Mijn lijst met blogs

donderdag 14 februari 2019

Wat kun je veel met restjes doen!

Al een tijdje lagen restjes papier klaar van een oud blokje van het Kruidvat. Het was zo'n prachtig blokje dat ik de restjes niet weg wilde gooien. Het was ook mijn eerste kerstblokje wat ik kocht een jaar of 6-7 geleden. En het verbaasde mij hoeveel kaartjes ik er nog mee gemaakt heb. Nog 8 kaartjes kon ik er van maken. En echt ook allemaal verschillend. 
Hertjes, ik blijf ze geweldig vinden en ik heb er inmiddels verschillende.  Zo leuk om te gebruiken! Ik plaats nu de eerste 2 mijn mooiste en minst mooiste kaartje. hihi. De bovenste was denk ik wel het snelste klaar. 3 strookjes papier en toen 2 zwarte hertjes erop. Ook allemaal verschillende stempeltjes gebruikt, sommigen nog nooit gebruikt zoals deze. Die zat op een stempelset van MD met de muisjes. Het zat vast aan een lantaarntje, dit eraf geknipt, dan kan je er veel meer mee.
De driehoekjes gestanst uit echt hele kleine stukjes. Dit rond een zeshoekje geplakt zodat er een stervorm ontstaat. Het donkergrijze papier is van een doosje van een telefoon, een hele mooie kleur grijs. Dit weer gemat op zilvergrijs en wit papier. De tekst weer in 2 andere driehoekjes gestempeld en hier en daar wat sterren geplakt. Deze vond ik lastiger om te maken en ik vond hem iets te somber. Daarom wat groene sterretjes, het enige groene papier wat ik had dat er bij paste. (ik ben echt een Miep wat kleur betreft)
Ik ben wel benieuwd wat jullie met papier uit blokjes doet wat je niet zo mooi vindt.  Gooi je dat weg, gebruik je het of blijft dat liggen?
Challenges:
52 weeks to Christmas: wekelijkse kaart
CHCC: alles mag, optie cute
Christmas at sweet stampin challenge: alles mag
Groetjes en tot een volgende kaart.
Nelleke 

20 opmerkingen:

Dora zei

Twee mooie kaarten gemaakt. Leuk dat je dat allemaal restjes hebt gebruikt. De heertjes zijn inderdaad wel schattig. Ik bewaar de minst mooie papiertjes en probeer ze met een ander blokje te combineren. Werkt het papiertje dan nog niet dan komt het in een bak waarmee kids kunnen knutselen. Maar dan heeft het wel een hele tijd gelegen. Het gaat niet zomaar de prullenbak in.

Elle-Jeanne zei

Oh, leuke kaartjes met de hertjes.
en mooi weer wat restjes opgemaakt.
Blijven bij mij ook vaak liggen.
Groetjes, Elle-jeanne

Angelique zei

Leuk dat je met de restjes nog 8 kaartjes kon maken, deze 2 zijn mooi geworden. En hertjes blijven altijd super voor kerstkaartjes.
Ik probeer soms wel papier te gebruiken wat ik niet zo mooi vind maar wat ik echt lelijk vind blijft liggen.
lieve groetjes Angelique

GerJanne zei

Ontzettend leuk dat kaartje met de MFT hertjes! EN die restjes passen er super bij. Het andere hertje, is dat van Joy?
Ik bewaar elk stukje papier zo wat, maar dat weet je wel!

Chris zei

Two gorgeous cards, fabulous papers and designs, especially like the first one...the deer die cuts are fabulous! Thanks for playing along at CASS this month.
Chris
x

Danielle zei

Tja restjes.... ik probeer steeds vaker de echt kleine stukjes meteen weg te gooien want die worden bij mij toch niet meer gebruikt. Papier dat ik minder mooi vind bewaar ik wel altijd, maar waarvoor? Kastvulling ;-) Jij hebt leuke bestemmingen gevonden voor je restjes, twee leuke kaarten erbij voor de kerst!!

