Mijn lijst met blogs

donderdag 16 juli 2020

Van restanten

Op een 1 of andere manier staat het bloggen op een wat lager pitje. Het is al weer een week geleden dat ik mijn kerstkaart plaatste. Ik maak ook wel kaarten, al is dat deze week dan wel wat minder.  Ik werkte een aantal dagen achter elkaar, en dan heb ik echt geen puf meer. Maar er ligt nog wat klaar om te posten.
Kerstkaarten maakte ik in het voren. Met restjes designpapier van MD. Eenmaal bezig maak je er zo een hele boel achter elkaar en het worden er altijd meer dan ik dacht van te voren.
Uit kleine stukjes papier stanste ik allemaal rondjes. 2 rondjes paste net niet, maar dat heb ik weggemoffeld. Hoe? Dat kun je vast wel raden.
De basiskaart is oud fluweel papier die ik in mijn doosje te maken kaarten had gezet. Heel erg oud, het moest nu maar eens opgemaakt worden. Daarop bruin papier, ook heel erg oud, van een fotomapje uit de jaren 70. Er komt wat voorbij hoor als je opruimt...
Daarop dun kraftpapier en de rondjes gerangschikt naar mijn idee.
Een banner met tekst en daarboven weer 2 kleine schattige hertjes, ik kon ze echt niet weerstaan. Nog wat houten sterren en het kaartje is klaar.
Straks maak ik daar een bijpassende envelop bij, eer ik de kaart in de bak leg. Dat doe ik altijd dan hoef ik tijdens het schrijven van de kaarten daar niet meer over na te denken.
Challenges:
52 weeks to Christmas: wekelijkse kaart.
CHCC: alles mag, optie gebruik rood
Sketchy challenge: alles mag
Sticky it down: sketch
ABC Christmaschallenge: nu fuse
Groetjes, Nelleke 

24 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Super leuk Nelleke, mooi je resten papier verwerkt en de hertjes zijn schattige.
Fijne dag groetjes, Anita

Nicolette zei

Wat leuk gedaan met al die cirkels.
Groetjes Nicolette

Annemarie en Merit zei

Prachtige kaart heb je gemaakt, met al wat oudere papier soorten....
Heerlijk he die restjes op!!!!
Gezellig dat je er deze week weer bij bent.
Liefs Annemarie en Merit DT52WTC

Jantine zei

Knap "gemoffeld", Nelleke! En leuk idee, al die rondjes van restjes papier. Ga ik onthouden!
Fijn dat je weer meedoet met 52WTC!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Enny zei

Oh, wat een leuke kaart, super idee voor restjes, en zo schattig met die hertjes ! Groetjes, Enny

Henriët zei

Super leuk deze kerstkaart met restjes. En die hertjes zijn ook weer zo schattig.
Groetjes van Henriët

Caroline zei

Heel leuk kaartje zo met de restjes. Komen altijd van pas toch?
Ik doe ook altijd meteen een envelop bij mijn kaartjes en dan in een plastic zakje.
Groetjes Caroline

!neke zei

Super leuk en dat met restjes !
Groeten Ineke
DT 52WTC

Ellen zei

Hoi Nelleke, wat een leukerd met de cirkels en ook je hertjes zijn super leuk...ken deze niet!
Mooi op deze manier je oudere papier op te ruimen...weggooien doen we niet hè 😂
Succes met je klussen...ik kan ff niks nu maar de pijn neemt wel wat af gelukkig!
Groetjes Ellen

marian zei

Erg leuk deze kerstkaart met de rondjes.
Groetjes van Marian.

Suzan zei

Mooi kerstkaartje heb je gemaakt Nelleke!
Groetjes Suzan
DT 52WTC

Kaartenkraam zei

Ik vind hem hartstikke leuk geworden!
Die hertjes heb ik nog nooit gezien, staan er super op.

groetjes van Ank

Alison zei

Great take on the sketch. Love all the patterned papers you incorporated. Thanks for playing along with us at Stick It Down!

Lindsey zei

This is such a fun way to use some patterned paper! Love your card. Thanks for joining us at ABC Christmas Challenge!

Marijke zei

Ja dat is zeker als je gaat opruimen kom je heel wat tegen! Ben ook aan het opruimen en je komt papier tegen van heel lang geleden. Wel leuk hoor en je krijgt dan weer zin om daar iets mee te maken! Fijn dat je meedoet met 52 WTC. Groetjes Marijke.

Nancy Soetaert zei

vandaag al hier en daar kaartjes met restjes gezien. Heel leuk met de rondjes!
Fijn dat je er weer bij bent op de kerstkaartjesdonderdag!
Nancy 52 WTC

Marjolein zei

Leuk he als het dan toch allemaal tot een mooi resultaat leidt! Erg leuk gedaan. Groeten Marjolein

Rosina zei

Heel mooi dit kerstkaartje Nelleke...zo leuk gedaan met die rondjes en die hertjes en houten sterretjes maken er een super mooi kaartje van...
groetjes Rosina
DT 52 WTC

MJ's Kraze zei

Lovely Christmas card. I am loving the stitching on the pattern circle.
Thanks for playing along at Stick It Down.
Mandi, card DT

https://seaviewscrapping.blogspot.com/ zei

So cheerful--I love all your coordinating paper circles, and colors! Your die cut deer, and little wooden embellishments are perfect. A beautiful card, thank you so much for joining us at Stick It Down-Sharon DT

Maya Yang zei

Wow! Nelleke, your card is absolutely pretty! I really love the design on your card and papers you chose for the background. Thank you so much for joining us at Stick It Down! Maya DT

Dale Tiernan zei

Really cute

Monica Maier zei

Card is so cute, I adore the pattern paper circles you used for the background of the sketch and the adorable deer! Thanks for joining us for our July Stick It Down card sketch!

Monica- Card DT
http://monicascraftcorner.blogspot.com/

Wei zei

Awesome use of the stash! Thanks for playing along with us at ABC Christmas Challenge. Looking forward to seeing your creative projects in the future galleries again.