik vind de kleuren prachtig en zo lekker warm en vrolijk!

groetjes van Ank

Margo zei

Wat een leuke set Nelleke en zo'n fijn nieuws over de vaccinatie. Het zal allemaal weer wat makkelijker gaan als het mooi weer is.
Groetjes
Margo

Henriët zei

Leuke kaartjes voor een leuke uitdaging. De rode bloemen doen denken aan klaprozen en zomer. Hopelijk kunnen we dan weer gewoon gaan en staan waar we willen.
Groetjes van Henriët

bolletjelucky.blogspot.com zei

Heel fleurig en kleurrijk is jouw uitwerking Nelleke en dat kunnen we inderdaad wel gebruiken. Wat fijn dat Thomas de eerste vaccinatie al heeft gehad.
Lieve groetjes Miranda

Sarah - Crea S zei

Wat een prachtige kaartjes Nelleke! Ze doen een beetje carnavalesk aan, rood wat groen en geel.. Aan kleur dus geen gebrek en dat is met dit sombere weer inderdaad welkom! Liefs, Sarah

Trijntje zei

Wat een vrolijke set kaarten. Heel mooi. Fijn dat jullie Thomas de eerste vaccinatie heeft gehad. Groeten Trijntje

Renate zei

Wauw!!! Wat zijn je kaartjes gaaf geworden!!! Heel stoer.
Met deze duistere dagen is het heerlijk om te kunnen verstoppen in je hobbykamer.
Zelf heb ik niet zo veel moeite met de strengere maatregelen. Ik mag nog gewoon gaan weken, heb een leuke hobby, en hoewel ik sommige sociale contacten wel mis, heb ik gelukkig wel het bloggen nog. Maar ik snap heel goed dat het voor jullie wel heel lastig is.
Hopelijk kan er over een paar weken weer wat versoepeld worden.

-xies- Renate.