Mijn lijst met blogs

donderdag 19 november 2020

Kerstkaarten ufo

In een bakje op de kast zitten nog een heleboel basiskaarten met dit designpapier. 6 jaar geleden gekocht op een beurs, ik en GerJanne  schreven er recent nog over. Een tijdje geleden maakte ik er al een kaart mee, nu de volgende. En echt ik kreeg de smaak te pakken. Mijn restantenbak ingedoken en gebruikt voor deze kaart. Het rode is bijvoorbeeld een oud tabblad vanuit een multomap. Van de zomer kocht ik deze kerstvogels van MD 2e hands via een Facebook pagina. Ik ben hier ook heel gelukkig mee, want ze zijn haast nergens meer te krijgen. Voor de vogels gebruikte in designpapier van MD, evenals de verticale rand.  Maandagavond een uurtje bezig geweest en later in onze tijdelijk verblijf  (berging) aan het plakken gegaan. Gelijk de rest van het designpapier alvast op de kaarten geplakt. Het lag al jaren klaar in het bakje. Ik kwam ook prikkaarten tegen die al geprikt waren. Een deel weggedaan, een deel dinsdag  kaarten van gemaakt, die zie je een volgende keer.
Afgelopen dinsdag zat ik al om 8.30u op mijn kamertje, wat moest ik anders, de vloer beneden werd  grotendeels geëgaliseerd.  Dat was echt wel lachen: Lieke ging naar boven, ik zat op mijn kamertje beneden en Wim in de berging waar we nu wonen.  We moesten echter wel capriolen uithalen om weer in de berging te komen om te lunchen. Lieke ging boven door het raam naar buiten via de steiger die daar nog stond, ik kroop door het raam beneden naar buiten waar een klein trapje klaarstond. En om 13.00u weer op dezelfde manier terug. Gelukkig mochten we er aan het einde van de middag weer heel voorzichtig op lopen. Nu geduld geduld omdat de vloerverwarming via een opstart protocol aangezet wordt. Daarna kan de vloer gelegd worden.
We zijn de laatste dagen veel buiten aan het opruimen geweest buiten, een klus wat nu goed kan en de tuin wordt weer winterklaar gemaakt. 
Van de zomer hebben we 2 bomen gekapt, nu kregen we zaterdag 10 bomen oa fruit, en linde en walnoten bomen, en 280 stekken voor een haag. Dit als compensatie voor de gekapte bomen en waarvoor we een klein bedrag moesten betalen. De bomen staan al in de grond, echt gaaf, de heesters moeten nog. Ook daar het nodige werk, maar wat wordt het mooi!
Dinsdagmiddag deed Wim een verschrikkelijke ontdekking. Hij heeft een toom kippen, waar hij heel gek mee is. Hij was er maandagavond nog geweest om schillen en water te brengen. Dinsdagmiddag kwam hij in het hok en lagen er wel 15 dode kippen. Waarschijnlijk is er een marter in het hok geweest en heeft de kippen doodgebeten. Zo verschrikkelijk sneu en triest. We hebben niets gehoord, slapen er maar een paar meter vanaf. Soms wordt je nachts wel gewekt als er iets is, dan gaan ze enorm te keer. Nu niets gemerkt, of het is avonds al gebeurd, en dan horen we het ook echt niet. 
Deze kaart doet met de volgende challenges mee: 
4 seasonschallenge: sketch. Deze gedraaid.
52 weeks to Christmas: wekelijke kaart.
CHCC: alles mag, optie use some glitter.
Carlins kaartenparadijs: Kerst en sterrenmal
Na dit hele verhaal ga ik nu stoppen.
Groetjes, Nelleke 



 

22 opmerkingen:

GerJanne zei

Zo, jij bent lekker vroeg vandaag met je kerstkaart! En wat is hij mooi geworden. Ik herken natuurlijk het kaartje. Ik moet echt op zoek waar ik ze heb gelaten, ver weg gestopt nadat ik er een boel kaarten mee maakte 3 jaar geleden.
De vogels doen het er ook goed op.
Wat balen van de kippen! Je kon dus goed zien dat ze doodgebeten waren. En ook een gat in het gaas?
De bomen zag ik op de foto. Ziet er prachtig uit!
En mooi gaat het worden daar binnen bij jullie. Dat is zeker. Straks on herkenbaar...

Epie zei

Een superleuke kaart Nelleke met mooie kerstvogel erop , leuk
dat je weer van de partij bent in week 47 , hou je taai daar !!
Dit word kippensoep haha is vast een vos/wolf bij je geweest .
Fijne dag en kerstgroetjes van Epie DT52WTC

Marja zei

Prachtige kerstkaart Nelleke!
Groetjes Marja.

Anita van Deur zei

Ach wat sneu van de kippen, bij ons liep 2 weken geleden een marter rond. Je kaartje is wel heel mooi met de md vogels. Jullie hebben heel wat werk verzet met de nieuwe aanplant.
Fijne dag.

