Mijn lijst met blogs

woensdag 25 november 2020

Kleurenkaartteam warm geel en goud.


Wat een pittige uitdaging is vandaag het Kleurenkaartteam  zeg: warm geel en goud. Of heb ik het mij te moeilijk gemaakt?
Ik weet het niet. Toen ik de kleuren combinatie zag dacht ik gelijk aan inkt en goud. Eerst probeerde ik wat uit door inkt op zwart te doen. Echter de kleuren vielen helemaal weg en dat papier verdween in de prullenbak. Dan maar inkt op kraft. Hetzelfde verhaal, maar deze smalle kaart kreeg een kans.
Op wit papier ging wel goed. Ik had verschillende soorten papier erbij gepakt en daarvan gebruikt. 
Voor deze kaart gebruikte ik het papier uit een blok van de Aldi. Wat heb ik dit al veel gebruikt. Wel gemat op zwart papier, omdat ik dit gewoon echt veel mooier vind. Daarom ben ik ook zo benieuwd wat jullie ervan gemaakt hebben. Verder spreekt het vanzelf. Hier niet zo veel goud gebruikt.
Als je goed kijkt zie je de spetters van het geel heel iets terug Deze kaart kreeg dus een kans. Ik vond dit papier omdat er in dat blok ook goud en wit papier zat. Hier ben ik mijn eigen ding gaan doen en gebruikte de sketch van Dutch Card Lovers. Daar wilde ik graag aan meedoen. Tussen de restanten papier vond ik papier voor de bloemen en maakte de kaart hiermee af.
                                  
Mijn eerste kaart waarmee ik begon. Inkt op papier, een stencil gebruikt en gestempeld. Dit alles gemat op zwart papier en op geel papier. Dat kwam op een witte basis kaart. Lieke vond hem nog wel mooi, meer misschien om het ingelegde woord, ik heb er niet zo veel schik van. 
Achteraf had ik het denk ik anders moeten doen, misschien kom ik zoiets wel tegen. 
Natuurlijk kom ik bij jullie langs want ik ben echt wel nieuwsgierig wat jullie ervan gemaakt hebben.
Groet, Nelleke 

32 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Prachtige kaarten Nelleke.
Fijne dag.

Henriët zei

Wat maakte je een mooie kaarten met de kleurencombinatie van deze maand. De eerste vind ik erg mooi! Lekker vrolijk. De tweede is echt een plaatje. Zo mooi zoals je de sketch hebt verwerkt. En de derde is ook mooi maar ik snap je bedenkingen.
Groetjes van Henriët

Jantine zei

Wat een mooie kaarten en nog wel drie! Je hebt echt leuk zitten experimenteren Nelleke! Knap. Ik vind ze ook echt mooi geworden, allemaal. Dat is bij mijn eigen frutsels deze maand wel anders...
Ik vond het een moeilijke combinatie.
Groetjes
Jantine

Petra-loves-paper zei

Leuk hoe je lekker hebt zitten freubelen net zo lang tot je tevreden was, mooie kaarten! Groetjes Petra

Nancy Soetaert zei

leuk hoe jij voor het KKT altijd van alles experimenteert Je eerste kaartje vind ik het leukst, die zonnige bloemetjes vind ik echt de max! Ook je 2de kaart is heel mooi !
groetjes
Nancy

Irene zei

Dat zwart geeft er precies de nodige pit aan Nelleke want het is een lastige kleurencombi! Je DCL-kaart is ronduit schitterend!
XxIrene

Diny zei

Wat heb je leuke kaartjes gemaakt Nelleke!
Ik dacht ook gelijk aan inkt of verf.
ook je andere kaartje voor Dutch Card Lovers is gaaf zeg!
Groetjes Diny

Rosina zei

Heel mooi deze 3 kaartjes Nelleke, wat ben jij creatief bezig geweest om nog wel 3 kaartjes te maken...KNAP gedaan hoor!!
groetjes Rosina

Femminde zei

Wat een leuke kaarten Nelleke!! Heel verschillend. Maar dat is juist zo leuk. Iedereen heeft hetzelfde uitgangspunt maar gaat toch zijn eigen weg. En ik ben stiekum ook al een beetje voorjaarskaarten aan het maken.
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

chantal zei

Wat een mooie kaarten. Ik dacht ook gelijk aan inkt.
Toch was het een moeilijke combinatie.
Liefs Chantal

Marjan zei

Mooie kaartjes, Nelleke en die voor DCL in kraft en naturel tinten is prachtig! Fijn dat je meedoet met onze challenge!

