Mijn lijst met blogs

donderdag 11 april 2019

Kersttag

Donderdagavond en nog een kersttag dit keer. Net klaar en binnen foto gemaakt omdat het al donker is. Dinsdag mee begonnen en ik kwam er niet verder mee. Vanavond afgemaakt. En toen lukte het uit eindelijk wel.
De tag is gemaakt met een mal van de Action. Zie hieronder. Ik heb het onderste deel de eerste keer niet gestanst, dit buiten de plaat uit laten steken. Daarna de mal omgedraaid en de gekozen lengte gestanst. Nu ook voor de zekerheid de onderkant van de mal buiten de plaat gedaan.
Daarna de kaart doormidden gesneden, heel iets nog van de zijkantjes af, zodat het echt symmetrisch is, en dit achter geplakt voor extra stevigheid. Ik vond designpapier van SU, en dit is echt wel mijn favoriet. Van het zelfde basispapier een halve tag gemaakt, in stukken gesneden en iets versorongen op donkerbruin papier geplakt. Tussen wit en designpapier zit een stukje donkerbruin band. Een ster van kraft, sterrenkrans van iets goud, waar ook het hertje van is en een echte gouden ster.
Van donkerbruin de kerstbomen gestanst en op 2 na ook de binnenste teruggelegd.
Challenges:
52 weeks to Christmas: wekelijkse kaart
CHCC: alles mag
52 CCT: sketch
Kimya 12 tags: strikjes op je tag
ABC: hang it up
Groetjes en een fijn weekeind
Tot ziens in Nijkerk zondag!?
Nelleke
uw

15 opmerkingen:

Nancy Soetaert zei

prachtige kerstkaart! Leuk idee om van die mal een lange mal te maken!
nancy DT52WTC

Marfien zei

Mooie tag Nelleke, leuk idee om het op deze manier te doen
Misschien tot zondag . . .

Hermien zei

Prachtig gedaan Nelleke, veel plezier in Nijkerk.

Groetjes Hermien

marja kenter zei

Dat heb je leuk gedaan Nelleke. Ik dacht nog: die mal heb ik niet gezien bij de Action. Ha, ha heb ik hem gewoon zelf ook. Ik vind het super wat je gemaakt hebt.
Groetjes

GerJanne zei

Oh wat een goed idee! Heel leuk hoe je er een grote tag van gemaakt hebt.
Heb je je lijstje al klaar voor zondag?

Joanne kramer zei

Wat een goed idee om die stans zo te gebruiken!
Hij is prachtig! groetjes Joanne

Femminde zei

Wat tof geworden!! Super leuk om die mal zo te gebruiken.
Fijn weekend!!
Groeten van Femminde

Marijke zei

Een mooie tag en mooi gedaan zo door midden doen en een langere kaart van maken! Fijn dat je meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke.

Gerrina zei

In de blogrol viel mijn oog hier gelijk op; vind 'm prachtig! Groetjes, Gerrina

Jantine zei

Hele mooie tag, Nelleke! Leuk om die ster zo "andersom" te gebruiken!
prachtig geworden!
"Helaas" ga ik op zaterdag naar Nijkerk, zondag moet ik werken.
Groetjes
Jantine

Angelique zei

Prachtige tag, mooi hoe je de mal gebruikt hebt en de gouden accenten maken het helemaal af. Mooie stoere kaart voor Wim met de trekker erop.
Wat een superhandige manier om gelijk 3 sunburst kaarten te maken, je maakte ze lekker stoer.
lieve groetjes Angelique

Daphne zei

Zo, dat is leuk zeg.
Ik snap niet helemaal hoe je de mal gebruikt hebt, ik ga het gewoon eens proberen, dan snap ik het meestal beter......
Erg leuk, en label maken op deze manier.
Veel plezier in Nijkerk.
Mijn moeder gaat ook.

Lynda zei

Love this. The colours are fabulous, and the intricacy of the design is perfect for our challenge. Thank you for joining us at ABC Christmas Challenge :) Lynda DT

Hali zei

Nice colours and wonderful card. Thanks for joining 52 CCT

Helen zei

This is beautiful!
Thanks for playing at the ABC Christmas Challenge!
Helen x