Mijn lijst met blogs

vrijdag 5 juli 2019

Mannenkaart en sketch bij de Egel

5 juli, mijn jongste "broertje" is jarig vandaag. Ik weet nog zo goed dat hij is geboren. We werden uitbesteed bij familie en plukten daar bosbessen die mee naar huis moesten. De oude trouwe kraamverzorgster maakte er sap van. Helaas knapte de glazen schaal en al het sap stroomde in de nieuwe keuken, die net een paar weken klaar was. En dat was heel wat in die tijd. Zolang mijn ouders in dat huis woonden was de blauwe plek in de la een stille getuige.
Voor hem dus deze kaart. En deze dient gelijk als voorbeeldkaarten voor de Egel waar vandaag een nieuwe uitdaging start: Maak een mannenkaart volgens een sketch. Een poosje geleden kreeg ik van GerJanne designpapier en dat heb ik er voor gebruikt. Gecombineerd met zwart, rood en kraft, werd het een stoer kaartje. Twee knopen uit moeders knopendoos maken het af.
We zijn benieuwd wat jullie ervan vinden en wat jullie gaan maken. Erica heeft een hele mooie prijs uitgezocht.
En vanwege de zomervakantie loopt deze challenge een hele maand.
Groetjes.
Nelleke 

11 opmerkingen:

Elle-Jeanne zei

Leuke kaart voor je broer ,Nelleke.
En leuk je herinnerings verhaaltje erbij.
Groetjes, Elle-jeanne

Joanne kramer zei

Gefeliciteerd met je broertje! Mooi je verhaaltje.
Je kaart is prachtig. Mooi die rode accenten erbij. groetjes Joanne

Marfien zei

leuke kaart voor je broer, die trekker is wel heel speciaal

Scraptastisch zei

Wat een stoere kaart voor je broertje Nelleke prachtig gedaan!
Wat een mooi verhaal en ja we werden uitbesteed hè, haha dat was toen zo! Die kan met sap verschrikkelijk moet dat zijn geweest ook voor de kraamverzorgster die heeft dat ws ook haar verdere leven met zich mee gedragen. Fijne Zomer en tot laters want ik ben een poosje afwezig!
xx Gerie

bolletjelucky.blogspot.com zei

Gefeliciteerd met de verjaardag van "je broertje" Nelleke en wat een leuk verhaal vertel je bij je kaart. Mooi gemaakt in leuke kleuren.
Lieve groetjes Miranda

Femminde zei

Wat een super mannenkaart!! Zo mooi!!
Wie weet gaat het mij nog lukken om mee te doen. En wat een mooi verhaal dat van die blauwe bessen.
Fijn weekend!!
Groeten van Femminde

GerJanne zei

Ik vind hem gaaf. In het echt is hij natuurlijk toch mooier. Maar hij staat heel goed op de foto.
Wat een leuk verhaal over de blauwe vlek, de stille getuige van de geboorte van je broer(tje).
Waarschijnlijk toen minder leuk, in en nieuwe keuken!!

Kaartenkraam zei

Wat een verhaal over het blauwe bessensap. Zoiets vergeet je nooit!
Alsnog van harte met de verjaardag van je broer, hij zal de kaart vast heel mooi hebben gevonden, ik ook hoor!

groetjes van Ank

Ellen zei

Mooi verhaal van de blauwe bessen...de herinnering blijft....! Ik had je verhaal al eerder gelezen maar nog niet gereageerd zag ik. Anna is gek op die bessen en steeds als ik ze geef moet ik aan jouw verhaal denken...hoe grappig hoe zoiets blijft hangen!
Je kaartje is top...leuk met die oude trekker...we woonden vroeger in Vuren...een boerendorpje, toen nog en er reden er heel wat rond daar!
Groet Ellen

Daphne zei

Ik vind dit echt een beetje stoere, mooie kaart.
Dat rood erbij is echt héél gaaf.

Nancy zei

Hey Nelleke,

Wat een verhaal, zo zal de geboorte van jouw broertje wel de geschiedenis in blijven...
Leuke kaart maakte je voor hem.

Liefs,
Nancy