Mijn lijst met blogs

woensdag 29 juli 2020

Lichtgeel en aubergine voor het KKT


Vandaag is het alweer de laatste woensdag van de maand. Tijd voor het kleurenkaartteam van Martina.
Deze keer mocht ik de kleuren kiezen en ik koos bij het lichtgeel aubergine. Ja ik weet het, ik maak het mijzelf ook moeilijk want ik dacht dat ik niet zoveel had in deze kleuren. Dat viel reuze mee, in mijn behangstalen vond ik genoeg en had zelfs basis papier en design papier in die kleur. 
Er zijn dingen waar je zo blij van kan worden, en daarom heb ik het eerste kaartje gemaakt. Deze is voor mijn 2e zoon die gaat samenwonen met zijn vriendin. Hij woont er al ruim 10 jaar, is altijd alleen geweest en heeft nu de liefde van zijn leven gevonden. Zo blij voor hen en daar moet zeker een kaartje naar toe.
Marfien laat ons wekelijks liftkaarten zien en ik probeer als het lukt mee te doen. Deze kaart heb ik dus gelift.  4 cirkels gestanst en aubergine rondjes gestanst van behang. Achter de rondjes zit papier welke ik met wit en gele acrylverf bewerkt heb. De bloem is van behang en de een stukje rest papier van de rondjes. De spetters zijn ienemienie glittertjes. Verder een knoop en wat parels en veel geluk dubbel gestanst. 
Ik maakte nog een 2e kaart . Deze is 9x 14,5 cm. Op de basiskaart spetterde ik wat gele ecoline die ik wat verdund had met wat water.  Daarop een strook behang en designpapier geplakt. 
De passiebloem weer van stal gehaald, ik vind de plant zo mooi, en hoop hem zelf ook aan te schaffen.
Her een der weer de kleine glinstersteentjes.  Deze is voor mijn oudste zoon en partner. Op 4 februari zijn ze een geregistreerd partnerschap aangegaan en komende maand zijn ze al weer 12,5 jaar verder. Daar gaat even een kaartje naar toe om hen hiermee te feliciteren. Het staat ook op de kaart en congrats dubbel gestanst.
Ik ga er van uit dat de heren niet op mijn blog gaan kijken hihi. 
Ik ben benieuwd wat jullie allemaal gemaakt hebben. 
We gaan het allemaal bekijken.
Challenges:
Sketchy challenges: alles mag, kaart 1
Carlins kaartenparadijs: alles mag, kaart 2
Groetjes, Nelleke 

27 opmerkingen:

Sarah zei

Je zonen worden verwend met prachtige kaarten. Je koos een leuke kleurencombinatie. X

Anita van Deur zei

Prachtige kaarten Nelleke.
Fijne dag.

Henriët zei

Twee prachtige kaarten voor jullie zonen. Mooi om ze op deze manier te feliciteren. Wat een prachtige passiebloemen gebruikte je op de tweede kaart! Ik heb er vorige week net 1 geplant in de tuin om langs de schutting te leiden.
Groetjes van Henriët

Chantal zei

Mooie vrolijke kaarten.
Groetjes, Chantal S

Creatiels zei

Twee leuke kaartjes voor je zonen. Ze zullen er wel blij mee zijn.
Groetjes
Els

Colien zei

Heel gave kaarten maakte je voor je zoons, tof in de door jou gekozen kleurencombinatie! Leuk om te zien hoe verschillend de creaties zijn.
grtz Colien

Marfien zei

Leuk om deze twee te combineren met de liftchallenge, het zijn feestelijke kaartjes geworden. Die passiebloem wil ik ook nog wel eens in de tuin, heb er een mooie schutting voor maar weet niet of de buren het zo waarderen, mijn ouders hadden hem ook in hun tuin, moest goed bijgehouden worden . . .

Jantine zei

Mooie feestelijke kaarten, Nelleke en wat een fijne aanleidingen voor beide kaartjes! Dank voor je uitdaging met aubergine!
Groetjes
Jantine

Marjan zei

Twee mooie kaarten, de eerste een mooie lift! Lastige kleurtjes, maar toch ook heel mooi!