Irene zei

Ooh neen, arme kippetjes!!! In Groningen vrat een matter kabels in auto's door want die smaakten naar visolie 🙄 maar dit is écht sneu!
Je kaart met die beeldige vogels is prachtig!
XxIrene

Laurespage zei

Een prachtig kaartje en heerlijk uit de restjesdoos, daar ben ik dan altijd zo blij mee. En gelukkig dat je op je hobbykamertje kan tijdens de grote werken, maar eens ze gedaan zijn zal je dubbel kunnen genieten, nog even volhouden.
Groetjes, laurette

Diny zei

Zo Nelleke.....wat een verhaal zeg van de kippen....heel triest!
Om het andere gedeelte van je verhaal heb ik hartelijk gelachen....soms moet je wat capriolen uithalen he!
Je kaartje is beeldig!
Groetjes Diny

Trijntje zei

Leuke kaart Nelleke. Dez e vogeltjes blijven leuk. Groeten Trijntje

Henriët zei

Een heel verhaal Nelleke. Jullie hebben het er maar druk mee. Verbouwen, nieuwe planten in de tuin en dan tussendoor ook nog knutselen. Ik zie helemaal voor me hoe jullie via stijgers en trappetjes het huis in en uit gaan. Zal een leuk gezicht zijn geweest.
Wat een drama bij de kippen. Dat is geen leuke ontdekking!
Zou ik toch bijna vergeten te zeggen dat ik je kerstkaart erg leuk vind. Die vogeltjes blijven leuk.
Groetjes van Henriët

bolletjelucky.blogspot.com zei

Oh wat erg van de kippen, zo sneu voor Wim ook. De natuur kan wreed zijn. Gelukkig vliegen die leuke vogeltjes nog wel op je mooie kerstkaart Nelleke. Succes met alles waar jullie mee bezig zijn :)
Lieve groetjes Miranda

Daphne zei

Wat een toestand bij jullie zeg met de verbouwing. Kun je volgende keer geen filmpje maken van hoe Jullie uit een weer in het huis klimmen 🤣
Wat leuk om eindelijk de kaarten te maken die al jaren liggen.

Wat een ontzettend zielig verhaal van de kippen.... ik word er verdrietig van.
Wat naar dat jullie niks gehoord hebben, je blijft je altijd afvragen wat er gebeurd is hè.
Sterkte ermee.

Marfien zei

Je kaart is mooi geworden en je verhaal zie ik voor me, gelukkig heeft niemand deze in/uitbrekers gezien :-)
Hier nog geen marters maar wel vossen, jammer van die kippen, als de marter het voor het voedsel deed zou je het nog snappen . . .

Ellen zei

Test

Ellen zei

Hoi Nelleke, je kaart is schitterend gemaakt en die vogeltjes zijn zo lief erop!
Wat heftig je verhaal over de kippetjes...sneu hoor!
Als ik het zo lees wordt het een paleisje bij jullie...binnen en buiten!
Succes hoor!
Groetjes Ellen

Rosina zei

Het is wat daar bij jullie...als je een boek moest schrijven was dit weer een mooi nieuw hoofdstuk ervoor, met mooie, rare en trieste hoogtepunten...
Maar het zal vast goed komen in jullie verbouwde huisje...
alleen van de kippen van Wim is el heel triest ja...
Maar zo zijn ook onze kippen al 2 keer afgeslacht..
Nu hebben we er geen meer...wel jammer hoor, je kon er zoveel tafelafval aan kwijt
Maar je kaartje is super geworden hoor, ik zou nog vergeten om dat te zeggen
groetjes Rosina

Annemarie en Merit zei

wat een mooi kaarrtje met dat leuke vogeltje...
Die arme kippetjes dit is wel heel sneu, en dan zoveel...niet te geloven..
en een walnootboom dat is gaaf...hier in goedereede staan er stuk of 15 langs een dijk wij hebben er dit jaar 6 kilo opgeraapt...en nog vele mensen meer...wij eten er nog steeds van en ze zijn heerlijk!!!
gezellig dat je er bij bent deze week.
liefs Annemarie en merit DT52WTC

Jantine zei

Wat een mooie kerstkaart heb je gemaakt van al die restjes. En wat gaaf dat je nu de smaak te pakken kreeg met dat papier! Die vogels zijn ook zo prachtig, leuk dat je die nog vond.
Wat een verhaal van jullie verblijf tijdens het egaliseren van de vloer, ik zag je gaan door het raam en Lieke over de steiger... maar het wordt allemaal wel supermooi, volgens mij. Net als de tuin.
Wat sneu van de kippen, een hele schrik lijkt me om die zo aan te treffen.
Gezellig dat je meedoet met 52WTC deze week.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

karin zei

Een leuke kaart met diverse restjes heb je gemaakt Nelleke. Prachtig met die vogeltjes erop.
Kamperen in eigen huis 😊, tja eerst een hoop troep en dan zit je voor jaren weer goed.
Sneu van die kippen. Hier hoor ik regelmatig van een vos die s'nachts in een kippenren is geweest.
Bedankt dat je meedoet met de Challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
Groetjes,
Karin DT

carla zei

EEn geweldig mooi kaartje.
De vogeltjes zijn zo leuk.
Bedankt voor je deelname aan onze lopende challenge van Carlin's Kaartenparadijs.
Succes !
Groetjes,
Carla

Marjan zei

Supergave kaart, Nelleke, erg mooi!

Colien zei

Heel leuke uitvoering van de sketch, leuk dat je em hebt gedraaid!
Dankjewel voor je bijdrage aan onze challenge.
Wat sneu voor jullie kippen...
grtz Colien [4 Season Blog]

Nelly zei

Superleuke kaart heb je gemaakt met onze sketch. Bedankt voor je deelname bij 4-Season Challenge Blog.

Groetjes Nelly (DT 4-SCB)