Mijn lijst met blogs

woensdag 31 juli 2019

Steengoede KKT

Men neme 3 verschillende soorten papier waaronder papier geschikt voor stempels, Tim Holtz aquarelpapier en een restje aquarel papier van de Action. 2 soorten distresoxides: cracked pistachio en vintage photo en gebruik 3 verschillende manieren om de inkt op het papier te brengen. 
Het resultaat zijn totaal 3 verschillende kaarten geworden.
De eerste komt het dichts bij de gevraagde kleuren: koper en oxide koper, al had het nog iets blauwer gekund naar mijn idee. 
Met een sponsje bracht ik de kleuren distres oxide op de kaart. Ik zette daar de mooie achtergrond stempel op van SL. Het bruine bewerkte ik iets met koperen gilding wax. Celebrate lag er in het geel en hier ook gilding wax op gedaan. 50 dubbel gestanst en erop geplakt. Een knoop uit moeders knopendoos vastgezet met koperen borduurgaren.
                                    
Dit papier is van Tim Holtz. Hier inkt op de plaat, water er bij en gaan deppen. Je ziet dat het groen heel anders is geworden. Daarna het papier geembosd. Over de embos koperen gilding wax gedaan.
Ik vond zomaar een heel vel koper papier en was prachtig te gebruiken voor de bloem en tekst. 2 soorten groen erbij gezocht en een paar takjes wit om het  iets te breken. Dit alles gemat op bruin glanspapier en het bruin ook verwerkt bij de bloem. Hier ben ik afgegaan niet helemaal volgens de kleuren, maar omdat ik dit zo het mooiste vond.
De glitters bewerkt met gildingwax.
Challenge:
Knutsels en kadootjes: steen/keigoed.
. 

Met een restje aqarelpapier van de Action depte ik de restjes inkt.
Het geeft weer een heel ander effect
Gemat op donkerbruin papier
Dit alles op groen papier 
Niet volgens de kleuren maar omdat dit goed bij elkaar past
Weer de mooie bloem gebruikt
Bedankt en de glitters met gilding wax
Ik maakte nog een 4e kaartje die komt morgen
Groetjes
Nelleke  
.

23 opmerkingen:

Nancy Soetaert zei

heel mooie kaarten Nelleke, de eerste misschien wel best van kleuren, maar de 2de en 3de vind ik wel de mooiste.
Leuk gespeeld met je inktjes! Lukt me voor het moment niet, met al het heen en weer geloop naar het ziekenhuis voor mijn pa, maar altijd wel leuk voor het KKT als je zelf kleuren en materialen kan gaan mixen...
Groetjes
Nancy

Annemarie en Merit zei

Wat een prachtige serie kaartjes heb je gemaakt, ben weg van de tweede, wat een schitterende bloem zit daarop...

liefs Annemarie en Merit

chantal zei

Wat een prachtige set kaartjes heb je gemaakt.
De eerste vind ik een wauw effect bij mij. De andere zijn ook super.
Liefs Chantal

Colien zei

Wauw, maar liefst 3 mooie kaartjes in de gevraagde kleurtjes! Gaaf die met de bloemen, echt steengoed ;) Leuk dat je meedoet met onze KEI-leuke challenge bij Knutsels en Kadootjes.
Grtz. Colien

Jantine zei

Wauw, wat knap, Nelleke! En wat een mooi recept voor je kaarten. Ze zijn alle drie heel mooi geworden.
Groetjes
Jantine

Margreet zei

Jeetje, Nelleke, wat ben jij goed bezig geweest. Volgens mij had jij geen moeite met de kleurencombinatie. Prachtig zijn ze, stuk voor stuk.
xxx Margreet

Marijke zei

Wat een super leuke kaartjes zijn dit geworden! Erg mooi met deze kleuren. Ik vind de tweede erg mooi! Groetjes Marijke.

Femminde zei

Wow Nelleke wat heb jij een toffe kaarten gemaakt!!
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

Nancy zei

Hey Nelleke,

Super, 3 kaarten ineens! De eerste is ook mijn favoriet en komt meteen het dichtst bij de kleurencombo...

Liefs,
Nancy

Margo zei

Wat zijn ze mooi Nelleke en inderdaad zo verschillend ! Ik vind de middelste echt geweldig met de embossing achtergrond, je bloemen vind ik trouwens prachtig !
Groetjes
Margo

Marfien zei

Je bent weer lekker bezig geweest en daar heb je zo te zien erg van genoten, prachtige kaartjes zijn het geworden. Verschillend papier geeft ook totaal verschillende kleuren al gebruik je dezelfde verf. Ik zag dat al bij een medecursiste, zij had met al haar kleuren aquarelverf op drie soorten papier teststrookjes gemaakt, het verschil is enorm

Ela zei

Wauw, inderdaad 3 heel verschillende maar prachtige kaarten! Je bent lekker bezig geweest. Groetjes Ela

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wauw wat ben je creatief bezig geweest Nelleke. Een prachtig trio maar mijn grote favoriet is de middelste met de "stenen"muur. Súpermooi !
Lieve groetjes Miranda

martina's kaartjes zei

wow, jij hebt er ook een heel avontuur opzitten om deze kaartjes te maken ! een voor een, allemaal heel erg geslaagd, top hoor
fijn dat je er ondanks de vakantie en warmte weer bij bent !
grtjs,martina
x

Ellen zei

Super gave kaarten Nelleke...leuk gecombineerd ook en mooie details!
Groetjes Ellen

!neke zei

3 hele gave kaarten !
Ben benieuwd naar de 4e !

Grietje Jansen zei

Alledrie goed naar mijn idee.
Vindt de kaarten met de passiebloem zelf het mooist, meer mijn smaak.

Grietje

Creatiels zei

drie hele leuke kaarten, de tweede kaart vind ik het mooist.
knap gedaan
groetjes
Els

Petra-loves-paper zei

Leuk zoals je aan het spelen bent geweest met diverse materialen om de juiste kleuren te krijgen, mooie kkt kaarten, groetjes Petra

Linda zei

Wauw Nelleke.
Wat heb je toch onwijs leuke kaarten gemaakt.
Die bloemen vind ik erg cool met die bijzondere harten.
Groetjes, Linda

GerJanne zei

Ik ben ook een dagje te laat. Maar natuurlijk sla ik je niet over. Ik vind alle drie kaartje prachtig! Maar ik vind de 2e toch echt het dichtst bij de kleuren van het KKT passen. Echt super en dan nog meteen voor K&K. Dank je wel voor het meedoen!

Nicole Parmentier zei

Een dagje te laat wegens werkzaamheden maar wat was ik benieuwd naar de uitwerkingen met deze kleuren! Je hebt echt drie beauties gemaakt Nelleke! Dat bloemencluster in koper met kopergroen is echt prachtig!!!

Daphne zei

Zelf achtergrond papier maken is zó leuk!!
Ik had hier al gekeken, daarna ben ik naar je kerstkaart gegaan maar ik kon hoor toch nog even om een reactie te plaatsen.
Erg mooie serie maakte je.