Mijn lijst met blogs

donderdag 17 augustus 2017

Sketch

We zijn weer thuis na een weekje Denemarken. Een geweldig land waar we nog lang niet uitgekeken waren. Een dag eerder dan de bedoeling was pakten we weer in. Dinsdagochtend werden we wakker gebeld door Lieke dat de hond door haar poten was gezakt en niet meer overeind kwam. Nou was ze al wel op leeftijd, maar je schrikt toch. Dierenarts gebeld voor pijnbestrijding en spullen inpakken en naar huis. We zijn blij dat gedaan te hebben, gistermorgen hebben wij haar in laten slapen. Het leek erop dat ze een tia heeft gehad en behandelen was voor haar en ons niet te doen. Een raar thuiskomst zo, en het is zo stil. Je hoort nog steeds haar geluiden: het snurken in de mand, krabben op de vloer van de bench nachts, het geluid van de brokken die in haar voerbak gingen.
Een kaartje die ik maakte in mijn vakantie. De sketch van knutsels en kadootjes had ik nog niet gemaakt, en die vond ik juist zo leuk.  Het papier komt uit een oud blokje van de Action. Het effen papier is een verfkleurstaal. Het kant is een restje. Tijdens de week in Denekamp kocht ik bloemenstansen en stempels bij de Action. Die had ik de de caravan laten liggen. Daar een bloemstempel van gebruikt en gekleurd met oxide inkt en pen van SU. Rond uitgeknipt. Aangezien ik geen stansmachine bij mij had, verzin je wat anders en dat was in dit geval een glas.  Het blaadje heel iets gekleurd met potloden en uitgeknipt. Her en der met een parelstift wat parelmoer aangebracht. Tijdens het plakken ging het mis: het verfstaaltje gaf af. Wat nu? Dan maar met inkt helemaal rondom een randje maken. Daarna met pen en parelmoer afgewerkt. Wat pareltjes, ook in de bloem, en twee banners gestempeld en geknipt. Voor mij een hele uitdaging omdat ik heb gestempeld en met inkt heb gekleurd.
Het lijkt erop dat de kaart niet recht is, dat lijkt zo, het moest snel gaan omdat het weer begon te regenen.
Groetjes, Nelleke 

16 opmerkingen:

Hermien zei

Jeetje Nelleke dat is toch een gemis als een huisdier er zomaar niet meer is...
Je kaartje ziet er mooi uit, als je niet de juiste spullen bij je hebt moet je op een andere manier creatief zijn dat is je goed gelukt! Bedankt voor je deelname bij K&K.

Groetjes Hermien

GerJanne zei

Ach Nelleke, dat is ook wat! Goed dat jullie op tijd naar huis waren gegaan. Daar wil je Lieke zeker niet alleen mee laten. Dat het stil is nu kan ik me indenken.
Je kaart is prachtig. Heel leuk opgelost met dat randje helemaal rondom.
En de sketch is zo mooi herkenbaar.
Dank je voor het meedoen bij ons van K& K.
Nu weer acclimatiseren thuis. Maar wel weer alles bij de hand wat knutselspullen betreft.
Groetjes,
GerJanne

Ellen zei

Ach wat sneu van jullie hond...een heel gemis zal dat zijn, ik wens jullie sterkte hoor!
Je kaartje is goed gelukt en mooi kleurtje heb je gekozen...toppie!
Liefs Ellen

Kaartenkraam zei

Dat gemis van jullie hond kan ik me goed voorstellen, sterkte ermee!
Mooi kaartje heb je gemaakt, prachtig deze kleuren.

groetjes van Ank

Ingrid's Scrapfrutsels zei

O Nelleke wat een gemis, je hondje die er niet meer is, wat zal je hem missen.
Je kaartje is erg mooi geworden, mooie tint dat papier op de achtergrond. Ach dan heb je volgend jaar nog een mooie bestemming om weer naar terug te gaan. Bedankt voor het mee doen bij K&K. Groetjes Ingrid

marja kenter zei

Ach wat naar thuiskomen zo en het gemis kan ik me goed voorstellen. Wij hebben onze poes ook vreselijk gemist na hem 17 bij ons te hebben gehad.
je kaartje is mooi vooral de kleur houd ik van.
groetjes Marja

Marja zei

Een hele leuke kaart Nelleke,mooi in deze kleuren.
Geloof het goed dat je je hond zult missen ze horen er toch echt wel bij...Maar wel fijn dat ze niet meer hoeft te lijden.
Groetjes Marja.

Nicolette zei

Ach wat sneu voor de hond, ik kan me voorstellen dat je nog de geluiden hoort. Je kaart is mooi en je hebt het goed opgelost zo.
Groetjes Nicolette

Creatiels zei

wat spijtig van jullie hondje, jullie zullen hem wel missen.
je kaartje is heel mooi geworden, leuk gevonden dat randje.
groetjes
Els

Diny zei

Oei....dat is niet leuk thuiskomen Nelleke!
Jullie zullen hem zeker erg missen....sterkte.
je kaartje is prachtig...wat heb je een mooie kleur gebruikt!
Groetjes Diny

Danielle zei

Hè wat een naar einde van jullie vakantie.... ik geloof zeker dat het nu stil is en jullie haar missen. Sterkte.... je hebt wel een leuke kaart geknutseld. Mooie uitwerking van de sketch! Leuk met de kantjes.

Marfien zei

Zag net je kaartje al bij K&K, mooie kleurtjes heb je gekozen
Fijn dat je toch nog afscheid kon nemen van jullie hond, zal voor Thomas ook wel zwaar zijn

Nancy Soetaert zei

triest om afscheid te moeten nemen van jullie hond, goed dat jullie naar huis konden komen.
mooi kaartje, leuk gedaan met je cirkel en het randje!
groetejs
Nancy

Janny's Cards Creations zei

Ook al is hij op leeftijd het blijft triest afscheid te moeten nemen van je huisdier. Sterkte daarmee. En de kaart. Die vind ik heel leuk geworden.
Janny X

bolletjelucky.blogspot.com zei

Oh Nelleke, wat een triest einde van je vakantie. Ook al is hij op leeftijd de pijn blijft toch. Lucky was ook 16. Sterkte met het gemis.
De kaart die je op vakantie gemaakt hebt vind ik gaaf, knap om met weinig middelen zo aan de slag te gaan. Die bloem is echt een blikvanger geworden vind ik.
Lieve groetjes Miranda

Angelique zei

Oh, wat een vervelend einde van de vakantie maar fijn dat jullie zelf afscheid konden nemen. Sterkte de komende tijd, zal stil zijn in huis.
Prachtig kaartje heb je gemaakt, het randje rond de bloem is juist heel mooi geworden.
lieve groetjes Angelique