Mijn lijst met blogs

dinsdag 8 mei 2018

Eline's diertjes 4

Een slider kaart vandaag. Na de schuifkaart van vorige week dacht ik : dan probeer ik nu een sliderkaart te maken. Een filmpje bekeken en aan de slag. Ik had namelijk het idee om mijn hertje te gebruiken. Eigenlijk vind ik deze zo lief, daarom pasgeleden aangeschaft. Bij dit hertje moet ik altijd denken aan de boekjes van Nutricia. Ze zijn al heel oud, ik zou niet weten hoe oud, maar in de jaren 80 bracht Nutricia deze opnieuw uit. Je kon ze sparen bij de papjes van Nutricia. En aangezien ik toen kleine kinderen had die die papjes mochten eten, spaarde ik de serie (op 1 na) bij elkaar. Eén daarvan heet het kleine hertje. Als je naar beneden scrolt, zie je een foto van het boekje. Het zijn hele kleine boekjes van ongeveer 14x14 en vrij dun met een verhaaltje.
Nu mijn kaartje. Toen we de vorige maand in de Beekse Bergen waren, was er die dag ervoor een klein hertje geboren. De chauffeur vertelde dat de moeder ze steeds versleepte en in de beschutting van een boom legde. Dus hij lag elke keer ergens anders. We hadden geluk: ik zag hem liggen bij een boom. Daarom wilde ik een slider kaartje maken: het hertje ligt steeds ergens anders.
Moeilijk was het niet, ik vond het lastiger de grootte van alle materialen  bij elkaar te krijgen.  Eigenlijk is het hertje te groot voor de boom. Ach het zal voor mijn kleindochter wel niet zoveel uitmaken.
De opening heb ik getekend en zelf gesneden, er zijn stansen voor maar die heb ik niet.
Een leuke ervaring en beslist niet moeilijk.
Hier nog een foto van het boekje. Zijn er blogsters die deze boekjes kennen?
Challenges:
Linda en Gerdine: Elines diertjes
2 sisters on the blog: Three of kind
Groetjes en tot donderdag.
Nelleke 

17 opmerkingen:

Femminde zei

Wat super zo'n slider kaart. Leuk met het verhaal er achter. De boekjes ken ik niet maar wel leuk.
Fijne week en tot de vijfde diertjesdinsdag!!
Groeten van Femminde

Jantine zei

Wat leuk Nelleke, lief kaartje. Die boekjes van Nutricia ken ik zeker, heb ze als kind te lezen gekregen :-) Welk deeltje mis je en wil je die nog hebben om je verzameling compleet te maken? Ik vond bij het opruimen in mijn ouderlijk huis namelijk een aantal dubbele exemplaren (ik hou een serie uit nostalgische overwegingen :-))
Groetjes en fijne dag,
Jantine

Ellen zei

Super lief kaartje Nelleke...leuk gedaan!
Groetjes Ellen

Marfien zei

Een kaart waar je mee kan spelen is altijd een schot in de roos, zeker als OMA die gemaakt heeft
lief en vrolijk kaartje. De boekjes ken ik niet, maar zie dat Jantine je al een aanbieding heeft gedaan, dat is nou het leuke van bloggen . . .

Joanne kramer zei

Wat een super leuke en mooie kaart. Leuk dat je het hertje kunt verplaatsen. Groetjes Joanne

GerJanne zei

Oh Nelleke, deze is ontzettend leuk en lief. Goed van je dat je hem aangeschaft hebt 😇
En het idee van eeen sliderkaart met het verhaal van de Beekse Bergen erbij, zo leuk!
Groetjes,
GerJanne

Sylvia zei

Lieve kaart,Nelleke.

Groetjes,Sylvia.

Ans Gilbert zei

wat een mooie kaart Nelleke, zeker met het leuke verhaaltje er bij, ik ken de boekjes niet..
Ansx

Caroline zei

Het kaartje is heel leuk. Er komt me vaag iets voor bij dat boekje. Bedankt voor je eelname bij 2Sistersontheblog.
Groetjes Caroline DT

Linda Visser - van der Velden zei

Leuk dat je weer meedoet! Lief kaartje! Groetjes, Linda

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat leuk dat je je belevenis in de Beekse Bergen gebruikt hebt om deze mooie sliderkaart te maken Nelleke. Ik vind het erg knap om het zelf helemaal uit te vogelen. De boekjes ken ik niet.
Lieve groetjes Miranda

!neke zei

Leuk een sliderkaart !!!!!!
Leuke blogpost weer !!!!
groeten Ineke

Nicolette zei

Wat een schattig kaartje.
Leuk dat je weer meedoet bij 2Sistersontheblog.
Groetjes Nicolette DT

Aartje zei

Superleuk, toen ik jouw kaart voorbij zag komen dacht ik eerst het hertje zit op de verkeerde plek, pas daarna zag ik dat je hem kon bewegen. Ik denk dat je kleindochter hem ook geweldig zal vinden.
Groeten, Aartje

Sarah zei

Deze is geweldig leuk!! Ontzettend tof en knap! X

Kaartenkraam zei

Die boekjes heb ik ook alleen deze kende ik niet.
Leuk dat je kaart daarop is geïnspireerd en op het feit dat het echte hert het jong telkens verplaatste. Erg goed gelukt hoor!

groetjes van Ank

SylS creaties zei

Wat een super leuk en lief kaartje! En ja die boekjes heb ik ooit ook gehad!
groet en fijn weekend!
Syl