Mijn lijst met blogs

woensdag 20 maart 2019

Maak en versier een envelop

Feest vandaag . Thomas en kleinzoon Jelle  zijn vandaag jarig. De verjaardag van Jelle hebben we afgelopen zaterdag al gevierd,  straks ga ik naar Thomas toe. We gaan lunchen en boodschappen doen voor as vrijdag en zondag, als hij zijn verjaardag met zijn vrienden en familie viert.
Laat op de middag gaan we eerst een hapje eten en dan naar de bowlingbaan, daar geniet hij altijd enorm van. En dan naar de woning: koffie met gebak.
Het was lastig een cadeau voor hem te bedenken. Maar daar zijn we toch weer uit gekomen. Hij krijgt een stadion toer van PSV, en als het lukt willen wij dat combineren met een training bij de Herdgang. Een dagje uit dus.
Voor de nieuwe uitdaging van de Egel is de opdracht: maakt en versier een envelop. 
Deze is met een mal van de Hema gemaakt. Daarna nog eens voor het designpapier. Dit papier komt uit een blok van de Aldi. Ik had ze al eerder zien liggen, maar ja, nu waren ze afgeprijsd haha, en belande het blok in mijn wagentje. Met nog een blok met stippen en strepen, heel erg gaaf. 
Zo is de envelop dus geworden, met een voetbal en gras met kleine bloementjes.
Ik maakte ook nog een kaartje voor in de envelop. Met het logo van PSV. 
Schoonzoon Bastiaan was gisteren jarig en vierde het gelijk met zijn vrouw, (onze dochter) vorige  week zondag. Ja wat een verjaardagen daar uit hun gezin, 3 in 10 dagen.
Bastiaan wilde graag geld voor lampen. Op internet vond ik dit plaatje en vond ik goed passen voor zijn cadeau. Met een knipoog naar de aap, er zijn namelijk lampen te koop: een aap die een lamp vast houdt. Papier is van MD. Wat is dat toch een mooi blokje. Het verder rustig gehouden, is voor een man he?
                                      
De envelop heb ik met deze mal van de Hema gebruikt. Ik heb er een lipje aangelaten om zo de envelop te kunnen sluiten. Dat ging wel goed. als had ik de snee waar de lip in moest iets lager moeten snijden.
Op het blog van de Egel zijn de andere voorbeelden te zien en ook de prijs die je kunt winnen. Dat is nog wel het proberen waard om er wat moois van te maken.
Groet, Nelleke


16 opmerkingen:

Joanne kramer zei

Wat een mooi cadeau voor Thomas en wat leuk verpakt.
De 'lampen'kaart vind ik ook heel gaaf!
Geniet van de feestelijkheden. groetjes Joanne

Sarah zei

Heel tof!

Scraptastisch zei

Van harte Gefeliciteerd met alle jarigen Nelleke en wat heb je een origineel kado gegeven aan Thomas wat zal hij genieten en je kado envelop met kaart is super!!! Ook de kadobon voor Bastiaan is een bright idea!!! Hele mooie post Nelleke!
xx Gerie

Jantine zei

Heel erg leuk, al die persoonlijke verjaardagscadeaus! En gefeliciteerd met al die jarigen in jullie familie!
fijne dag vandaag met Thomas!
Groetjes
Jantine

Annerieke zei

Leuke enveloppen heb je gemaakt Nelleke, ze zien er zo feestelijk uit.
Gefeliciteerd met Thomas en Jelle, veel plezier bij het vieren van de verjaardag.

Daphne zei

Ook super.
Ik heb net veel kaarten, euh, enveloppen bekeken van je team maatjes.
Wat veel verschillende en stuk voor stuk leuk.
Wauw, een stadion tour, hoe gaat is dat!!
Sjonge jonge, wat een drukte, met al die verjaardagen bij jullie😉

marja kenter zei

Erg leuk Nelleke, allebei en nog gefeliciteerd met al die verjaardagen!
groetjes Marja

Ans Gilbert zei

Keileuke envelop voor de jarige Thomas, echt een gaaf cadeau voor hem een stadion tour. Ik vind de kaart voor je schoonzoon echt super!
Ansx

karin zei

Leuke enveloppen heb je gemaakt. Toch eens moeten kijken bij de Hema voor die mallen, ik zag het ook al bij iemand anders met zo'n mal.
groetjes,
Karin

Claudia's kaartjes zei

Je envelop zijn echt prachtig.
Claudia

http://creativesketchygirls.blogspot.be/
http://knutselmeisjes.blogspot.be

Marijke zei

Zeker veel verjaardagen deze maand bij jullie! Van harte met alle jarigen! Je hebt er mooie kaarten en enveloppen voor gemaakt! Die lampjes vind ik prachtig maar de psv envelop is ook goed gelukt! Groetjes Marijke.

Caroline zei

Superleuk gedaan!
Gefeliciteerd met de jarige!
Groetjes Caroline

GerJanne zei

Van harte gefeliciteerd met Thomas! En Jelle, natuurlijk. Je enveloppe en kaart voor Thomas is super. Goed cadeau bedacht. En voor Bastiaan, nu ik het verhaal erachter hoor vind ik hem nog 10 keer zo leuk.
Groetjes,
GerJanne

Marfien zei

Je bent weer lekker bezig geweest, felicitaties voor alle jarigen in jouw gezin. De voetbalenveloppe is echt gaaf!!!
De lampen zijn een grappig idee, www is af en toe best handig

bolletjelucky.blogspot.com zei

Supergave en originele enveloppen Nelleke. Petje af :)
Lieve groetjes Miranda

Ellen zei

Wat een gave creaties Nelleke...toppie!
Groetjes Ellen