Nancy Soetaert zei

Toffe kaarten, leuke manieren om je restjes te verwerken. Vroeger hield ik alle papiert bij. Onlangs heb ik wat opgeruimd in mijn blokken en een aantal wat 'uitgedund'. Bruikbaar maar wat ik niet graag zag ging naar een knutselgroep in een bejaardentehuis, te felle kleuren cardstock naar een school. En een stapel wordt hier nu als kladpapier gebruikt, of om eens een bijzonder modelletje uit te proberen of zo...
Fijne dag
Nancy DT52WTC

Daphne zei

Wat een leuke kaartjes.
Ik vond eerst de eerste het leukst, daarna toch de tweede en toen dacht ik, ik kan niet kiezen, hihi.
Ik zie het sombere juist niet, komt vast d oord a t je groen toegevoegd hebt, maar ik vind dat nou juist zo mooi aan het 2de kaartje, de rust.
Mijn restjes bewaar ik.
Pff, soms of vervelend aan toe.
Ik heb bakjes waar ik het op kleur in leg.
Héél af en toe zoek ik het uit en gaat het weg.
Maar meestal denk ik, daar kan ik nog wel wat ponsjes mee maken, misschien heb ik het ooit nog nodig.....

Joanne kramer zei

Wat een mooie kaarten heb je gemaakt met de restjes uit dat oude blokje. Ik heb het ook gehad, vond het zulk mooi papier.
Leuk de verschillende hertjes.
Ik gooi niks weg. Het is altijd wel ergens voor te gebruiken of het gaat naar knutselende nichtjes. Inmiddels is mn la met papierblokjes helemaal vol, dus ik mag ook niks meer kopen tot dat er ruimte is... groetjes Joanne

Henriët zei

Ik snap jouw liefde voor hertjes wel. Deze kaartjes zijn erg leuk. Zo is restjes verwerken geen probleem.
Bij mij gaan de restjes die naar mijn idee te lang liggen of papiertjes die ik niet mooi vind mee naar school. Daar weten ze er meestal wel raad mee.
Groetjes van Henriët

Sarah - Crea S zei

Hele leuke restkaartjes Nelleke! Tof die hertjes. Liefs, Sarah

Caroline zei

Hele leuke kaartjes. Ik herken het papier wel. Ik heb het ook gehad. Verleden jaar heb ik zo'n beetje al deze papiertjes van de kruidvat opgemaakt.
Groetjes Caroline

Marijke zei

Twee mooie kaartjes en de hertjes zijn ook leuk! De restjes van papiertjes zijn goed besteed! Als ik papiertjes overhoud die ik niet zo mooi vind doe ik deze als basis helemaal onderop!! Dan komt er zoveel bovenop dat ze niet meer opvallen!!haha! Fijn dat je weer meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke.

Ans Gilbert zei

Wat zijn de hertjes leuk op je eerste kaart, leuk de reepjes papier, superleuk kaartje.ik bewaar alle restjes gewoon in het blokje met een elastiekje er om. Fijn dat je mijn kaart ontvangen hebt, ik hoopte dat je hem mooi zou vinden,
Groetjes
Ans

Donna Ellis zei

Wow! Both of your "left over" cards are LOVELY! Both using similar color theme and looking completely different, and equally beautiful! So glad you uploaded your project to Christmas at the Sweet Stampin’ Challenge so I could come visit. Hope to see more of your pretty submissions in the future. Please check back to see if you are a selected DT favorite!
Warm Smiles,
de
<a href="http:/

Rosina zei

Heel mooi deze kerstkaartjes Nelleke..weer heel goed bezig geweest om je restjes weg te werken...Ik gooi tegenwoordig de kleine stukjes ook weg...Heb nog zooooooveeel papier in voorraad...
groetjes Rosina
DT 52 WTC

Tristan zei

What a great way to use up leftovers. You have made 2 beautful cards. This is a great Chairtmas card for a guy. Thanks for joining us at the Christmas at Sweet Stamping Challenge this minth. Tristan DT.

Marfien zei

De eerste kaart is mijn favoriet, de 2e vind ik ook mooi maar het hert niet, persoonlijk vind ik de kaart zonder hert beter.
Heb een kast vol restjes en soms komen ze van pas, heb ook al zakken gevuld met restjes papier en op de rommelmarkt verkocht

Enny zei

2 heel leuke kaarten, de bovenste heeft mijn voorkeur wat hertjes betreft, maar de ster is ook heel mooi. Ik hou alles bij, het kan altijd nog eens van pas komen.... :) Groetjes, Enny

Tammy L zei

Lovely cards! I really like how the paper co-ordinates so well with the images! Thanks for joining us at Christmas At Sweet Stampin' and hope to see you again.
Tammy DT