Mijn lijst met blogs

donderdag 18 juni 2020

Pronken met andermans veren

Deze titel slaat op deze kaart. Want ik heb hem hergebruikt. Bij het opruimen van schoonmoeder haar kaarten kwam ik hem tegen, en gelijk opzij gelegd om hier wat mee te doen. Achterop de kaart stond dat deze van Erica Fortgens, serie kerst 12 ster 5, was en uit 2001 komt. Ik denk dat je dit soort kaarten kon kopen om ze zelf te borduren, en dat zal de gever misschien wel hebben gedaan.
Eerst wilde ik hem alleen maar matten. Dat was wel een beetje te gemakkelijk vond ik.
Daarom heb ik er een ronde stans opgelegd en uitgestanst. Dit gemat op crème papier en dat kwam weer op hout designpapier wat op een kraft basiskaart was geplakt.
Op de cirkel een heel oude kerststempel van de Action, van het begin uit 2012.
In de cirkel zie je een motiefje, zoiets zat ook op de hoeken, daar heb ik de sterretjes van gemaakt.
Al met al ben ik tevreden met het resultaat, altijd spannend of het lukt wat je in gedachten hebt.
Ik ben benieuwd of er bloglezeressen zijn die dit soort kaarten herkennen.
Challenges:
Sweet sketch wednesday: sketch 185
52 weeks to Christmas: wekelijkse kaart.
CHCC: Alles mag, optie niet traditionele kleuren.
CHpatternedpaper: alles mag,  gebruik designpapier
Voor nu ruim 2 weken vakantie. We gaan niet weg, maar gaan verder in en rondom huis bezig voor de komende verbouwing.
Komende week een nieuwe keuken bestellen en dan kijken we nogmaals of het nog voor ons klopt wat we hebben uitgezocht. Wat kan ik mij hier op verheugen.
De vakantie begon goed, bij thuiskomst vanmiddag bleek dat ik 2x in de prijzen ben gevallen. Bij Marianne design challenge blog en bij de creative sketchy girls. Daar ben ik heel erg blij mee.
Tot een volgende kaart.
groet, Nelleke

14 opmerkingen:

Marijke zei

Een mooie kaart en je hebt er wel zelf een andere draai aan gegeven! Mooi gedaan. Ik weet wel dat dit soort kaarten ooit in de mode waren en veel werden gemaakt! Maar ik heb het nooit gedaan! Proficiat met je toppertjes. Altijd leuk om prijsjes te winnen. Bedankt voor je deelname aan 52 WTC, groetjes Marijke.

Diny zei

Wat heb jij er iets moois van gemaakt Nelleke.
ik ken het zelf niet maar vind het een prachtige kaart.
Groetjes en van harte gefeliciteerd met je winnende kaartjes,
Diny

GerJanne zei

Wat gaaf Nelleke. Een heel mooie kaart! Ook door de donkere kleur denk ik.
En zo leuk dat je in de prijzen viel. Net nu je vakantie begint....Veel plezier met de voorbereidingen en het uitzoeken van de nieuwe keuken!

Anita van Deur zei

Heel mooi prachtig gerecycled!
Geniet van je vakantie en het uitzoeken van je nieuwe keuken. Gefeliciteerd met je toppertjes.

Trijntje zei

Leuke kaart Nelleke. Echt nostalgie,! Leuk om deze weer te gebruiken want het effect is heel mooi met deze leuke stansen eronder. Goed om dit soort materialen weer te gebruiken. Groeten Trijntje

Freubelmina zei

Wat een mooie kaart is het geworden Nelleke, knap bedacht en uitgewerkt van jou. Ik heb wel (oude) boekjes van Erica Fortgens met borduurpatronen, zal ze eens opzoeken en kijken of zoiets erin staat...
Dankjewel voor je lieve reactie op m’n blogje.
Lieve groetjes, Wilma xx

Enny zei

Heel mooie ster, en je hebt er een prachtige kaart mee gemaakt! Proficiat met je prijzen, geniet van je vakantie én van het vooruitzicht op een nieuwe keuken ! Groetjes, Enny

Rosina zei

Prachtig dit kerstkaartje Nelleke..leuk zo een gercycled borduurtje..Je hebt er echt iets moois van gemaakt
Ik wens je een fijne vakantie en succes met de verbouwing...
groetjes Rosina
DT 52 WTC

Jantine zei

Hele mooie kaart, Nelleke, ook al zijn het deels andermans veren. Dat is prachtig hergebruik toch? Ik hen zulk soort kaarten ook wel gemaakt, dat waren pakketjes met alle benodigdheden.
Je hebt er echt iets moois van gemaakt!
Groetjes,
Jantine

Daphne zei

Wauw, ik vind het steeds weer zo mooi om te zien hoeveel liefde jij in de kaartjes van je schoonmoeder legt.
Je maakt ze met liefde af, of hergebruikt ze met liefde.
Deze is ook weer heel erg mooi.
Over nagedacht!
Je had het inderdaad ook alleen kunnen maten, maar nu heb je er ook nog iets van jezelf inlegt.

Ellen zei

Prachtige kaart hoor die je mooi hebt hergebruikt! Kleine goudtintjes maken hem chique! Leuk dat je in de prijzen bent gevallen! Gezellige dingen op je lijstje...veel plezier met het kiezen van de keuken!
Fijne vakantie en groet Ellen

martina's kaartjes zei

wat een leuke kaart is het geworden ! mooi gemaakt
grtjs, martina DT 52 WTC

Kathie zei

I love how you have recycled this card and made it into another using my sketch well done. It turned out to be a lovely Christmas card. Thanks so much for sharing your card with us over at SSW2 and good luck.
Hugs
Kathie SSW2~DT

sweet art designs zei

Very beautiful card. I am sorry I am so late commenting but I have and computer issues and no one available to fix it. Thank you for sharing your project with us at Crazy Hazelnut's Patterned Paper Challenge. Myrna S. Design Team Member. Please also join us for our weekly Crafty Hazelnut’s Christmas Card Challenge at http://craftyhazelnutschristmaschallenge.blogspot.com/