Mijn lijst met blogs

zondag 19 juli 2020

Lieuwe is jarig

Vandaag is onze 2e kleinzoon jarig en is hij al weer 7 jaar geworden. Wat blijft de tijd toch.
Traditie getrouw maak ik een vlaggetje voor hun slinger en een kaart. Die heb ik van de week bij hen in de bus gedaan, zodat hij hem al voor zijn verjaardag had. Dat kon makkelijk omdat ze nog op vakantie waren. Gisteren hebben wij zijn verjaardag gevierd, en vandaag kwam de "andere" familie,
om alles een beetje te verdelen.
Doodmoe rolde hij zijn bed in. Zijn ouders hopen dat hij morgen wat langer slaapt dan 5.30u haha.
Een poosje geleden had ik kleine afbeeldingen gemaakt van diamond painting. De wasbeer gebruikte ik voor deze kaart. Zelf vind ik de kleuren wat minder overkomen, het fotograferen lukte niet zo goed. De sketch heb ik van cardchainchallenge gebruikt. Het designpapier komt uit een blokje van de Aldi, al zie je daar niet veel van terug. Daarop van kraft een nestabilitie. In de hoeken licht groene blokken. Verschillende bladeren gestanst waarin de wasbeer hangt. Daarboven gefeliciteerd. In de hoeken zijn leeftijd, voorletter en hartje en sterretjes.
Op zijn vlaggetje maak ik iets wat het afgelopen jaar is gebeurd. Iets waar wij als opa en oma trots op zijn is dat hij zijn A en B diploma gehaald heeft. En nog meer omdat wij weten hoeveel hij hier voor moest doen, omdat zijn spieren niet helemaal goed werken.
Aan de andere kant een lekkere stoere foto van hem, omdat hij gewoon zo is. Daarbij eigenlijk alleen maar wat stickers die ik toevallig tegen kwam. Horen er helemaal bij en ook zijn snorkelmasker die hij van ons gekregen had.
Een kort berichtje, ik hoop binnenkort bij jullie een kijkje te komen nemen.
groet, Nelleke 

7 opmerkingen:

GerJanne zei

Ach wat leuk met die diamond painting. Heel gaaf effect. Gefeliciteerd met Lieuwe, 7 alweer! Inderdaad, bijna niet voor te stellen...
Je vlag is ook heel tof zeg. Leuk dat je er iets op gemaakt hebt wat laat zien dat jullie ook trots op hem zijn!

Anita van Deur zei

Heel leuk het kaartje verrassend leuk effect het stukje diamond painting.
Gefeliciteerd een echte kanjer jullie kleinzoon.
Groetjes, Anita

Marfien zei

Natuurlijk wil je je verjaardag zo lang mogelijk vieren, komt me bekend voor :-).
Leuke kaart en een prachtige vlag
jullie ook gefeliciteerd met zijn verjaardag

Scraptastisch zei

Gefeliciteerd Oma en ja de tijd vliegt hè! Heel apart zo je luiaard met de diamond p. hartstikke leuke kaart! Ook de vlag mocht niet ontbreken voor de vlaggenlijn en zal steeds langer worden...ENIG is ie weer!!!
xx Gerie

Daphne zei

Dat is een leuke, stoere kaart geworden.
De wasbeer zal wel in de smaak vallen bij hem denk ik.
Dat is echt de blikvanger op deze kaart.
Om elk jaar een vlaggetje te maken vind ik zo'n leuk idee!! Helemaal omdat je er iets persoonlijks van maakt, door een gebeurtenis erop te verwerken die jullie samen aan dit jaar doet herinneren.
Als hij later "groot" is heeft hij een mooie lange slinger om voor altijd te bewaren en op te hangen als hij jarig is. Mooie gedachte!!

martina's kaartjes zei

wat heb jij je lekker laten gaan ! helemaal leuke creaties zijn het zo geworden
grtjs,martina

Marja zei

Leuke kaart en vlaggetje heb je voor je kleinzoon gemaakt Nelleke!
Groetjes Marja.