Diny zei

O....wow....twee hele leuke kaartjes in de gevraagde kleurtjes Nelleke!
Groetjes Diny

!neke zei

Beide zeer geslaagd !!!!!
Leuke kleurencombi trouwens !

karin zei

Mooie kaartjes in de KKT kleuren. Leuk die mal van de passiebloem. Wij hebben er een en die staat al een paar maanden in bloei en er komen nog dagelijks bloemen open.
Groetjes,
Karin

Laurespage zei

Je hebt 2 hele mooie kaartjes voor je zonen gemaakt en je koos voor ons een leuke en mooie kleurencombinatie. Groetjes en hou het gezond.
Laurette

Nicole Parmentier zei

Je hebt het ons moeilijk gemaakt Nelleke maar de kaartjes die gemaakt zijn zijn wel heel verrassend geworden en ik vind het uiteindelijk toch wel een gave kleurencombinatie waar ik zelf nooit op gekomen was.
Fijn als je kinderen een lieve partner hebben gevonden, je hebt prachtige kaartjes voor ze gemaakt!

chantal zei

t was inderdaad niet gemakkelijk, maar dat is juist het toffe en uitdagende hieraan.
Je tweede kaart zijn precies echte bloemen. Wat is ze mooi
Liefs Chantal

Nancy Soetaert zei

ik vond het heel moeilijk wat aubergine juist voor kleur is, de inspiratiefoto was toch meer paars dan donker... Maar het gaat om de uitdaging en de fun natuurlijk!
heel mooie kaarten Nelleke, voor de ene zoon die gaat samenwonen, en voor de andere zoon voor 12.5 jaar geregistreerd samenwonen.
benieuwd wat GerJanne bij jouw kleur koos!
groetjes
Nancy

Caroline zei

Moeilijke kleuren maar het is jou zelf ook goed gelukt!
Groetjes Caroline

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Mooie kaartjes Nelleke, voor het KKT ! Leuk ook die passiebloem!

martina's kaartjes zei

wat grappig te lezen, dat je plots de drive hebt om zelfs twee kaartjes te maken met deze moeilijke kleurencombo ! helemaal leuk zijn ze geworden
fijn dat je er deze maand (weer) bij bent !
Blij met je deelname,
lieve groeten,
Martina

Marijke zei

Ik vond het een mooie combinatie en toevallig had ik mooi aubergine papier dus dat scheelt! (Ook nog wat bewaard voor de volgende keer!haha) Je kaartjes zijn mooi geworden! en die passiebloem is zeker mooi!Had ik eigenlijk nog nooit gezien! Groetjes Marijke.

Ellen zei

Ik vind ze allebei prachtig gemaakt Nelleke...aubergine vind ik een saaie kleur maar met het lichtgeel is het wel te doen.
Maar om te eten in moussaka of wokgerecht is het heerlijk maar zo hoeft het voor mij niet zo.
Leuke redenen om jullie zoons de mooie kaarten te sturen.
Groetjes Ellen

Femminde zei

Wat een mooie kaarten zijn het geworden voor je kinderen. Ik vond het een moeilijke kleurenombi maar wel een hele geslaagde.
En ja die passiebloemen blijven mooi. Hier ook veel stekjes die zomaar opkomen. Dus mocht je in de buurt zijn..
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

GerJanne zei

Hee Nelleke,
allebei je kaartje zijn heel mooi! Wat een feestelijkheden bij Rick en Thijs. Dat ze alweer 12 en en half jaar 'partners' zijn! Wauw wat gaat dat snel zeg. En zo leuk voor Thijs!
Nou, ik hoor wel wat je van het recept vond en alvast succes met de volgende kleurenkaart!

GerJanne zei

p.s. wij hebben de passiebloem. Ik zal eens kijken hoe ik die stek, dan krijg je er eentje van ons!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat zijn dat twee mooie kaarten geworden Nelleke en ook voor twee hele feestelijke gebeurtenissen binnen je gezin. Gefeliciteerd voor beide zoons..
Lieve groetjes Miranda

karin zei

Bedankt dat je met dit kaartje meedoet met de challenge bij Carlin's kaartenparadijs.
Groetjes,
Karin DT

carla zei

Wauw schitterende kaartjes.
Knap gemaakt Nelleke.
Bedankt voor je deelname aan onze challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
Succes !
Groetjes,
Carla