Ilse zei

Heel mooi je kaartjes, alle 3 heel anders.. (mijn voorkeur gaat naar de eerste) Ik heb me ook gelijk aangesloten als volger. Groetjes, Ilse

Nancy zei

Hey Nelleke,

Je moet echt niet zo streng zijn voor jezelf. Ik vind het 3 super leuke kaarten!! OK, de tweede niet echt in de juiste kleuren maar helemaal geslaagd!

Liefs,
Nancy

karin zei

Leuke kaartjes in de KKT kleuren Nelleke.
Groetjes,
Karin

Daphne zei

Pittig moeilijk, deze kleuren combinatie.
Je bent niet de enige waarbij het heel moeizaam ging😉 lees ik.
Toch heel knap dat je 2 kaartjes maakte, en heel gek maar ik vind de 2de de mooiste.

Margreet zei

Ik vind alledrie je kaartjes geslaagd! We maken het onszelf gewoon te moeilijk.
xxx Margreet

Creatiels zei

Mooie reeks heb je gemaakt. Het eerste kaartje geniet mijn voorkeur.
Heb vergeten mezelf op te geven, maar heb toch mijn creaties op mijn Blog gezet.
Groetjes en hou jullie gezond
Els

Nicole Parmentier zei

Jhee Nelleke, drie kaarten! Ik was al blij dat ik er ééntje uitgeperst had. Maar ze zijn alledrie heel goed gelukt, de eerste is wel mijn favoriet.. die is zo fris en zonnig!

martina's kaartjes zei

helemaal leuk zijn je kaartjes geworden! zelfs 3 stukjs, als dat niet scoren is, weet ik het ook niet meer hahaha
helemaal leuk dat je er (weer) bij bent deze maand !
op naar de volgende uitdaging (?)
grtjs, martina

!neke zei

Hele gave kaarten !
Ik vond het best moeilijk!
Groeten Ineke

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Een mooie rij kaartjes Nelleke! Ook je kadertje voor DCL is geslaagd. Leuk dat je met ons meedoet bij DCL!

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Kadertje is natuurlijk kaartje 😊 mooi gedaan in de KKT kleuren!

Marijke zei

Drie heel verschillende kaarten maar ik vind ze alle drie mooi hoor! Ook de laatste met in kt gemaakt! Dat geel maakt iedere kaart lekker vrolijk! Groetjes Marijke.

Sarah - Crea S zei

Hé Nelleke, wat een leuke kaartjes! Stuk voor stuk erg leuk. De eerste is wel mijn favoriet moet ik toegeven... Liefs, Sarah

Sarah zei

De eerste is zoals ik de combinatie in mijn gedachten had. Zonnig en fris. Heel mooi! Maar ook je andere kaarten mogen er zijn!
Ik bedacht de kleurencombinatie maar ik ben wel mezelf vergeten in het lijstje te zetten, kom je nog even langs bij mij? Xx

Laurespage zei

Nelleke, je hebt ondanks alles toch hele mooie kaartjes om ons te tonen deze week. De eerste is eigenlijk ook mijn favorietje.
Groetjes, laurette

Marfien zei

vrolijke kaartjes en goed gelukt met de gevraagde kleuren, het is idd even omdenken

GerJanneke zei

Tja, aachterof kiek-ie een koe in de konte.... dat denk ik nu ook, hoor. Je eerste kaart met de kleine details van goud vind ik prachtig. Ik ben benieuwd of je gelijk krijgt met de volgende combinatie... De andere kaartjes zijn ook mooi.
Ik reageer weer even met mijn andere account . Het is nu helemaal gek: er wordt geen reactie meer van me geplaatst vanaf mijn andere Bloggeraccount. Om naar van te worden...

Gerrina zei

Ik ben helemaal weg van de 1e twee; lekker speels en zo mooi van kleur! Groetjes, Gerrina

anja curvers zei

Mooie kaarten hoor vooral die voor DCL. Fijn dat je meedoet.

Ellen zei

Wat een mooie uitwerking van de schets Nelleke!
Bedankt voor je deelname aan DCL.
Groetjes Ellen

Prophet/Dr Odiboh zei

Dank u Dr. ODIBOH voor het terugbrengen van mijn ex-geliefde en ik ben u zo dankbaar voor uw hulp en ik beloof u voortaan dit goede werk van u te delen met iedereen die ik kan, ik heb alles gedaan wat hij me heeft opgedragen en in minder dan 48 uur mijn ex lover kwam terug .. je kunt hem bereiken via zijn e-mail: odibohsolutionhome@gmail.com of whatsapp +2347048883838 ..