Mijn lijst met blogs

maandag 12 augustus 2019

Met Marianne in de lift vandaag.

Marianne van kaarten van zolder lift in de zomer en ze daagt ons uit om mee te doen. Ik kwam wat laat op gang en post vandaag voor 2 weken kaartjes. Daarbij heb ik mij zelf ook uitgedaagd door spullen te gebruiken die ik meehad op vakantie. Dat was een dikke Flow uit 2014. Ik maakte 2 kaartjes. Je moest iets stansen, papier erachter doen en geen tekst gebruiken.  De eerste is een kerstkaart, maar ik vind hem niet zo geweldig. Dus vanmiddag maakte ik er nog eentje. Mijn eerste werkdag zit er weer op en ik heb even heerlijk in mijn kamertje gezeten. Papier gebruikt uit de Flow, maar nu wel een stans gebruikt die ik niet mee had op vakantie. Uitgestanst, spetters op het papier gemaakt, papier erachter en de vlinder er weer opnieuw ingelegd en alleen de romp vastgeplakt.  Achter de witte kaart een stuk glimmend roze uit de Flow. Wat gouden sequins en de kaart is klaar. Niet helemaal aan mijn eigen uitdaging gehouden, maar het moet wel leuk blijven. En de strik is een denkbeeldige strik haha, zie de vlinder.
Challenges:
Hobbyhonk: alles mag
Sweet stampin: thinks with wings
A bit more time to craft: alles mag
Hobbyvision: vlinders
Peter van GerJanne was vorige week jarig. Omdat wij met vakantie zouden zijn konden we niet op zijn verjaardag komen. Een kaart maakte ik wel voor hem. Nu waren wij 2 dagen eerder terug dan gedacht,  dus gingen we woensdagavond er toch even naar toe om hem te feliciteren. Je had die verbaasde gezichten moeten zien. Altijd leuk om iemand te verassen.
Dit is de eerste uitdaging van Marianne. Met de opdracht een mannenkaart te maken. Papier uit de Flow, de kever en gefeliciteerd uit de restjes doos en touw kocht ik in Oostenrijk. Het is mooi dun touw en daar liep ik tegenaan in een outlet winkel. Knoopjes komen uit het zakje frutsels wat ik bij mij had.
Challenge: 2 sisters on the blog: voertuig
                                    
Mijn "mislukte" kerstkaartje. Ik gebruikte een uit gestanste kerstboom en tekende daar om heen. deze uitgeknipt en glimmend papier achter geplakt. Wat gouden sequins, een strikje en toch is het niet wat ik er van verwacht had. Misschien doe ik er toch wel een tekstje bij. Of als jullie ideetjes hebben hoor ik dat graag.
groet, Nelleke 

12 opmerkingen:

Rosina zei

3 schitterende kaartjes Nelleke, vooral de bovenste vind ik helemaal geweldig met die mooie uitgestanste vlinder erop
Ook de mannenkaart is heel mooi geworden met leuke 'kever'erop.
En ja je kerstkaartje ...ik vind het achtergrond papier aan de drukke kant ...daardoor valt de kerstboom niet echt op..
met nog meer erop maak je het niet mooier volgens mij...
groetjes Rosina

Daphne zei

Je eerste kaart is echt super leuk.
Wat zit er toch een mooi papier in de flow, ik moet ook maar eens op zoek naar dat tijdschrift.
Ik snap wat je bedoeld met dat strikje, ik zag het meteen😉.
De tweede kaart vind ik ook erg leuk.
Stoer met die kever erop.
En wat leuk (en lief) dat jullie die gingen brengen.
Ik had inderdaad die gezichten wel eens willen zien.
Je derde kaart..... ik weet het niet zo goed..... misschien is die te druk qua kleur, te makkelijk met alleen dat boompje, ik vind hem leuk, maar ik snap wat je bedoeld, het is het net niet helemaal.
Probeer het eens met wat glittertjes erbij plakken, dat kan misschien net dat zijn wat er missen.

Nancy Soetaert zei

je vlinder-liftkaartje vind ik prachtig! Ik heb aan het strikje geen aandacht besteed, bij de vlinder lijkt het idd wel alsof... De mannenkaart is ook super! Die moet ik nog proberen te maken.
Het idee met de kerstboom is wel tof, maar wat druk met het papier denk ik... Was mooier geweest met het papier achter de uitgesneden boom denk ik.
Fijne avond
Nancy

Marfien zei

mooie liftkaart met de vlinder, precies goed. die oude flow heeft wel mooi papier. De eerste opdracht waarbij je de auto verwerkt hebt is mooi stoer, precies goed voor Peter
tja de kerstkaart, vind het patroon van het DP te druk, één boom valt er op weg, mischien twee groene bomen erbij?

GerJanne zei

Ja, dat was echt een verrassing!! Ik had jullie echt niet verwacht, zo gezellig!! En Peter vond de kaart heel mooi!
Je liftkaartje van deze week is ook heel goed gelukt. Mooi ook, de spetters die je gemaakt hebt rondom de vlinder.
De laatste, ja, ik vind het papier ook te druk, je hebt al tips lees ik!

GerJanne zei

p.s Namens Angela mag ik je hartelijk bedanken voor het meedoen aan de challenge 'Alles mag' van Mijn Hobbyhonk.

Nicolette zei

Leuke liftkaart.
Kleine aanvulling, we vragen geen mannenkaart,maar een voertuig op je kaart.
Bedankt voor het meedoen bij 2Sistersontheblog .
Groetjes Nicolette DT

bolletjelucky.blogspot.com zei

Je vlinder is een plaatje Nelleke, ik zie wel bij iedereen dat ik het mezelf véél te lastig heb gemaakt. Ook je kaart voor Peter is gaaf, leuk dat je ze zo kon verrassen maar volgens mij was er lekkers genoeg ;p
Ik snap wat je bedoelt bij de onderste, misschien als je de bovenkant met diepte op had geplakt dat het effect groter geweest was?
Lieve groetjes Miranda

Jantine zei

Hele mooie liftkaartjes, Nelleke.
Ik snap wat je bedoelt met iets missen in je onderste. Misschien toch een tekstje erop?
Groetjes
Jantine

Henriët zei

De kaart met de vlinder is erg mooi. En ik denk dat de kerstkaart te druk is Als je ander dp gebruikt wordt hij denk ik mooier.
Groetjes van Henriët

Caroline zei

Hele leuke kaart voor Peter en leuk dat jullie ze nog konden verrassen. Leuk dat je weer meedoet met onze challenge waar we deze maand een voertuig vragen en niet perse iets met wielen hihi.
Groetjes Caroline DT 2Sistersontheblog

Ellen zei

Wat een mooie kaartjes Nelleke! Ook de verrassing voor Peter!
Groet Ellen