Mijn lijst met blogs

donderdag 31 mei 2018

Probeersel go press and foil


Een paar maanden geleden won ik bij de Craftliners een go press and foil apparaat. Wat was ik verrast zeg. Ik heb op internet gekeken hoe het moest en er zijn veel mogelijkheden. Je kan zelfs met inkt werken. 
Alleen bleek dat ik naast dat apparaat een cuttlebug nodig heb, en ik heb een trouvaille, en daarom kon ik de go press and foil nog  niet gebruiken. 
Maandag bij GerJanne geprobeerd, want zij heeft een cuttlebug, en dit kaartje als resultaat. 
Het apparaat bestaat uit een plaat die in een houder past. 
Die wordt verwarmd. Je legt er een stans op, daarop folie en daarop de kaart waar de afbeelding op moet. Een paar extra papiertjes voor extra druk. Alles wordt verwarmd en daarna haal je de plaat uit de houder en dan draai je de plaat door de cuttlebug heen en terug. Dan haal je alles er voorzichtig af en zie hier het resultaat. Ik heb je mooie kerstboom van memory box gebruikt. Die is al fijntjes, maar nu nog fijner. Dit alles gemat op bijpassend papier en op dessingpapier van CE geplakt. Omdat die ook zo mooi is daar weinig meer opgeplakt. 
Een leuke ervaring en nu op zoek naar en 2e hand cuttlebug. Daar moet ik toch wel meer mee doen!
Challenges:
52 weeks to Christmas: wekelijkse kaart. 
CCHC: wekelijkse kaart met zilver
Groetjes, 
Nelleke 


15 opmerkingen:

Hermien zei

Prachtig kaartje Nelleke, dat wordt dan maar op zoek naar een 2e hands cuttlebug.

Groetjes Hermien

SylS creaties zei

Heel erg mooi! Succes met zoeken naar een cuttlebug!
groetjes,
Syl

marian zei

Heel mooi hoor.
Groetjes van Marian.

martina's kaartjes zei

tja, als je natuurlijk zo'n apparaat hebt, hoef je niet zo te 'knoeien' zoals ik moet doen hahahaha ! top prijsje vind ik ! de combo met Cuttlebug ontgaat me eigenlijk een beetje ? Verschil met jouw snijmachine ?
in ieder geval, top kaartje, heel erg netjes,...
helaas mijn portemonnee laat het even niet toe dit ook nog aan te kopen...
succes verder,
grtjs,martina
x

Joanne kramer zei

Mooi hoor!! Jammer dat je er speciaal een cuttlebug voor nodig hebt. groetjes Joanne

Annemarie en Merit zei

Wat een mooi kaartje Nelleke, knap gedaan! Wel een werk zo te lezen. Bedankt voor je deelname bij 52 weeks to Christmas.

Groetjes, Merit en Annemarie
DT52WTC

Jantine zei

Heel erg mooi, Nelleke. Wat jammer dat het niet met jouw stansapparaat werkt, dat je speciaal een cuttlebug nodig hebt. Maar die zijn vast tweedehands wel te vinden (ik heb een jaar geleden die van mijn overleden moeder op Marktplaats verkocht...)
Het geeft wel een heel leuk effect (en jij wint wel leuke prijzen!)
Groetjes
Jantine

Gerrina zei

Mooie stijlvolle kaart geworden!
Zo breid het aantal hobbyspullen zich langzaamaan steeds meer uit... Fijn weekend!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Héél mooi Nelleke maar wat jammer dat je de trouvaille niet kunt gebruiken. Heeft dat te maken met de breedte van de plaat dan? Als het met de druk te maken heeft kun je dat aanpassen met extra laagjes toch? Of je maakt je stans heet in het apparaat en legt hem heet op een trouvaille-plaat en gaat dan verder embossen. Ik heb net een filmpje van Lydia Boode zitten kijken op Youtube en zij zegt dat het met elk stansapparaat kan? Die boom is inderdaad héél fijntjes, mooi.
Lieve groetjes Miranda

Rosina zei

Heel mooi dit kaartje Nelleke, inderdaad heel fijntjes die kerstboom
Maar ook ik begrijp nog niet waarop dat met de trouvaille niet zou gaan
maar dat hoor ik later nog wel..Mooi apparaat heb je gewonnen zeg...veel plezier met verdere experimentjes
groetjes Rosina

!neke zei

Super resultaat Nelleke !
Jammer dat het met de trouvaille niet gaat !

groeten Ineke
DT 52 WTC

Doris knippenenplakken zei

Heel mooi resultaat Super mooi kaartje !
Groetjes Doris

Claudia's kaartjes zei

mooie creatie. Super leuk gedaan. Fijne zondag
Great creation. I love it.

Claudia

http://creativesketchygirls.blogspot.be/
http://knutselmeisjes.blogspot.be

Maia zei

Jee zeg dat je voor je leuke gewonnen prijs eigenlijk nog iets extra's aan moet schaffen is niet echt geweldig maar gelukkig kon Gerjanne je uit de brand helpen.
Gezellig dat jullie vaak samen kunnen knutselen, woonden jullie maar een stukje dichter bij mij!
Erg chique is deze kerstkaart geworden echt prachtig dat effect!
Ik hoop dat je snel een tweede hands apparaat kunt vinden.
Fijne week en bedankt voor je bezoekje aan mijn blog.
Groetjes Maia

Cards By MI zei

Lovely card with lovely design and colour combo. Thanks for joining us over at The Merry Christmas Challenge.
Love n hugs
Marie