Mijn lijst met blogs

woensdag 24 juni 2020

Hergebruik bij het Kleurenkaartteam

Een paar weken geleden was GerJanne weer op knutseldate. Ik had bedacht om oude verpakkingen van muesli en dergelijke te pimpen tot een cadeau tasje.
Van te voren had ik al een aantal verpakkingen verzameld. Ik maak ze dan heel voorzichtig open en het is een sport om de zijkant zo netjes mogelijk open te krijgen. Lukt het mij, dan bewaar ik de doos, anders is het oud papier. Daarna  snijd ik de bovenkant recht af.
Met inkt of acryl verf maak je de basis. Ik heb inkt van craft emotions gebuikt. Daarna de stempel met bloom afgedukt. GerJanne zag dit en zei: je kunt dit mooi voor het KKT gebruiken. Dank voor de tip, ik was nog nooit zo vroeg klaar! Nogmaals de bloem op wit papier afgedrukt.
Gele en witte verf gemengd tot licht geel en de bloem ingekleurd. Uitgeknipt en deze op het tasje geplakt. Op een restant papier ging de rest van de verf op. Daar stempelde ik nogmaals bloom op en knipte dit uit. Alle witte randen maakte ik overigens zwart met een stift.
Boven aan de binnenkant plakte ik 3 stroken goud tape om de bedrukte kant van de doos iets te verdoezelen, die zit nu aan de binnenkant. Met een perforator maak je voor je de doos weer vastplakt gaatjes bovenaan waar een koord door kan.
Uit het restant geel stanste ik 60 en JOY uit. Maar dat duurde enkele weken haha, want ik wist even niet hoe verder. Het daarom maar eenvoudig gehouden. Het tasje is met inhoud vrijdag naar mijn zus gegaan die 60 werd en een bescheiden feestje hield in de koffieroom van haar zoon. Het was erg gezellig en leuk al mijn broers en zussen te zien. Door de corona was het voor sommigen begin februari voor het laatst.

                      
Hier nog even de andere kanten van het doosje.
Het is erg leuk om te doen, het geeft een mooi effect en het tasje is meerder keren te gebruiken. Wat wil je nog meer!
Straks naar de keukenboer en maken we na wat kleine aanpassingen de offerte definitief. Spannend!
Verder thuis genieten, verder met al onze cassette bandjes uit te zoeken, wat kan er veel weg! Lekker naar buiten en vanmiddag ook even aan de freubel, dan is het toch te warm.
Groet, Nelleke







25 opmerkingen:

Diny zei

Wat een super idee nelleke....we moeten toch echt niks weggooien he?
Jij hebt er een heel leuk tasje van gemaakt....zo wordt een cadeautje weggeven wel erg leuk!
Groetje en geniet,
Diny

Margreet zei

Wow, dat ziet er gaaf uit, Nelleke. Die bloem springt er mooi vanaf!
xxx Margreet

Cora Schram zei

Wij crea's kunnen alles gebruiken. Wel ontzettend leuk gedaan. Bedankt voor de tip.

Nicolette zei

Wat een leuk idee om daar een tasje van te maken.
Heel mooi.
Groetjes Nicolette

Petra-loves-paper zei

Wat een goed idee om zo'n doos om te toveren in een cadeau tasje, wat ziet hij er gaaf uit 🤩 groetjes Petra

Nicole Parmentier zei

Wat een superleuke en originele bijdrage voor het KKT! Je doos/tasje is prachtig!! Je kunt natuurlijk ook gewoon een doos muesli weggeven.. dan hoef je hem niet zo netjes open te maken ha ha. Fijn om na zoveel tijd je familie weer te zien!

Creatiels zei

Waartoe lege cornflakes dozen kunnen leiden. Mooi uitgewerkt en heel knap resultaat.
Geniet nog van je tuin.
Groetjes
Els

Anita van Deur zei

Zo zie je maar weer alles kunnen we hergebruiken.
Hij is prachtig geworden.
Geniet van de middag.

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Wat mooi gedaan Nelleke! Dat is nog eens een unieke tas zo! Mooi in de KKT-kleuren!

chantal zei

Wauw deze is super. Hoe je het verwerkt hebt, Prachtig
Liefs Chantal

Jantine zei

Wat een leuk idee, om een cadeautasje te maken van een mueslidoos! ik zou het niet verzinnen...maar het ziet er mooi uit. Leuke tip! En die GerJanne was heel oplettend tijdens jullie kletseldate, zo was je lekker op tijd klaar.
fijn dat je al je broers en zussen weer hebt gezien, ik heb toevallig afgelopen weekend ook mijn zus voor het eerst weer echt gezien, sinds half februari.
Groetjes
Jantine

Ellen zei

Wat gaaf is dit Nelleke...echt een leuk idee en ook om een cadeautje in te geven, ik ben er weg van hoe je hem hebt bewerkt!
Veel succes met de keuken!
Groetjes Ellen

Marijke zei

Wat een leuk idee om een cadeautje te geven! Heel origineel hoor! En leuk gedaan in de kleuren van het KKT. Groetjes Marijke.

Nancy Soetaert zei

supercreatief bezig geweest Nelleke! Mooie creatie voor het KKT! Leuk om met zijn allen weer eens samen te zijn he. Ik was vandaag afgesproken met Angelique, lekker bijgekletst!
Groetjes
Nancy

Claudia's kaartjes zei

helemaal leuk is deze !
In de kleuren van de KKT
Claudia

http://creativesketchygirls.blogspot.be/
http://knutselmeisjes.blogspot.be
https://girlzcreativecrafts.blogspot.com/

Marfien zei

TOP! idee, een heel leuk tasje is het geworden, dank voor de goede beschrijving
Met die cassette bandjes kun je trouwens ook breien en haken of kleine strikjes maken voor op een kaart (wel jammer dat er volgende keer geen bruin meer bij is)

GerJanne zei

Wat is hij mooi geworden! Je hebt het super aangekleed. En je zus zal er blij mee geweest zijn! Kan niet missen.

Laurespage zei

Wat een leuk idee !
Is helemaal mooi geworden !
Laurette

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een leuke tas heb je gemaakt Nelleke in de kleuren van het KKT. Je moet maar weer net op het idee komen. Groetjes Ingrid.

Nancy zei

Hey Nelleke,

Wat een origineel projectje!
Dank voor jouw bijdrage met mijn gekozen kleur...

Liefs,
Nancy

Sarah zei

Wauw! Dat is een tof idee! Spuit je dan eerst de doos wit? Ga ik onthouden! Ik kan zo'n dozen ook altijd moeilijk weg doen er valt altijd mee te knutselen 😉
Trouwens GerJanne heeft je een gouden tip gegeven, leuk voor het KKT. X

bolletjelucky.blogspot.com zei

Heel leuk bedacht en uitgevoerd Nelleke. Het is zo een mooi en persoonlijk cadeautasje geworden.
Lieve groetjes Miranda

Femminde zei

Wow wat super leuk zo'n gepimpte doos (die anders maar zo bij het oud papier belandt).
En fijn dat je zo lekker op tijd klaar was.
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

Marjan zei

Supergaaf dit mooie tasje, Nelleke! Ik houd van deze stijl.
Succes met de keuken, wij lieten onze nieuwe keuken in februari plaatsen. Ik ben er zo blij mee!!

martina's kaartjes zei

Dag Nelleke,
sorry voor de late reactie. School en thuissituatie zijn een beetje de oorzaak dat ik niet meer bij jou op woensdag ben geraakt.
Maar kijk, wat een leuk geknutsel zie ik hier én in de juiste kleurtjes, helemaal goed dus!
Blij met je deelname, op naar de volgende uitdaging,
grtjs, Martina